Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Toolmaker
Hallo,
Mijn bedrijf werkt in de metaal (eenmanszaak) , nu heb ik 6 jaren geleden een hoop schade (machines en goederen) door sloop werkzaamheden projectontwikkelaar, en werd (nood)gedwongen te verhuizen, de laatste maanden in mijn oude pand heb ik geen omzet kunnen draaien door deze schades (defecte machines en andere spullen).
Om mijn bedrijf niet kopje onder te laten gaan heb ik gebruikte machines van particulieren gekocht ( hier zat geen btw op)
deze machines heb ik een aantal jaren kunnen gebruiken, maar heb een van deze machines weer op Marktplaats met verlies door defecten weer verkocht onder de marge regeling.
Nu wordt ik door mijn boekhouder teruggefloten, want deze machines hadden op mijn voorraad moeten staan, maar waren blijkbaar opgegeven als kosten.
dit is dus niet goed gegaan, en mijn boekhouder verteld dat als de belastingdienst dit tegen komt ze met terugwerkende krachten alle (onterechte) kosten willen terug gaan vorderen en ik daar een boete over gaan heffen en alsnog alle btw moet gaan afdragen,
jullie begrijpen mijn angst,
Ben ik jaren bezig mijn bedrijf overeind te houden en heb overal gebruikte spullen gekocht omdat ik de schades die ik heb opgelopen nog steeds niet betaald heb gekregen,
Ik ben al jaren aan het procederen , en de zaak ligt nu bij het hof.
Achteraf is het makkelijk zeggen ja je had dit en ja je had dat moeten doen, maar ik ik zit nu in deze situatie,
Bovendien vraagt mijn boekhouder pas sinds iets van 4 jaren of ik voorraad heb en zo ja hoeveel?
in mijn ogen zijn voorraad, artikelen die je voor de verkoop in je bezit hebt
Het is natuurlijk mijn fout dat ik voorraad en gereedschap door elkaar heb gehaald, want mijn bedrijf mag ook handelen in machines, maar de machines in kwestie waren puur voor eigen gebruik,
Graag advies hoe ik kan voorkomen problemen met de belastingdienst te krijgen
mvg, Toolmaker
aangepast door Toolmaker