• 0

Keuze stress

Constateer het niet alleen bij mezelf maar ook bij velen anderen om me heen. Aanbod van produkten en diensten zijn zo lastig van elkaar te onderscheiden dat je niet meer weet waar je nou goed aan zou doen.

Even een greep waar velen momenteel mee lopen:

- keuze maken van ziektekosten verzekeringen. Welke maatschappij, aanvullend of niet (en zo ja aanvullend welke opties?) Eigen risico ja nee, restitutie of natura?

- pensioen voorzieningen. (nu kiezen om met je 65e te gaan stoppen of tot je 70e, ze bereiden je al voor :-))

- de talloze hypotheek vormen,

- welke school kids moeten gaan.

- vaste telefoon of mobiel.

- bibiolotheek kaart, (momenteel een brief liggen met 3 verschillende leen vormen, moet echt niet gekker worden(.

- beleggen of sparen, en op welke manier?

- kerststress is gelukkig over (wat gaan we eten met wie?)

- soort auto, diesel, gas of benzine? Tweedehands, nieuw? welk merk?

 

Velen vergeten dat dit eigenlijk allemaal alleen maar een luxe probleem is. Doch vroeg me af of dat nou wel de weg te gaan is. Enerzijds willen mensen kiezen, maatwerk, anderzijds willen ze gemak en gewoon iets goeds geleverd krijgen waar het liefst zoveel mogelijk denkwerk van wordt weg genomen.

 

Al die keuzes leveren weer wel nieuwe websites en adviserende jobs op:-) Wat dat aan gaat is Nederland niet voor niets het land met de grootst aantal adviseurs per inwoners.

 

Naast de diverse vergelijkings sites van produkten, wat zouden we nou nog meer kunnen doen om het consumenten gemakkelijker te maken!

Is toch niet zo dat we gewoon één kleur ipod willen met maar 5 knoppen?

 

Gewoon één soort verzekering en allemaal op dezelfe manier? Kan natuurlijk ook niet. We willen nu eenmaal onderscheid en onze uniekheid kenbaar maken door bepaalde produkten te kiezen of juist niet.

 

Hoe zou je nou nog meer mensen kunnen helpen met het maken van keuzes? Nog meer wizards en vragenlijsten? Of juist met hele heldere produkt omschrijvingen komen, zonder keuzes?

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het zou allicht helpen als er een groot deel van de vestzak broekzak regelingen werd afgeschaft. Heel veel regelingen bestaan bij de gratie dat ze weer door een andere regeling worden gecompenseerd.

 

Neem alleen onze ziektekostenverzekering maar weer eens.

Ook daar weer compensatieregelingen, en weet ik wat voor moeilijk gedoe.

Ik ken de cijifers niet zo uit mijn hoofd, maar ik denk dat er nu toch als snel 10 miljoen betalenden zijn a zeg € 100 per maand, dat is € 1200 per jaar.

Dat is dus 12 miljard Euro, en hoeveel was het budget ook al weer van het misere van volksgezondheid in Den Haag.

 

Gewoon een keer wegsaneren al die regelingen, en wie meer wil gaat maar bij betalen. Weg met die inkomstenbelastingpapieren en andere onzin papieren .Ik denk dat er van meer dan een halfmiljoen personen de overheadkosten geschrapt kunnen worden. Worden we misschien weer eens concurerend.Nu nog een poloiticus die het hard op durft te zeggen.

 

Maar het blijft waarschijnlijk oorverdovend stil. :-X

Link naar reactie
  • 0

 

Perry en politiek:)

 

Sta laatste tijd alleen maar als een olifant in glazen kasten:-)

 

Maar, als het me vaste kosten kan dekken, wat secretariaatjes er bij kan pakken en lekker door kan blijven ondernemen, mwah, "Groen Rechts" misschien wat?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft mogen we dan direct richting t Amerikaanse model... iedereen verantwoordelijk voor zichzelf en zn eigen situatie. In Nederland wordt mijn inziens nog altijd teveel misbruik gemaakt van sociale regelingen die als vangnet zouden moeten dienen.

 

Dan heb je natuurlijk wel meer keuzes te maken; wel of niet verzekeren voor later, wel of niet naar mn werk gaan...als je niet gaat zonder reden ben je je baan kwijt en geen WW als je niet verzekerd bent...

 

Voor de Nederlandse economie zou het me heel goed lijken!

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft mogen we dan direct richting t Amerikaanse model... iedereen verantwoordelijk voor zichzelf en zn eigen situatie. In Nederland wordt mijn inziens nog altijd teveel misbruik gemaakt van sociale regelingen die als vangnet zouden moeten dienen.

 

Dan heb je natuurlijk wel meer keuzes te maken; wel of niet verzekeren voor later, wel of niet naar mn werk gaan...als je niet gaat zonder reden ben je je baan kwijt en geen WW als je niet verzekerd bent...

 

Voor de Nederlandse economie zou het me heel goed lijken!

 

wel eens geweest in Amerika ?

Het land met veruit de hoogste staatsschuld per hoofd van de bevolking

Het land waar sommige mensen drie banen hebben om de kosten van een gezin te kunnen betalen

Het land waar velen ver onder de armoede grens leven

Het land waar tientallen miljoenen onverzekerd zijn voor ziektekosten.

Het land dat denkt een grootmacht te zijn, en niet eens de finaciele middelen heeft om zijn troepen van fatsoenlijke bodyarmor te voorzien.

 

Meer verantwoordelijkheid is uiteindelijk in het belang van iedereen, het opheffen van voorzieningen naar Amerikaans model zou hier onmiddelijk tot een sociaal en economisch bankroet leiden, en is ook niet nodig.

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft mogen we dan direct richting t Amerikaanse model... iedereen verantwoordelijk voor zichzelf en zn eigen situatie. In Nederland wordt mijn inziens nog altijd teveel misbruik gemaakt van sociale regelingen die als vangnet zouden moeten dienen.

 

Dan heb je natuurlijk wel meer keuzes te maken; wel of niet verzekeren voor later, wel of niet naar mn werk gaan...als je niet gaat zonder reden ben je je baan kwijt en geen WW als je niet verzekerd bent...

 

Voor de Nederlandse economie zou het me heel goed lijken!

 

wel eens geweest in Amerika ?

Het land met veruit de hoogste staatsschuld per hoofd van de bevolking

Het land waar sommige mensen drie banen hebben om de kosten van een gezin te kunnen betalen

Het land waar velen ver onder de armoede grens leven

Het land waar tientallen miljoenen onverzekerd zijn voor ziektekosten.

Het land dat denkt een grootmacht te zijn, en niet eens de finaciele middelen heeft om zijn troepen van fatsoenlijke bodyarmor te voorzien.

 

Meer verantwoordelijkheid is uiteindelijk in het belang van iedereen, het opheffen van voorzieningen naar Amerikaans model zou hier onmiddelijk tot een sociaal en economisch bankroet leiden, en is ook niet nodig.

 

Daarom zeg ik ook RICHTING t Amerikaanse model ;). Ik had dat wellicht wat duidelijker kunnen brengen. Maar wat hier in Nederland TE veel gebeurd is daar te weinig, een verzorginsstaat.

 

En alleen al om me heen kijken/horend, mensen in de ziektewet omdat ze eventjes vrij willen ??? etc. Met een AMerikaans model dwing je mensen meer eigen verantwoording te nemen. Nu grijpt men te snel terug op de verzorginsstaat die alles maar voor ze moet opknappen en regelen en dat zou best een stuk minder kunnen. Zeker als we concurrerend willen kunnen zijn.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.