Ik heb een vraag over de 29% die wordt ingehouden op de WW-uitkering; ik kan hierover online niet snel informatie vinden.
Momenteel ontvang ik een WW-uitkering van ongeveer €2.300 bruto, wat neerkomt op netto ongeveer €1.700.
Vanaf volgende maand wil ik gebruikmaken van de startperiode. Ik lees dat er dan 29% van de WW-uitkering wordt ingehouden. Geldt dit voor het netto- of brutobedrag?
Mijn berekening is als volgt: €2.311,80 - 29% (€670,42) = €1.641,38 bruto.
Wanneer ik dit invoer in een bruto-netto loonberekening, kom ik uit op het volgende netto bedrag:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
B2024B
B2024B
Hallo,
Ik heb een vraag over de 29% die wordt ingehouden op de WW-uitkering; ik kan hierover online niet snel informatie vinden.
Momenteel ontvang ik een WW-uitkering van ongeveer €2.300 bruto, wat neerkomt op netto ongeveer €1.700.
Vanaf volgende maand wil ik gebruikmaken van de startperiode. Ik lees dat er dan 29% van de WW-uitkering wordt ingehouden. Geldt dit voor het netto- of brutobedrag?
Mijn berekening is als volgt: €2.311,80 - 29% (€670,42) = €1.641,38 bruto.
Wanneer ik dit invoer in een bruto-netto loonberekening, kom ik uit op het volgende netto bedrag:
Brutoloon: €1.641,00
Loonheffing: €30,75 –
Netto uitbetaling: €1.610,25
Verwerkte heffingskortingen:
- Algemene heffingskorting: €280,17
- Arbeidskorting: €294,58
Dit heb ik berekend via de volgende tool: https://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/bruto-netto-salaris.html#calctop
Is deze berekening accuraat, of vergis ik mij ergens in?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.
aangepast door Bjorn24Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76401-proefberekening-ww-startperiode/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag