Wij ontwikkelen een gedeelde bestandenoplossing speciaal voor ondernemers. Ons uitgangspunt is het gebruik van het organogram van een onderneming als kapstok om informatie te structureren en organiseren. Dit maakt het eenvoudig om zakelijke documenten overzichtelijk te beheren en veilig te delen met externe adviseurs, zoals accountants, juristen en investeerders.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
We hebben een eerste versie van de software (MVP) ontwikkeld en getest met een launching customer, een ondernemer met ca. 30 juridische entiteiten die regelmatig samenwerkt met verschillende externe adviseurs. De feedback van deze klant heeft ons al waardevolle inzichten gegeven over wat wel en niet werkt in de praktijk. Ook hebben we een ervaren investeerder die meedoet.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Ondernemers werken vaak met een mix van interne medewerkers en externe adviseurs. Het overzicht over alle documenten en samenwerkingen gaat daarbij snel verloren. We willen deze chaos oplossen door één centrale plek te bieden waar ondernemers controle houden over hun eigen dossiers en deze efficiënt kunnen delen met de juiste personen. Ook houden we dit bij vanuit een centrale tijdlijn, wat interessant is voor Wwft-plichtige partijen (audit trail)
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Veel bestaande software richt zich op dossiervorming vanuit de adviseur, bijvoorbeeld een accountant die een klantdossier opbouwt. Bij ons ligt de focus juist bij de ondernemer of de onderneming zelf. De ondernemer bepaalt hoe het dossier is opgebouwd, wat erin staat en wie toegang heeft. Dit maakt de ondernemer eigenaar en regisseur van zijn eigen informatie.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
• Denken forumleden dat ondernemers baat zouden hebben bij deze oplossing?
• Hoe kijk je aan tegen het gebruik van een organogram om structuur aan te brengen in bedrijfsinformatie?
• Zijn er specifieke functionaliteiten die je onmisbaar vindt in een dergelijke tool?
• Wat zouden we anders kunnen doen om dit concept aantrekkelijker te maken?
Hoor graag van jullie!
aangepast door Hans van den Bergh Overdadig vermelde bedrijfsnaam verwijderd
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ruben_Zo
Ruben_Zo
Wij ontwikkelen een gedeelde bestandenoplossing speciaal voor ondernemers. Ons uitgangspunt is het gebruik van het organogram van een onderneming als kapstok om informatie te structureren en organiseren. Dit maakt het eenvoudig om zakelijke documenten overzichtelijk te beheren en veilig te delen met externe adviseurs, zoals accountants, juristen en investeerders.
We hebben een eerste versie van de software (MVP) ontwikkeld en getest met een launching customer, een ondernemer met ca. 30 juridische entiteiten die regelmatig samenwerkt met verschillende externe adviseurs. De feedback van deze klant heeft ons al waardevolle inzichten gegeven over wat wel en niet werkt in de praktijk. Ook hebben we een ervaren investeerder die meedoet.
Ondernemers werken vaak met een mix van interne medewerkers en externe adviseurs. Het overzicht over alle documenten en samenwerkingen gaat daarbij snel verloren. We willen deze chaos oplossen door één centrale plek te bieden waar ondernemers controle houden over hun eigen dossiers en deze efficiënt kunnen delen met de juiste personen. Ook houden we dit bij vanuit een centrale tijdlijn, wat interessant is voor Wwft-plichtige partijen (audit trail)
Veel bestaande software richt zich op dossiervorming vanuit de adviseur, bijvoorbeeld een accountant die een klantdossier opbouwt. Bij ons ligt de focus juist bij de ondernemer of de onderneming zelf. De ondernemer bepaalt hoe het dossier is opgebouwd, wat erin staat en wie toegang heeft. Dit maakt de ondernemer eigenaar en regisseur van zijn eigen informatie.
• Denken forumleden dat ondernemers baat zouden hebben bij deze oplossing?
• Hoe kijk je aan tegen het gebruik van een organogram om structuur aan te brengen in bedrijfsinformatie?
• Zijn er specifieke functionaliteiten die je onmisbaar vindt in een dergelijke tool?
• Wat zouden we anders kunnen doen om dit concept aantrekkelijker te maken?
Hoor graag van jullie!
aangepast door Hans van den BerghOverdadig vermelde bedrijfsnaam verwijderd
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77318-feedback-deelbaar-stamdossier-ondernemers-en-ondernemingen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen