• 0

Ervaringsdeskundige in het opzetten van een opleiding/tips hoe dit aan te pakken.

Hi allemaal,

Ik zit al een tijd met een idee in mijn hoofd wat ik graag aan jullie wil voorleggen.

Als afgestudeerd pedagoog, 16 jaar werkend in de kinderopvang en docent Pedagogiek merk ik dat ik steeds vaker dat ik een bijdrage wil leveren aan de toekomstige pedagogisch medewerkers binnen de kinderopvang. Als docent Pedagogiek geef ik les aan toekomstige pedagogisch medewerkers die in 1 jaar tijd hun diploma kunnen halen. Dit is een combinatie van 1x per week naar school en minimaal 12 uur per week werken, omdat wij als team erin geloven dat leerlingen het meeste leren van in de praktijk te doen en ervaren.

Ik werk momenteel vooral op ZZP basis en merk steeds vaker dat ik een grotere bijdrage wil leveren aan het onderwijs voor toekomstige pedagogisch medewerkers. Waardoor ik het idee heb om zelf deze opleiding vorm te gaan geven. Met mijn eigen kennis en ervaring hierin verwerkt.

Wat moet ik zeker niet vergeten wanneer ik onderzoek ga doen of dit daadwerkelijk is waar ik in verder wil gaan?

Zijn er mensen die wellicht uit ervaring kunnen vertellen hoe zij dit hebben aangepakt?

Leuk om van jullie te horen.

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Heb je al eens gesproken met de onderwijskundigen van de kennisinstelling waar je als docent werkt, ervan uitgaande dat die er zijn? Ik kan me voorstellen dat zij je van waardevolle informatie kunnen voorzien.

• 0
2 minuten geleden, RubenT zei:

Heb je al eens gesproken met de onderwijskundigen van de kennisinstelling waar je als docent werkt, ervan uitgaande dat die er zijn? Ik kan me voorstellen dat zij je van waardevolle informatie kunnen voorzien.

Hi Ruben,

Dankjewel voor je snelle reactie.

Daar ben ik inderdaad mee in contact en heb binnenkort een gesprek met een aantal van hen!

• 0
1 uur geleden, Cilla-1992 zei:

Wat moet ik zeker niet vergeten wanneer ik onderzoek ga doen of dit daadwerkelijk is waar ik in verder wil gaan?

Je hebt persoonlijke gedrevenheid om je kennis en vaardigheden over te dragen, dat is een goed begin. Maar hoe zit de zakelijke kant in elkaar? Is er ook vraag bij (potentiele) medewerkers en/of organisaties in de kinderopvang? En heeft iemand daar geld voor over? En is degene met de vraag ook degene die gaat betalen? Oftwel wie, heb je op het oog als klant(en)? 

In mijn geval: ik richt me inhoudelijk op (groepen) medewerkers die iets willen, en zakelijk op hun werkgevers die daarvoor gaan betalen. Ik richt me inhoudelijk dus niet op werkgevers die vinden dat hun medewerkers iets moeten leren (want persoonlijk niet interessant voor mij) en ook niet op medewerkers die op eigen inschrijving en eigen kosten iets willen leren (want zakelijk niet interessant voor mij). Maar dat zijn mijn persoonlijke keuzes, geen advies. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0
2 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Je hebt persoonlijke gedrevenheid om je kennis en vaardigheden over te dragen, dat is een goed begin. Maar hoe zit de zakelijke kant in elkaar? Is er ook vraag bij (potentiele) medewerkers en/of organisaties in de kinderopvang? En heeft iemand daar geld voor over? En is degene met de vraag ook degene die gaat betalen? Oftwel wie, heb je op het oog als klant(en)? 

In mijn geval: ik richt me inhoudelijk op (groepen) medewerkers die iets willen, en zakelijk op hun werkgevers die daarvoor gaan betalen. Ik richt me inhoudelijk dus niet op werkgevers die vinden dat hun medewerkers iets moeten leren (want persoonlijk niet interessant voor mij) en ook niet op medewerkers die op eigen inschrijving en eigen kosten iets willen leren (want zakelijk niet interessant voor mij). Maar dat zijn mijn persoonlijke keuzes, geen advies. 

Hi Ron,

Dankjewel voor je uitgebreide bericht en de vragen terug.

Er is zeker vraag naar van wat ik uit de kinderopvang begrijp.

Vooral vraag naar het stukje praktijk gedeelte en niet alleen maar het theoretische wat nu vooral in veel opleidingen zo is.  Met mijn kennis en vaardigheden kan ik daar zeker een slag slaan, daarnaast heb ik ook een netwerk om mij heen die ik zou kunnen inzetten om deze passie met mij te delen.

Mooi hoe jij je eigen ervaring hierin deelt, dank hiervoor!

Ik ga het voor mijzelf even op papier zetten en jouw input hier ook in meenemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar