• 0

Indiensttreding datum DGA voor loonheffingnummer

Goedemiddag,

 

Mijn holding + BV is vanaf 30 januari 2024 opgericht (en per 02-02-2024 ingeschreven bij de KVK). Nu wil ik een loonheffingnummer aanvragen voor mijn holding om het DGA salaris uit te kunnen betalen.

 

Op het formulier van de Belastingdienst vragen ze: "Datum van indiensttreding van de 1e werknemer (dd-mm-jjjj)". Wat dien ik hier in te vullen? Moet ik hier als datum 1 januari aanhouden of 1 februari en hoe dien ik dan om te gaan met de hoogte van het salaris?

 

FYI: ik ben van een eenmanszaak overgestapt naar een BV middels activa passiva transactie.

 

Groetjes,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je vult in wat er in de arbeidsovereenkomst staat. Ik neem aan dat je weet dat je alle transacties tussen DGA en BV schriftelijk vast moet leggen, dus ook die arbeidsovereenkomst?

 

En het salaris: dat bepaal je zelf, met inachtneming van de regels die van toepassing zijn op dat salaris. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Per 1 januari kan eigenlijk niet, dan maar per 1 februari. Ik zou 1/12 van het gewenste jaarsalaris dat je voor ogen hebt verlonen.

En dan in december eventueel 1 maandsalaris bonus verlonen als je aansluit bij het minimale dga salaris en je komt daar niet aan dit jaar. 
 

Als je nu 1/11 van het gewenste jaarsalaris zou doen zit je daar volgend jaar mee. Dan moet je in januari salaris inleveren om op het zelfde jaarsalaris uit te komen. 
 

ik ken geen enkele werknemer die dat zou accepteren, 

 

aangepast door Paul van Minderhout
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.