• 0

MKB Clickservice

Hallo lieve collega's 

Ik ben gisteren bezocht door MKB Clickservice, en ja hoor, dom dom dom - getekend! nog binnen het uur daarna gelijk hoofdkantoor gebeld, ik wil annuleren. Ik zag pas na tekenen dat je aan een wurgcontract vastzit. Jeez, na alles wat ik al heb meegemaakt had ik toch beter moeten weten, denk je?

Ze sturen je van hot naar her, nemen de telefoon niet meer op en daar zit je dan, 24 maanden vast aan iets wat vermoedelijk helemaal NIETS gaat opleveren. 
Wat kan ik doen? Het kan toch niet zijn dat ik hier onherroepelijk aan vast zit? Heb ik recht op annulatie? Hoe pak ik dit aan? Ik hoop dat iemand me kan helpen hier, als alleenstaande moeder met mijn praktijk nog niet goed genoeg lopende, verkeer ik in paniek. 

Alvast dank lieve mensen, groeten Ineke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook ik ben 24 mei door deze lui benaderd en er ingestonken.

De nieuwste tactiek die ze gebruiken: 

Als je deel wilt nemen aan deze te gekke aanbieding moet je 10 andere ondernemers met naam en telefoonnummer opgeven die naar jouw mening ook baat hebben bij dit geweldige aanbod.

 

En dus werd ik gebeld dat ze mijn telefoonnummer hadden gekregen van M. en dat M. dit echt iets voor mij vond. Kereltje kwam op gesprek, noemde nog 3 andere vrienden/ondernemers met wie ze ook een samenwerking waren aangegaan, deed z'n verhaal en ik had er wel oren naar.

 

Wel had ik vraagtekens bij enkele onderdelen van het contract, ik wilde geen 5 externe landingspagina's, maar uitsluitend op mijn eigen domeinnaam, anders vind ik het een onnodige bushalte voor bezoekers. Deze informatie staat nogal onduidelijk omschreven want de ene keer is het <<landingspagina's>> en daarna hebben ze het over het hosten van een <<website>> op hun server. Maar volgens het kereltje konden de landingspagina's gewoon op mijn eigen site gemaakt worden, dat hosten was voor deelnemers die nog helemaal geen eigen website hebben.

 

Handtekening gezet en wel, en prompt 2 dagen later blijkt tijdens het telefonische "welkomstgesprek" dat die 5 landingspagina's uitsluitend extern gemaakt kunnen worden. Maar dat wil ik niet mevrouw, het kereltje heeft mij verzekerd dat dit op mijn huidige domein gemaakt kon worden. Antwoord; Nee dat kan niet, en je hebt zelf je handtekening gezet.

 

Inmiddels zijn we zowat een maand, tig mailtjes en vooral geen stap verder.

Wat ik tot dusver in de strijd gegooid heb:

• Een beroep gedaan op redelijkheid

• Beroep gedaan op bedenktijd en dit onderbouwd met gevonden informatie hier op Higherlevel.

• Een kleine betaling aangeboden in ruil voor finale kwijting (Ze hebben nog geen werk voor me gedaan, dus vandaar een klein bedrag)

• Ontbinding op grond van wilsgebrek, zij hebben mij tenslotte foutieve informatie verschaft

• Gewezen op nieuwe Wet Telecom die cold calling verbiedt

 

Het enige wat zij doen is alles wat ik hierboven geprobeerd heb van tafel schuiven, ijskoud liegen over wat er wel of niet gezegd is door hun en door mij en een aangepast aanbod bieden voor een lager bedrag per maand. Wat inhoud dat ze na de eerste opzet, 0 uur voor me gaan werken en ik 24 maanden kan gaan betalen.

 

Dus ik hou voet bij stuk, betaal deze lui geen euro en van mijn part slepen ze me voor de rechter.

 

Zelf heb ik inmiddels een melding gedaan voor het feit dat ze de telecom wet overtreden via Autoriteit Consument en Markt (ACM). (Zie ook uitleg op Ondernemersplein).

 

Ik weet zeker, samen staan we sterker, dus ik vraag/hoop/adviseer dat iedere ondernemer die gebeld wordt of is door MKB ClickService hier massaal een melding wil doen. Hoe meer meldingen er kort achter elkaar binnen komen bij ACM, hoe groter de kans dat ondernemers, die tot nu toe niet van deze bloedhonden af komen, er baat bij hebben.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Ook ik heb een melding gedaan bij het ACM. Ik heb vrijwel dezelfde negatieve ervaring als Curly Sue en ondertussen al van alles geprobeerd om het contract te ontbinden. Ook ik zal voet bij stuk houden en afwachten welke acties ze gaan ondernemen.

 

Het is heel jammer dat er mensen zijn die (beginnende) ondernemers zo onderuit halen voor hun eigen gewin. Mochten er meer mensen zijn die getekend hebben en er niet meer onderuit komen neem dan alsjeblieft contact op. Samen staan we sterk en het wordt tijd dat deze jarenlange manier van zaken doen een halt wordt toegeroepen.

 

Inmiddels is er al een hele lijst van gedupeerden die zich verenigd heeft.

 

Regels telemarketing beschermen ook zzp’ers

De regels voor telemarketing moeten ook bescherming bieden aan ondernemingen zonder rechtspersoonlijkheid (zoals zelfstandigen zonder personeel). Ook zzp’ers kunnen voortaan alleen nog worden benaderd via de telefoon als ze daar expliciet toestemming voor hebben gegeven, klant of donateur zijn (geweest). 

 

Sinds 8 april 2022 hebben zich zo'n 25 ondernemers op dit forum gemeld die allemaal 'koud gebeld' zijn door MKB Clickservice en vervolgens een verkoper op bezoek kregen die ze een dienstenpakket online marketing verkocht heeft waar ze bij nader inzien geen behoefte aan hadden. De online marketing diensten bestaan meestal uit een vijftal landingspagina's (op een nieuwe website) die doorverwijzen naar een bestaande website of webshop, en een zoekmarketingcampagne via Google Ads. 

 

Je kan het vergelijken met een digitale bushalte die dient om extra bezoekers naar de site te brengen, maar ook precies het tegenovergestelde effect kan hebben: bezoekers afleiden en de zoekmachine verwarren.

 

Vrijwel iedereen die een beroep deed op de afkoelperiode/bedenktijd zag de overeenkomst alsnog in de prullenbak belanden. MKB Clickservice honoreerde de toegezegde afkoelperiode tot juni, maar nu doen ze alsnog moeilijk. Reden te meer om beloften na te komen! Iedereen die hier op HL geholpen is, weet dat we met een bus naar de rechtbank gaan als er iemand gedagvaard wordt. De enige manier om deze aanhoudende misleidende verkoop tegen te gaan, is elkaar te helpen.

aangepast door Melissa C.A.T.P.
Link naar reactie
  • 3

Ik ben afgelopen maandag verblijd met een bericht van het hoofdkantoor dat het contract kosteloos is beëindigd!

 

Of het nu is gekomen door mijn melding bij ACM of toch de bedenktijd is niet genoemd, maar blij ben ik zeker. 
 

Ondank dat er geen duidelijk genoemde reden is waarom ze nu ineens wel het contract beëindigen, ben ik nog steeds wel van mening dat het nut heeft om melding te blijven doen bij ACM. 
 

Ik duim voor iedereen die nog niet van deze lui af zijn 🤞🏼

Link naar reactie
  • 0
46 minuten geleden, CurlySue zei:

Ik ben afgelopen maandag verblijd met een bericht van het hoofdkantoor dat het contract kosteloos is beëindigd!

 

Of het nu is gekomen door mijn melding bij ACM of toch de bedenktijd is niet genoemd, maar blij ben ik zeker. 
 

Ondank dat er geen duidelijk genoemde reden is waarom ze nu ineens wel het contract beëindigen, ben ik nog steeds wel van mening dat het nut heeft om melding te blijven doen bij ACM. 
 

Ik duim voor iedereen die nog niet van deze lui af zijn 🤞🏼

Top, gefeliciteerd en bedankt voor het delen +👍🏻

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen ben ik nog steeds aan het dealen met MKBClickservice. Omdat ik niet meer reageert heb, gaan ze nu diensten uitvoeren zonder overleg. Dit is ontzettend vreemd. Ik heb een melding gemaakt bij het ACM en ik ga hier nog steeds verder mee.

 

Als er andere gedupeerden zijn, laat het alsjeblieft weten zodat we ons samen kunnen voegen. Voor iedereen nieuw die met MKB clickservice dealt, bekijk alsjeblieft de Telecomwet die ik hierboven beschreven heb en meld je ervaring op klachten.nl en trustpilot.nl.

 

 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Jolevi zei:

Om nog terug te komen op deze thread, met hulp van TwaBla ben ik ook onder een van de wurgcontracten van MKB Clickservice uitgekomen. Ik ben hier zeer dankbaar voor.

 

Dank voor deze terugkoppeling, gefeliciteerd! Kun je, in het belang van andere (toekomstige) lotgenoten delen wat je precies hebt gedaan om het op te lossen?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Een tijd geleden zijn wij zoals velen benaderd door MKB Clickservice en in zee gegaan met hen. Onder het gesprek nog gedacht om reviews op te zoeken, maar door de agressieve manier van zakendoen, niet met gedaan. Na het gesprek (en uiteraard de handtekening gezet te hebben) de reviews opgezocht, en toen erachter gekomen waar we aan vast zaten. Daarna gelijk gaan bellen, mailen, aangetekende brief gestuurd en contact opgenomen met juristen. Heeft uiteindelijk tot niets geleidt, dan alleen een goedkoper contract, waar ze nog minder voor doen.

Nu zitten we ongeveer 5 maanden bij MKB Clickservice, en de campagne is al 4 maanden online. We hebben alleen nog niet 1 klant erbij gekregen via hen. Ook is de campagne zeer simpel opgezet, daar hoef je niets voor geleerd te hebben.

 

Nu wil ik (nog steeds) graag van het contract afkomen. Hebben jullie misschien tips om hier van af te komen, door misschien iets met het feit te doen dat we er helemaal niets aan hebben?

 

Alvast hartelijk dank!

Link naar reactie
  • 1
32 minuten geleden, Meubelmakers zei:

 

Nu wil ik (nog steeds) graag van het contract afkomen. Hebben jullie misschien tips

Welkom op HL, die tips vind je terug door in dit topic terug te bladeren en/of onze zoekfunctie te gebruiken... Helaas een veelvuldig terugkerend vraagstuk, succes! 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Mijn zoon is op 30 September 2022 benaderd door ene erwin van MKB Clickservice uit utrecht,hij vertelde mij zoon dat hij zijn online webshop een boost kon geven, omdat hun bedrijf in samenwerking staat met Google Ad, maar nadat ik snel had gezocht op google zelf bleek van alle beweringen van erwin niks van waar waren, waarop ik gelijk contact heb op genomen met MKB Clickservice en zei dat ik per direct alles wou ontbinden, waarop hun mij weer vertelde mij altijd tevreden willen stellen, maar ik gelijk zei dat mijn vertrouwen in hun geheel was verdwenen, en dus niet verder wou nu krijgt hij gisteren een deurwaarder aan de deur waarvan ik een dagvaarding kreeg dat ik op donderdag 14 september 2023 moet verschijnen voor een openstaand bedrag van maar liefst 5.994.01 euro als ik dat voor de voor kom 14 september 2023 betaal gaat de dagvaarding niet door maar moet ik nog wel even bovenop dit bedrag 5.994.01 euro, ook nog even griffierecht verschuldig ben van 514,00 euro, kom ik dus op een totaal van zo'n 6.508.00 euro puren (mod edit, onbewezen claim verwijderd ) in onze ogen, ga er wel heen met mijn advocaat, dus mensen wees gewaarschuwd.

Link naar reactie
  • 2

rottweiler55 ik kan uit jouw tekst niet opmaken of je alleen de situatie wilt verkondigen of een hulpvraag wilt stellen? Higherlevel.nl is geen plaats voor klachten en/of review.

Als dat laatste (hulpvraag) toch een beetje het geval is, blader dan terug in dit topic, misschien lees je zaken die voor jouw zoon nog van betekenis zouden kunnen zijn. Sterkte in de strijd toegewenst. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Op 13-8-2023 om 15:21, rottweiler55 zei:

Mijn zoon is op 30 September 2022 benaderd door ene erwin van MKB Clickservice uit utrecht,hij vertelde mij zoon dat hij zijn online webshop een boost kon geven, omdat hun bedrijf in samenwerking staat met Google Ad, maar nadat ik snel had gezocht op google zelf bleek van alle beweringen van erwin niks van waar waren, waarop ik gelijk contact heb op genomen met MKB Clickservice en zei dat ik per direct alles wou ontbinden, waarop hun mij weer vertelde mij altijd tevreden willen stellen, maar ik gelijk zei dat mijn vertrouwen in hun geheel was verdwenen, en dus niet verder wou nu krijgt hij gisteren een deurwaarder aan de deur waarvan ik een dagvaarding kreeg dat ik op donderdag 14 september 2023 moet verschijnen voor een openstaand bedrag van maar liefst 5.994.01 euro als ik dat voor de voor kom 14 september 2023 betaal gaat de dagvaarding niet door maar moet ik nog wel even bovenop dit bedrag 5.994.01 euro, ook nog even griffierecht verschuldig ben van 514,00 euro, kom ik dus op een totaal van zo'n 6.508.00 euro puren (mod edit, onbewezen claim verwijderd ) in onze ogen, ga er wel heen met mijn advocaat, dus mensen wees gewaarschuwd.

Je zou eventueel contact op kunnen nemen met TwaBla, zit niet meer op dit forum maar is wel te bereiken via twablahl@gmail.com. Heeft al veel mensen geholpen.

Link naar reactie
  • 0
Op 9-8-2023 om 14:06, Meubelmakers zei:

Goedemiddag,

 

Een tijd geleden zijn wij zoals velen benaderd door MKB Clickservice en in zee gegaan met hen. Onder het gesprek nog gedacht om reviews op te zoeken, maar door de agressieve manier van zakendoen, niet met gedaan. Na het gesprek (en uiteraard de handtekening gezet te hebben) de reviews opgezocht, en toen erachter gekomen waar we aan vast zaten. Daarna gelijk gaan bellen, mailen, aangetekende brief gestuurd en contact opgenomen met juristen. Heeft uiteindelijk tot niets geleidt, dan alleen een goedkoper contract, waar ze nog minder voor doen.

Nu zitten we ongeveer 5 maanden bij MKB Clickservice, en de campagne is al 4 maanden online. We hebben alleen nog niet 1 klant erbij gekregen via hen. Ook is de campagne zeer simpel opgezet, daar hoef je niets voor geleerd te hebben.

 

Nu wil ik (nog steeds) graag van het contract afkomen. Hebben jullie misschien tips om hier van af te komen, door misschien iets met het feit te doen dat we er helemaal niets aan hebben?

 

Alvast hartelijk dank!

Nog een aanvullende vraag op mijn eerste bericht...

Toen we benaderd werden door MKB Clickservice gaven ze aan ons de indruk dat ze van MKB Nederland waren, en samen met Google een aanbieding voor ons hadden. Later in het verhaal bleek dat hun naam MKB Clickservice was, wat niets met MKB Nederland te maken heeft, en dat ze een Google partner zijn, wat in theorie veel mensen kunnen worden.

Zijn er meer mensen die deze ervaring ook hadden?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Graag wil ik iedereen die pas met MKB Clickservice te maken heeft laten weten dat ze nog steeds het beroep op bedenktijd accepteren. Om de een of andere reden kan ik de geanonimiseerde mail (screenshot) niet hier delen, echter als er mensen zijn die deze willen hebben om als argument/bewijsstuk te gebruiken, stuur me dan even een privébericht. 

 

 

 

aangepast door Melissa C.A.T.P.
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hoi,

 

Ik had vandaag dus een gesprek met hen.

Werd dinsdagavond benaderd voor een gesprek omdat ze mij via fb een reactie op iemand hadden gevonden.

 

Ik sloot aan bij hun want hun willen hun bedrijf ook op de kaart zetten en zou winnen zijn voor beide door kosteloos wat voor elkaar te kunnen doen.

Nou, voor iemand die vaste baan had opgezegd om volledig voor zichzelf te beginnen klonk dit interessant want heb anders geen inkomen.

 

Ik moest de afspraak even bevestigen per app want hij was onderweg dus zodat hij het niet kon vergeten en straks kon noteren. En de locatie doorsturen.

Dit dus gedaan.

 

Vandaag was dat gesprek net voordat ik moest beginnen met werken op de markt. Alles klonk interessant. De maandelijkse fee schrok ik van, maar dacht als ik daarmee wel geholpen ben voor meer klanten. Zelfs 1% zou al 28 klanten per dag opleveren klonk aantrekkelijk en namen dingen door. Ik had vragen over voorwaarden en werd gezegd die zijn niet van toepassing dat is voor grote bedrijven. Etc etc.

 

Moest wel 10 referenties geven deze week.

Dacht dat moet wel lukken. Dus getekend.

 

Nu was ik daarmee bezig dat in te vullen en dacht laat ik hun eens googlen want hij noemde het bedrijf niet en zag dat op dat formulier staan. En toen kwam ik dus hier terecht en op Google reviews waarin ik meteen dacht ik ben er weer ingetrapt. Ik teken normaal ook nooit direct.

 

Ik gelijk die jongen geappt weer maar krijg geen reactie meer.

Werd wel gebeld door een nr uit Gouda maar die hingen gelijk weer op toen ik opnam.

 

Hoe kan ik dit contract toch ontbinden.

Heb nu soms al moeite met rond te komen door alle kosten dus kan dit er dan niet bij hebben. Want na alle reacties te lezen, heb ik als ondernemer geen poot om op te staan zonder bedenktijd en hun waterdicht contract.

 

Mvg, Lonneke 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Beladen termen verwijderd
Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL

 

21 minuten geleden, Lonnekep zei:

Ik gelijk die jongen geappt weer maar krijg geen reactie meer.

Kun je zien of het appje wel gelezen is? (blauwe vinkjes?)

 

22 minuten geleden, Lonnekep zei:

Hoe kan ik dit contract toch ontbinden.

Vanmorgen heeft Melissa C.A.T.P. een post geplaatst, zij heeft misschien iets dat jouw kan helpen? Stuur haar even een pm.

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Zojuist, Hans van den Bergh zei:

Welkom op HL

 

Kun je zien of het appje wel gelezen is? (blauwe vinkjes?)

 

Vanmorgen heeft Melissa C.A.T.P. een post geplaatst, zij heeft misschien iets dat jouw kan helpen? Stuur haar even een pm.

 

 

Die functie heeft hij uitstaan. Want de andere berichtjes waar hij wel op gereageerd heeft zijn ook niet blauw.

 

Heb melissa een bericht gestuurd.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

En nog iets stoms van mij waardoor er al bel had moeten rinkelen.

Ik had mijn zakelijke rekening nr niet bij de hand dus ik vroeg enkel mag ik je die zo mailen na mijn werk .

Dat kon niet want anders konden ze het dossier niet opstellen.

Dus hebben ze privé rekening genoteerd...

 

En het is dat ik hier geen afbeelding kan plaatsen maar er staat dus ook in contract dat wanneer ik het wil ontbinden ze kunnen eisen alle maandelijkse inningen en toekomstige inningen in zijn geheel af te schrijven.

aangepast door Lonnekep
Zin kloppend gemaakt
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.