• 0

Nieuw in ondernemersland - Facturen betalen

Beste,

Sinds 5 maanden zijn mijn compagnon en ik een BV gestart in coaching en teambuilding. 

We hebben nog geen/NUL inkomsten in de BV, maar wel 2 facturen te betalen van diensten die wij zelf hebben afgenomen voor vakkennis en ontwikkeling ten gunste van ons bedrijf. 

 

Nu is de vraag:

- Hoe kunnen wij op NUL inkomsten vanuit onze BV, wel al van de voordelen genieten om de BTW van de facturen terug te mogen ontvangen?

 

Ik hoop dat onze vraag duidelijk is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,

TeamSpirit

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Om de BTW terug te krijgen hoef je de factuur niet direct te betalen. Je doet er wel verstandig aan die facturen te betalen en dus te zorgen dat er geld is om ze te betalen, want dat er geen geld is, is geen excuus om niet te betalen en een goede basis om als bestuurder van de BV aansprakelijk te worden gesteld...

 

Handboek ondernemers al gelezen? 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Teamspirit zei:

Nu is de vraag:

- Hoe kunnen wij op NUL inkomsten vanuit onze BV, wel al van de voordelen genieten om de BTW van de facturen terug te mogen ontvangen?

Je hoeft geen inkomsten te hebben om toch BTW terug te vragen. Gewoon aangifte doen met die inkoopfacturen en je krijgt die BTW terug.

 

(Ik neem aan dat je de facturen betaald hebt uit het ondernemers vermogen bij opstart.)

 

Handboek voor ondernemers is inderdaad een aanrader :dry:

Link naar reactie
  • 0
Op 19-1-2024 om 21:29, Rik · zei:

Je hoeft geen inkomsten te hebben om toch BTW terug te vragen. Gewoon aangifte doen met die inkoopfacturen en je krijgt die BTW terug.

 

(Ik neem aan dat je de facturen betaald hebt uit het ondernemers vermogen bij opstart.)

 

Handboek voor ondernemers is inderdaad een aanrader :dry:

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Teamspirit zei:

We hebben sinds kort een zakelijke rekening geopend, maar nog geen geld erop staan.

Kun je ook al vanuit privé vermogen een bedrag overmaken aan de zakelijke rekening en dan een factuur betalen?

Dat kan met een kapitaalstorting of lening aan de BV.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Rik · zei:

Maar je zou verwachten dat een BV al een werkkapitaal zou moeten hebben bij oprichting.

Vroeger toen alles nog zwart-wit was gebeurde dat met het volstorten van het aandelenkapitaal door de aandeelhouders. Tegenwoordig is het in de mode om 1-cent-aandelen uit te geven en dat zet geen zoden aan de spreekwoordelijke dijk.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.