• 0

Verkoop goederen aan klant in UK

(aangepast)

Ik zou graag een potentiele klant, BTW plichtig,  in de UK een offerte willen sturen. 

Echter, de klant moet niet meer kosten maken als dat ik in de offerte aangeef. Hij moet er

dus vanuit gaan dat mijn prijs zijn netto inkoopprijs is.

 

Voorbeeld:

10.000 stuks  (Nederlands fabrikaat) 10 euro per stuk.

BTW nul tarief.

Dus totaalfactuur van € 100.000,-

alle transportkosten voor mijn rekening. 

 

Mag ik er vanuit gaan dat de klant ook niet wordt geconfronteerd met extra kosten? (invoerrechten,  BTW die hij niet in mindering kan brengen)

 

Dank.

 

 

 

 

aangepast door KeesJandenBraven
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost, ik wil gewoon graag niet dat de klant voor verassingen komt te staan. Bovendien wordt

anders het product te duur. Ik weet trouwens niet welk importtarief er geldt op import van mijn goederen. Misschien neem ik die kosten dan nog wel voor mijn rekening. Wat ik wel weet is dat de klant BTW moet betalen over de importgoederen. Ik dacht altijd dat goederen gemaakt/met oorsprong uit de EU vrij van importheffing was in de UK. 

Link naar reactie
  • 1
Op 21-5-2024 om 21:11, Joost Rietveld zei:

Als dat laatste klopt (geen idee), dan resteert de btw. 

Nou Joost, dan kun je nu weer wat bijleren 😊. Sinds 2021 hebben de EU en het VK een handelsovereenkomst waarbij de invoerrechten over en weer afgeschaft zijn. Dit geldt wel alleen voor goederen met oorsprong VK of, vice versa, EU. Dat de producten NL fabricaat zijn zou kunnen betekenen dat de oorsprong EU is, alleen hangt dat ook nog af van de oorsprong/waarde van evt, gebruikte niet-EU materialen en de mate waarin ze verwerkt zijn.

 

Er zijn uiteraard wel de kosten voor het doen van een douaneaangifte in het VK . 

 

BTW hoort eigenlijk niet tot de kosten, de UK klant heeft ook aftrek recht, tenzij prive-gebruik maar daar zal met 10.000 stuks geen sprake van zijn.

 

Als TS de klant niet wil opzadelen met extra kosten zou hij DDP moeten aanbieden en zelf de invoeraangifte in het VK moeten regelen. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.