Graag zou ik wat advies willen vragen aan mensen die mijn situatie (of een soortgelijke situatie) herkennen.
Ik zal de inleiding niet al te uitgebreid maken: ik ben een 21-jarige ondernemer die samenwerkt met iemand van in de 40. Ons leeftijdsverschil zorgt eigenlijk niet voor problemen, omdat we elkaar kunnen vinden in ons werk. Met ons bedrijf verkopen we software aan semi-overheid en overheid. Ik ben binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de bedrijfsprocessen en commercie, hij is verantwoordelijk voor de techniek. We hebben d.m.v. subsidies al veel ontwikkeld, samen met veel ZZP'ers, en huren nu twee dagen per week een ZZP-er in om ons te helpen.
Het wordt steeds drukker, omdat we tijdens implementaties bij klanten bepaalde dingen tegenkomen die beter moeten. Vooral op product gebied: development werk.
Maar omdat we onze taken zo duidelijk scheiden (hij techniek, ik de zakelijke kant) leven we soms een beetje langs elkaar heen. We werken 4 dagen thuis en 1 dag op kantoor, omdat we erg ver uit elkaar wonen. En we hebben nog niet echt een goede manier gevonden om de interne projecten die we doen goed te managen. Er is, zeker voor mij, zelfs zo weinig overzicht dat ik eigenlijk steeds slechter weet welke dingen ik wel en niet kan beloven aan potentiële klanten, omdat bepaalde taken blijven liggen en andere taken worden opgepakt zonder duidelijke deadline.
Natuurlijk bespreken we dit met elkaar. Ik heb het e.e.a. uitgewerkt en we hebben dat vandaag alvast bekeken samen. Volgende week praten we er een middag face-to-face over door. Maar ik ben ook benieuwd wat jullie zouden aanraden in deze situatie. We gebruiken de software monday.com om onze taken bij te houden, maar taken zijn geen projecten. Het biedt geen inzicht in werkdruk en wanneer we wat af hebben.
Ik zoek naar meer overzicht, 'de neuzen dezelfde kant op' en wat beter weten waar ik aan toe ben.
Zijn er ondernemers in vergelijkbare situaties? En wat zouden jullie mij aanraden? Dan neem ik dit mee in het overleg met hem.
Als toevoeging: dit is vooral belangrijk omdat we dus willen groeien. We spreken steeds meer organisaties en willen meer projecten oppakken. Dat betekent ook meer mensen inhuren. Dat willen we allebei erg graag, maar kan met deze basis niet goed.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Laurens_Nederland
Laurens_Nederland
Graag zou ik wat advies willen vragen aan mensen die mijn situatie (of een soortgelijke situatie) herkennen.
Ik zal de inleiding niet al te uitgebreid maken: ik ben een 21-jarige ondernemer die samenwerkt met iemand van in de 40. Ons leeftijdsverschil zorgt eigenlijk niet voor problemen, omdat we elkaar kunnen vinden in ons werk. Met ons bedrijf verkopen we software aan semi-overheid en overheid. Ik ben binnen het bedrijf verantwoordelijk voor de bedrijfsprocessen en commercie, hij is verantwoordelijk voor de techniek. We hebben d.m.v. subsidies al veel ontwikkeld, samen met veel ZZP'ers, en huren nu twee dagen per week een ZZP-er in om ons te helpen.
Het wordt steeds drukker, omdat we tijdens implementaties bij klanten bepaalde dingen tegenkomen die beter moeten. Vooral op product gebied: development werk.
Maar omdat we onze taken zo duidelijk scheiden (hij techniek, ik de zakelijke kant) leven we soms een beetje langs elkaar heen. We werken 4 dagen thuis en 1 dag op kantoor, omdat we erg ver uit elkaar wonen. En we hebben nog niet echt een goede manier gevonden om de interne projecten die we doen goed te managen. Er is, zeker voor mij, zelfs zo weinig overzicht dat ik eigenlijk steeds slechter weet welke dingen ik wel en niet kan beloven aan potentiële klanten, omdat bepaalde taken blijven liggen en andere taken worden opgepakt zonder duidelijke deadline.
Natuurlijk bespreken we dit met elkaar. Ik heb het e.e.a. uitgewerkt en we hebben dat vandaag alvast bekeken samen. Volgende week praten we er een middag face-to-face over door. Maar ik ben ook benieuwd wat jullie zouden aanraden in deze situatie. We gebruiken de software monday.com om onze taken bij te houden, maar taken zijn geen projecten. Het biedt geen inzicht in werkdruk en wanneer we wat af hebben.
Ik zoek naar meer overzicht, 'de neuzen dezelfde kant op' en wat beter weten waar ik aan toe ben.
Zijn er ondernemers in vergelijkbare situaties? En wat zouden jullie mij aanraden? Dan neem ik dit mee in het overleg met hem.
Als toevoeging: dit is vooral belangrijk omdat we dus willen groeien. We spreken steeds meer organisaties en willen meer projecten oppakken. Dat betekent ook meer mensen inhuren. Dat willen we allebei erg graag, maar kan met deze basis niet goed.
aangepast door Laurens_NederlandLink naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76164-goede-samenwerking-tussen-ceo-en-cto/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag