Per oktober ben ik eigenaar van een ecommerce platform met een enorm bereik (veelal vrouwen). Nu ben ik zelf een thee liefhebber en lijkt het mij passend om thee te gaan verkopen in de shop, maar ook op marktjes zo tegen einde van het jaar om zo wat omzet te realiseren. ik heb een aantal grote retailers gevonden waar ik zou kunnen inkopen (theasenze, wonnda). Maar kan niks vinden over verkoopeisen verpakking en hygiëne ed.
Concrete vragen:
- moet ik een vergunning hebben om thee te verkopen? In een webshop of op een markt
- welke eisen zijn er voor verpakken van thee gezien je bulk kan inkopen moet de thee weer in zakjes worden gedaan (in sommige gevallen).
- mag ik theelabels met tekst aan de theezakjes hangen of is dit recht alleen voorbehouden aan pickwick (teatopics).
Heel benieuwd! En vast super bedankt!
ps. Idee is om alles natuurlijk zo biologisch mogelijk te houden betreft verpakking.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pinkielady1
pinkielady1
Goedemorgen,
Per oktober ben ik eigenaar van een ecommerce platform met een enorm bereik (veelal vrouwen). Nu ben ik zelf een thee liefhebber en lijkt het mij passend om thee te gaan verkopen in de shop, maar ook op marktjes zo tegen einde van het jaar om zo wat omzet te realiseren. ik heb een aantal grote retailers gevonden waar ik zou kunnen inkopen (theasenze, wonnda). Maar kan niks vinden over verkoopeisen verpakking en hygiëne ed.
Concrete vragen:
- moet ik een vergunning hebben om thee te verkopen? In een webshop of op een markt
- welke eisen zijn er voor verpakken van thee gezien je bulk kan inkopen moet de thee weer in zakjes worden gedaan (in sommige gevallen).
- mag ik theelabels met tekst aan de theezakjes hangen of is dit recht alleen voorbehouden aan pickwick (teatopics).
Heel benieuwd! En vast super bedankt!
ps. Idee is om alles natuurlijk zo biologisch mogelijk te houden betreft verpakking.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76872-thee-label-starten-verkoop-online-en-fysiek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen