Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Domé
Hallo,
Toch maar eens informeren hoe andere ondernemers hier mee omgaan.
Het gaat om zowel zakelijke als particuliere klanten.
Bij het bestellen via onze webshop wordt er een opmerking geplaatst in de trant van "Leg maar naast de voordeur" of natuurlijk een variant hierop.
Wij geven in tekst al aan dat met dergelijke verzoeken niets gedaan wordt, en dat de klant dit in zijn/haar PostNL app kan/moet regelen.
Maar hoe zit dit nu juridisch.
Als wij op het pakje een sticker plakken "Leg maar naast de voordeur" en PostNL zou dit ook doen.
Vervolgens komt er een voorbijganger langs en neemt het pakje mee (of de ontvanger zelf pakt het pakje).
Dan kan de klant dus claimen dat hij/zij het pakje niet ontvangen heeft en dus alsnog levering eisen.
PostNL geeft aan wij hebben het pakje zoals gevraagd geleverd, dus is de ondernemer de pineut en dient opnieuw te verzenden.
In het verlengde van dit scenario, is het ook voorgekomen dat PostNL op eigen initiatief het pakje in de "papier container" legt en deze wordt door de klant, buur of oppasser tijdens vakantie aan de weg gezet.
PostNL geeft aan wij hebben het pakje geleverd, dus is de ondernemer de pineut en dient opnieuw te verzenden.