• 0

Print on demand en btw

Een paar maanden geleden mij ingeschreven bij de Kvk, en ook meteen gevraagd  hoe het moet met de btw aangifte. De KvK zou mij terugbellen, ik wacht nog steeds..!

Zelf weer gebeld maar men kon mij geen duidelijk antwoord geven. Toen in de chat gegaan met de Belastingdienst (gemakkelijker kunnen wij het niet maken) maar ook daar geen antwoord. Wel een formulier opgestuurd voor vooroverleg met de Belastingdienst, inmiddels ben ik alweer een twee maanden verder nog steeds niets gehoord.

Wat ik graag wil weten: Ik ben bezig met het bouwen van een online store (Shopify) en heb een leverancier (Gelato). Ik zou willen verkopen alleen in de EU want begrijp wereldwijd word het nog ingewikkelder. Hoe doe ik dat met de BTW aangifte: er word op mijn website gekocht (eigen design)  en Gelato print en verzend het voor mij naar de klant onder mijn naam, en factuur staat ook op mijn naam. Heb mijn boekhouder gevraagd, heb nog een aantal mensen die in de accountant wereld zitten gevraagd maar ik krijg geen antwoord. Er zijn zoveel mensen toch ook in NL die dit doen, misschien is er hier  iemand die het mij kan uitleggen??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had de regels van de belastingdienst en van Shopify zeker al gelezen, maar het zit hem hierin:

 

Daarbij gaat het om de omzet van goederen die al binnen de EU zijn, en waarvan je zelf de verzending regelt. 

 

Iemand bestelt op mijn website dan word het gemaakt en vanuit dat land verzonden, de producten komen niet als ze ergens buiten NL worden gemaakt nog eens weer bij mij dat ik het dan moet verzenden. Alles word geregeld en verzonden door het fullfillment centrum.

Link naar reactie
  • 0

Vooroverleg Belastingdienst afgewezen, kort gezegd staat er in de brief zoek het maar op de site van de belastingdienst. Dit vooroverleg is mij aangeraden door de belastingdienst, die er ook niet uitkwam hoe het moest met de btw. Ze maken klaarblijkelijk regels die ze zelf niet begrijpen.

Link naar reactie
  • 0
Op 24-2-2024 om 16:33, Bente007 zei:

Ik had de regels van de belastingdienst en van Shopify zeker al gelezen, maar het zit hem hierin:

 

Daarbij gaat het om de omzet van goederen die al binnen de EU zijn, en waarvan je zelf de verzending regelt. 

 

Iemand bestelt op mijn website dan word het gemaakt en vanuit dat land verzonden, de producten komen niet als ze ergens buiten NL worden gemaakt nog eens weer bij mij dat ik het dan moet verzenden. Alles word geregeld en verzonden door het fullfillment centrum.

Wat is hier niet duidelijk aan? 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 5-3-2024 om 13:56, Bente007 zei:

Ze maken klaarblijkelijk regels die ze zelf niet begrijpen.

De Belastingdienst verzint de regels niet, dat doet de (nationale en internationale) politiek. Dat is niet alleen voor jou, maar ook voor de Belastingdienst soms behoorlijk lastig toepassen. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

De Belastingdienst verzint de regels niet, dat doet de (nationale en internationale) politiek. Dat is niet alleen voor jou, maar ook voor de Belastingdienst soms behoorlijk lastig toepassen. 

Ja dat blijkt !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 82 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.