Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Vastgoedqueen
Hoi, ik zou graag informatie wensen over het volgende:
Ik ben makelaar bij een makelaarskantoor met een klein team. Mijn baas is zich voor aan het bereiden op de toekomst (over een paar jaar) en heeft mij gevraagd of ik ambitie zou hebben om de zaak over te nemen. Dat heb ik.
Echter heeft zich nu een ‘investeerder’ gemeld. Met het doel om het bedrijf over te nemen inclusief mij als aandeelhouder. Het betreft een partij die het vermogen opgebouwd heeft buiten de vastgoedwereld, maar is inmiddels wel bezig op dit gebied en wil dit uitbreiden.
Ik ga de afspraak aan om meer te weten te komen over hoe ze dit voor zich zien. Echter krijg ik daar niet meteen een positieve gedachte van. Dit met name omdat:
De persoon/holding nog niet bekend genoeg voor mij is.
De holding uiteindelijk door zal groeien binnen familie.
Daar nog niet veel opgebouwd is in de vastgoedwereld.
Ik nooit volledig eigenaar zal worden.
Je toch een soort van ‘in dienst’ blijft.
Ik me afvraag hoe sterk je eisen vast kunt leggen wat betreft beslissingsbevoegdheid.
Hij uiteindelijk in het aandeelpercentage sterker zal staan dan ik.
Mede het doel is om te groeien, dat wil ik niet.
Uiteraard snap ik ook wel dat het financieel gezien heel interessant kan zijn.
Kan iemand mij hier tips in geven of me op weg helpen door te sparren?
aangepast door Vastgoedqueen