• 0

Zelf bepalen wanneer zelfstandigenaftrek toepassen

Niet-gebruikte zelfstandigenaftrek uit voorgaande jaren kan ik zelf bepalen wanneer ik wel of niet gebruik van maak. Echter, de fiscus heeft in dit geval zelf besloten om deze aftrek toe te passen in een jaar met een laag belastbaar inkomen. Heb ik de wettelijke mogelijkheid om de opgelegde aanslag terug te draaien, zodat ik de zelfstandigenaftrek in een later jaar, met een hoog belastbaar inkomen, kan benutten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, ondernemer2007 zei:

Niet-gebruikte zelfstandigenaftrek uit voorgaande jaren kan ik zelf bepalen wanneer ik wel of niet gebruik van maak.

Dat kun je niet zelf bepalen. Daar staat gewoon een vaste volgorde voor, ook als dat betekent dat de latere verrekening niks of weinig oplevert

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, IJsbrand Schipperus zei:

Het is me enkele jaren geleden toch gelukt om de zelfstandigenaftrek een jaar later toe te passen

Hi IJsbrand, dan ben ik heel benieuwd naar hoe dat gelukt is. Want daar hoort absoluut geen keuzemogelijkheid in te zijn. Zodra er winst is waar, na de zelfstandigenaftrek van het jaar zelf, nog ruimte is om de niet benutte zelfstandigenaftrek te kunnen verrekenen, gebeurt dat ook.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
28 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Hi IJsbrand, dan ben ik heel benieuwd naar hoe dat gelukt is. Want daar hoort absoluut geen keuzemogelijkheid in te zijn. Zodra er winst is waar, na de zelfstandigenaftrek van het jaar zelf, nog ruimte is om de niet benutte zelfstandigenaftrek te kunnen verrekenen, gebeurt dat ook.

 

Joost, het was zeker een geluksgevalletje. Een foutje van de belastingdienst in mijn voordeel, een soort omgekeerde toeslagenaffaire zeg maar.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.