• 0

youngtimer verzekeren

Momenteel rij ik als freelancer zakelijke ritten naar de klant (zonder goederen) met mijn privé auto met particuliere autoverzekering. 

Verhoudingsgewijs rij ik meer privé dan zakelijk maar ik zit wel op >3000 zakelijke km's per jaar.

Privé heb ik 15 schadevrije jaren.

 

Nu heb ik een youngtimer (marge auto) op het oog welke volgens mijn berekeningen erg interessant is om zakelijk te gaan rijden.

Al klinkt het wel iets te mooi om waar te zijn. 

In ruil voor bijtelling + 1.5% BTW correctie mag je dus alle kosten (benzine, verzekeringen, wegenbelasting, onderhoud) aftrekken?

En dus zonder toepassingen van privé/zakelijk ratio?

 

Nu mag ik van mijn verzekering op mijn huidige particuliere autoverzekering zakelijke ritjes maken.

Maar mag ik ook de yougtimer regeling toepassen en particuliere autoverzekering kosten 100% opvoeren?

 

Als je met de verzekeringen belt verdwijn je voor je het weet in een grijs kenteken verhaal of ze zeggen "we doen geen zakelijke autoverzekeringen"

Maar volgens mij is grijskenteken hier helemaal niet aan de orde en met een zakelijke autoverzekering mis ik misschien mijn opgebouwde schadevrije jaren.

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
20 minuten geleden, spruce zei:

In ruil voor bijtelling + 1.5% BTW correctie mag je dus alle kosten (benzine, verzekeringen, wegenbelasting, onderhoud) aftrekken?

En dus zonder toepassingen van privé/zakelijk ratio?

in beginsel wel. Let er wel op dat het gaat om 35% van de waarde economisch verkeer van de auto. En dat de fiscus bij een fors (zie ook excessief privégebruik elders op HL) privégebruik ook meer mag bijtellen. De bijtelling bedraagt namelijk tenminste 35%...

 

Nergens staat dat een autoverzekering per se een zakelijke polis moet zijn, wil je de premie kunnen aftrekken.

 

 

(ps: ik heb in je handtekening je oproep verwijderd tot investeerders, dat is tegen de HL-spelregels en de wet)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
41 minuten geleden, spruce zei:

en met een zakelijke autoverzekering mis ik misschien mijn opgebouwde schadevrije jaren.

 

Niet als je die schadevrije jaren ook vrij beschikbaar hebt (m.a.w. ze niet tegelijkertijd ook op een andere actieve autoverzekering geregistreerd staan)

 

Quote

Als je met de verzekeringen belt verdwijn je voor je het weet in een grijs kenteken verhaal of ze zeggen "we doen geen zakelijke autoverzekeringen"

 

Dat krijg je als je belt met particuliere budgetverzekeraars. Als je belt met algemene of zakelijke verzekeraars (zoals Centraal Beheer, ASR, NN, Allianz, Turien) etc. dan krijg je een offerte voor een zakelijke autoverzekering. 

 

(Ik rijd zelf ook een youngtimer. Zakelijk verzekeren was voor mij een stuk goedkoper dan particulier, ben nu verzekerd bij Avéro Achmea)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.