• 0

Breakthrough ideas 2006

In het jongste nummer van de Harvard Business Review staat een artikel over een 20-tal breakthrough ideas. Het artikel is online te vinden op: http://harvardbusinessonline.hbsp.harvard.edu/hbrsa/en/issue/0602/article/R0602B.jhtml?type=F

 

Er zit van alles bij: nieuwe technologie, marketing, leiderschap, competitie tussen netwerken en nog veel meer. Niet alles zal direct van toepassingen zijn op je eigen onderneming, maar er staan genoeg leuke dingen bij om eens over door te denken.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die van 2005: http://harvardbusinessonline.hbsp.harvard.edu/hbrsa/en/issue/0502/article/R0502A.jhtml?path=arc&pubDate=February%202005

 

Overigens kost de HBR $165 per jaar, voor 12 issues best wel smakelijke kost niet slecht. Wat ik erg waardeer aan het blad is dat het hele vooruitstrevende dingen bespreekt op een toegankelijk manier.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

HBR komt vaak met goede ideeen - sommige meer uitvoerbaar dan anderen.

 

Drie springen direct in mijn hoofd : het verhaal over de Online Communities als business model van de toekomst (voordat het in boekvorm verscheen). Niet echt uitgekomen, misschien nu alsnog met social networks en combinaties daarvan met Mesh applicaties.

 

Verder een artikel van McKinseyanenenenen, eind jaren '90, dat internet voor verschillende golven zou zorgen in de verzekerings sector. Eerst zouden direct writers ervan profiteren, dan banken en als laatste intermediair verzekeraars.

 

Waar ik nog op wacht : artikel waarin een intermediair beschreven wordt, die al mijn gegevens heeft en houdt. O.a. ook mijn behoeften op korte/langere termijn. Hij/zij gaat met een hele verzameling geanonimiseerde profielen naar fabrikanten, die mij en anderen een aantrekkelijk aanbod kunnen doen.

Leek even waar te gaan worden met www.letsbuyittogether.com, maar daarna niets meer. Verwacht in deze tweede internet-wave dat het er nog wel een keertje van gaat komen. (Ben altijd wel een privacy-freak geweest)

Link naar reactie
  • 0

Webwolf in welke editie is het verhaal van online communities te vinden? Gewoon in die van feb 2006?

 

Ik probeer namelijk network based businessmodel op te zetten (wat jaren gaat duren trouwens)... maar ik heb nooit geweten dat het zo innovatief was. Het was gewoon logica...

 

Zelfde als al dat web 2.0 gezwam, en internethype... snap niet dat iedereen dat "koopt"... zie er weinig innovatie in eigenlijk.. interpret is gewoon een makkelijke middel.. die je in je huidige logica kan aanpassen. Dat je normaal gesproken met een fiets je goederen naar de klant brengt.. en morgen met een bestelbus.. is dat innovatie? De bestelbus.. als hij nieuw is wel.. maar om het te gebruiken ligt voor de hand vind ik.

 

Ik snap wel dat je het "verkoopt".. het is natuurlijk makkelijk VC, investerdeers lokken met simpele sprookjes.

 

Maar ja... hoogstwaarschijnlijk heeft HBR een veel betere aanpak.. en wellicht kan ik die van mij enigzins... er naar toe vormen. Vandaar mijn interesse naar dit artiekel.

Link naar reactie
  • 0

Divers : http://www.jeroen.com/jeroencom/content/communitymarketing.html

 

Het boek/artikel waar ik naar verwees is het goede oude Netgain _

Net Gain: (uit 1997 alweer - zucht)

 

expanding markets through virtual communities

by John Hagel III and Arthur G. Armstrong, 1997

(http://www.hbsp.harvard.edu/products/press/books/netgain/)

As consultants for McKinsey and Company, these guys were among the first to talk about community in terms of "revenue models." They got some things wrong, but to their credit, they lent credibility to an emerging field and helped create the "buzz" in the business world that community was worth funding and developing. Again, if you don't have time to read the whole book, at least read the selections available on the web. http://www.hbsp.harvard.edu/products/press/books/netgain/netgain_selections.html

Link naar reactie
  • 0

Webwolf in welke editie is het verhaal van online communities te vinden? Gewoon in die van feb 2006?

 

Ik probeer namelijk network based businessmodel op te zetten (wat jaren gaat duren trouwens)... maar ik heb nooit geweten dat het zo innovatief was. Het was gewoon logica...

 

Zelfde als al dat web 2.0 gezwam, en internethype... snap niet dat iedereen dat "koopt"... zie er weinig innovatie in eigenlijk.. interpret is gewoon een makkelijke middel.. die je in je huidige logica kan aanpassen. Dat je normaal gesproken met een fiets je goederen naar de klant brengt.. en morgen met een bestelbus.. is dat innovatie? De bestelbus.. als hij nieuw is wel.. maar om het te gebruiken ligt voor de hand vind ik.

 

Ik snap wel dat je het "verkoopt".. het is natuurlijk makkelijk VC, investerdeers lokken met simpele sprookjes.

 

Maar ja... hoogstwaarschijnlijk heeft HBR een veel betere aanpak.. en wellicht kan ik die van mij enigzins... er naar toe vormen. Vandaar mijn interesse naar dit artiekel.

 

Hoi Ingman,

 

Begrijp niet waarom je bovenstaande, vetgedrukte opmerking denkt te moeten maken. Weet ook niet waar je vandaan haalt en draagt niets bij aan de discussie. Besef dat venture capitalists of in het algemeen investeerders niet dom zijn tenminste niet dommer dan entrepreneurs. Investeerders maken weliswaar fouten maar geloven niet in sprookjes.

 

In de hoop dat het wat van je vooroordelen wegneemt zou ik je willen uitnodigen om hier op higherlevel mijn artikelen te lezen over business angels, corporate venturers en deel 1 , deel 2 en deel 3 over venture capitalists.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Het spijt mij oprecht van een overdreven en sarcastisch taalgebruik.

 

He is niet mijn bedoeling geweest om een groep mensen neer te halen, ook kijk ik niet neer op investerdeers. Aangezien ik ook zeer intelligente individuen hebt ontmoet onder hen. Wel moet ik toevoegen dat elke investerdeer altijd even rationeel bezig is, en kan men door een "tendens" te creeeren op de "buikgevoel" inspelen.

 

Ties: Hoewel je stukken erg goed zijn. Heb ik geen echte vooroordelen over investerdeers, in het algemeen .

 

[edit: ging erg off topic uitleg]

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.