Ik lees al jaren mee op dit forum en ben elke dag druk in Snelstart of Exact, maar stel nu mijn eerste vraag m.b.t. investeringsaftrek.
Wij kopen om de 6 jaren een nieuwe Scania vrachtauto.
We hebben de btw van het aankoopbedrag (stel 200.000) in 2023 betaald, zijnde bijvoorbeeld 42.000 euro. Net als we andere jaren ook deden.
Er was ook een aanbetalingsnota, maar daar hebben we niks mee gedaan...
Nu zegt onze boekhouder ineens, dat de investeringsaftrek op 2024 moet, aangezien er geen aanbetaling is geweest.
Wij zien dat liever op 2023, omdat er toen naar verwachting meer verdiend werd.
En de BTW is vooruit betaald, dus kunnen we dan de investeringsaftrek toepassen??...
(De auto is in juni dit jaar op de weg gegaan. De opdrachtbevestiging is getekend 31/12/2021. Dus dat klopt allemaal)
Vraag 2.
Kunnen we nu ook 42000 euro in 2023 als investering toepassen en de resterende 158000 in 2024?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TitiaRF
TitiaRF
Beste,
Ik lees al jaren mee op dit forum en ben elke dag druk in Snelstart of Exact, maar stel nu mijn eerste vraag m.b.t. investeringsaftrek.
Wij kopen om de 6 jaren een nieuwe Scania vrachtauto.
We hebben de btw van het aankoopbedrag (stel 200.000) in 2023 betaald, zijnde bijvoorbeeld 42.000 euro. Net als we andere jaren ook deden.
Er was ook een aanbetalingsnota, maar daar hebben we niks mee gedaan...
Nu zegt onze boekhouder ineens, dat de investeringsaftrek op 2024 moet, aangezien er geen aanbetaling is geweest.
Wij zien dat liever op 2023, omdat er toen naar verwachting meer verdiend werd.
En de BTW is vooruit betaald, dus kunnen we dan de investeringsaftrek toepassen??...
(De auto is in juni dit jaar op de weg gegaan. De opdrachtbevestiging is getekend 31/12/2021. Dus dat klopt allemaal)
Vraag 2.
Kunnen we nu ook 42000 euro in 2023 als investering toepassen en de resterende 158000 in 2024?
Dank voor jullie tijd en aandacht.
Mvg Titia
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76656-kia-investeringsaftrek-btw-vooruitbetaald-in-2023-geldt-dat-als-aanbetaling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen