• 0

Feedback: Deelbaar stamdossier ondernemers en ondernemingen

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Wij ontwikkelen een gedeelde bestandenoplossing speciaal voor ondernemers. Ons uitgangspunt is het gebruik van het organogram van een onderneming als kapstok om informatie te structureren en organiseren. Dit maakt het eenvoudig om zakelijke documenten overzichtelijk te beheren en veilig te delen met externe adviseurs, zoals accountants, juristen en investeerders.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben een eerste versie van de software (MVP) ontwikkeld en getest met een launching customer, een ondernemer met ca. 30 juridische entiteiten die regelmatig samenwerkt met verschillende externe adviseurs. De feedback van deze klant heeft ons al waardevolle inzichten gegeven over wat wel en niet werkt in de praktijk. Ook hebben we een ervaren investeerder die meedoet.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ondernemers werken vaak met een mix van interne medewerkers en externe adviseurs. Het overzicht over alle documenten en samenwerkingen gaat daarbij snel verloren. We willen deze chaos oplossen door één centrale plek te bieden waar ondernemers controle houden over hun eigen dossiers en deze efficiënt kunnen delen met de juiste personen. Ook houden we dit bij vanuit een centrale tijdlijn, wat interessant is voor Wwft-plichtige partijen (audit trail)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Veel bestaande software richt zich op dossiervorming vanuit de adviseur, bijvoorbeeld een accountant die een klantdossier opbouwt. Bij ons ligt de focus juist bij de ondernemer of de onderneming zelf. De ondernemer bepaalt hoe het dossier is opgebouwd, wat erin staat en wie toegang heeft. Dit maakt de ondernemer eigenaar en regisseur van zijn eigen informatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

• Denken forumleden dat ondernemers baat zouden hebben bij deze oplossing?

• Hoe kijk je aan tegen het gebruik van een organogram om structuur aan te brengen in bedrijfsinformatie?

• Zijn er specifieke functionaliteiten die je onmisbaar vindt in een dergelijke tool?

• Wat zouden we anders kunnen doen om dit concept aantrekkelijker te maken?

 

Hoor graag van jullie!

aangepast door Hans van den Bergh
Overdadig vermelde bedrijfsnaam verwijderd

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Ruben_Zo zei:

Denken forumleden dat ondernemers baat zouden hebben bij deze oplossing?

 

Kun je in één volzin in jargon-vrije taal aangeven welk bestaand probleem dit concept nu precies moet oplossen, voor wie en zodanig dat degene bereid is daar de portemonnee voor te trekken?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
(aangepast)

Wij helpen ondernemers om al hun bedrijfsdocumenten eenvoudig te organiseren en veilig te delen met externe adviseurs, waardoor deze minder tijd kwijt zijn en de ondernemer kosten bespaart terwijl hij volledige controle houdt over zijn informatie. Zelf heeft de ondernemer een compleet dossier, wat die weer kan gebruiken in de toekomst bij (generatie)overdracht of M&A

 

aangepast door Hans van den Bergh
Bedrijfsnaam verwijderd
  • 0
1 uur geleden, Ruben_Zo zei:

Wij helpen ondernemers om al hun bedrijfsdocumenten eenvoudig te organiseren en veilig te delen met externe adviseurs, waardoor deze minder tijd kwijt zijn en de ondernemer kosten bespaart terwijl hij volledige controle houdt over zijn informatie. Zelf heeft de ondernemer een compleet dossier, wat die weer kan gebruiken in de toekomst bij (generatie)overdracht of M&A

 

Wat was, iets concreter, de feedback en -forward van de 'launching customer'? En tot welke aanpassingen in het ontwerp heeft dit geleid?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Goed concept. Ik zou het van harte toejuichen als ondernemers hier gebruik van zouden maken. 

 

Tegelijk, wat weerhoudt de boekhoudsoftwarebedrijven ervan om deze functie toe te voegen aan hun software?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

  • 0
(aangepast)
7 uur geleden, Ruben_Zo zei:

Denken forumleden dat ondernemers baat zouden hebben bij deze oplossing?

 

Alleen die bedrijven waarbij er sprake is van een kerstboom van rechtspersonen (e.g., >10 à 20) zoals bijvoorbeeld aannemers, projectontwikkelaars,  vastgoedeigenaren, family offices en venture capitalists.

 

7 uur geleden, Ruben_Zo zei:

Zijn er specifieke functionaliteiten die je onmisbaar vindt in een dergelijke tool?

 

Een interactief organogram waarbij als je op één van rechtspersonen klikt of deze aanvinkt dat bovenin de kerstboom de naam en geboortedatum van de UBO(s) zichtbaar worden met de KVK-nummers van hoogste (bestuurs)organen en dat je deze als pdf kan opslaan en delen.

 

Het moet een meertalige oplossing worden, want met alleen Engels ga je het echt niet redden in bepaalde landen. In Frankrijk, Spanje, Italië, Portugal en ook Duitsland doen ze daar best lastig over en met name als het gaat om CDD/KYC, Wwft en sanctiewetgeving.

aangepast door Jeroen Kisters RPLU ARe

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

  • 0
(aangepast)
17 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Goed concept. Ik zou het van harte toejuichen als ondernemers hier gebruik van zouden maken. 

 

Tegelijk, wat weerhoudt de boekhoudsoftwarebedrijven ervan om deze functie toe te voegen aan hun software?

Beste Joost,

 

 

Ten eerste bedankt voor je input, en enthousiasme over het concept. We zien in de praktijk dat ervaren ondernemers (vaak ook met family office) over het algemeen hun zaakjes op het gebied van corporate housekeeping goed op orde houden. Ook zien we dat er een hele laag ondernemers en ondernemingen is wat hieronder zit, en ertegenaan hikt. 

 

Je punt over de boekhoudsoftware partijen is uiteraard terecht. Momenteel is geen van de boekhoudsoftware partijen hiermee bezig. De eerste reden wat ik hiervoor kan bedenken is dat die zich met name focussen op rechtsvormen/bedrijven in Nederland.

 

Naast nationale rechtsvormen ondersteunen wij ook internationale rechtsvormen. Verder denk ik ook dat de niche van partijen met een grote kerstboomstructuur, zoals Jeroen aankaart, te klein is voor de boekhoudsoftware partijen.

 

Kom graag verder in contact om onze MVP is te laten zien, en om te horen wat je gedachten hierbij zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Ruben

 

 

 

 

aangepast door Ruben_Zo
  • 0
18 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

 

Wat was, iets concreter, de feedback en -forward van de 'launching customer'? En tot welke aanpassingen in het ontwerp heeft dit geleid?

De feedback van de launching customer was dat het hebben van het deelbare dossier erg fijn is, maar dat het in/aan -vullen ervan veel werk vereist. Verder hebben we nu een groot internationaal familiebedrijf als klant, die graag internationale entiteiten willen toevoegen en meerdere talen. Met het laatste zijn we nu druk bezig.

 

Op basis van de feedback bieden we partijen nu ook een onboarding dienst aan. In Q2 van dit jaar hebben we een AI roadmap, waarin we willen onderzoeken of we aktes/registers kunnen uitlezen en verwerken in het organogram. Ook is er een wens om documenten automatisch te kunnen categoriseren binnen het organogram en tijdlijn.

  • 0
17 minuten geleden, Ruben_Zo zei:

De feedback van de launching customer was dat het hebben van het deelbare dossier erg fijn is, maar dat het in/aan -vullen ervan veel werk vereist. Verder hebben we nu een groot internationaal familiebedrijf als klant, die graag internationale entiteiten willen toevoegen en meerdere talen. Met het laatste zijn we nu druk bezig.

 

Op basis van de feedback bieden we partijen nu ook een onboarding dienst aan. In Q2 van dit jaar hebben we een AI roadmap, waarin we willen onderzoeken of we aktes/registers kunnen uitlezen en verwerken in het organogram. Ook is er een wens om documenten automatisch te kunnen categoriseren binnen het organogram en tijdlijn.

 

Met deze benadering worden/zijn al jullie, huidige en toekomstige vragen beantwoord. Het leest als een mooie reeks ontwerpuitdagingen die het testen bij (co-creëren met) eindgebruikers hebben opgeleverd en de juiste aanpak om de propositie verder te ontwikkelen en het daarmee ook toekomstbestendig(er) te maken en te houden.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
31 minuten geleden, Ruben_Zo zei:

De eerste reden wat ik hiervoor kan bedenken is dat die zich met name focussen op rechtsvormen/bedrijven in Nederland.

Ik zou dat niet onderschatten. Sowieso zijn veel van deze bedrijven al internationaal (bezig) en beschikken ze over veel medewerkers met juridische expertise die dit ook compliant kunnen maken in andere landen.

 

Aan mijn input zul je verder niks hebben, omdat ik als fiscalist jullie doelgroep niet bedien.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.