Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ruben vd Broek
Ik koop via marktplaats en op markten e.d. spullen die ik, hopelijk met winst, verkoop op verkoopwebsite Etsy. Klanten zitten vooral in het buitenland. Ik doe dat kleinschalig en ben op dit moment formeel denk ik geen ondernemer IB, maar ik geef de inkomsten wel op als inkomsten uit overig werk. Als ik zou staken, dan moet ik het verschil berekenen tussen boekwaarde en waarde in het economisch verkeer van de voorraad die ik dan nog zou hebben. De boekwaarde is de inkoopprijs die ik ervoor heb betaald. Maar wat zou de waarde in het economisch verkeer zijn? In Nederland is die vergelijkbaar denk ik met de inkoopprijs die ik er ooit op marktplaats voor betaald heb; maar in bv de VS zou die (potentiele) economische waarde een stuk hoger kunnen liggen; maar om die te halen moet er veel tijd, moeite en geld in worden gestoken. En als ik de overgebleven handel aan een opkoper verkoop, blijft er misschien maar 10% over van wat ik ervoor betaald heb. Zou in dit geval de inkoopprijs op marktplaats redelijk zijn als waarde in het economisch verkeer?