• 0

online boekhouden

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Maarten,

 

Ik maak nu ruim 1,5 jaar gebruik van e-boekhouden. Ik vind het een erg makkelijk programma. De helpdesk is super snel en ik heb nog geen storingen meegemaakt.

 

Toen ik me ging orienteren heb ik ook gekeken naar 7x24 en reeleezee. Die zijn allebei een stuk duurder. Reeleezee ziet er erg mooi uit, maar is voor mij moeilijk in gebruik en het werkt een stuk trager. 7x24 is voor mij weer te uitgebreid (crm, urenregistratie) en het oogt allemaal wat rommelig. Ik heb laatst nog een andere aanbieder gezien: imuis. Of dat wat is weet ik niet. Die bestaan nog niet zo lang volgens mij.

 

gr,

 

Linda

Link naar reactie
  • 0

Ik ben in principe op zoek naar een pakket wat op de een of andere manier meerdere internationale vestigingen kan bedienen (met meerdere standaarden voor boekhouding en dergelijke) en daarover op een snelle manier kan consolideren. Web-based zou mooi zijn, maar hoeft niet perse.

 

Ik heb inmiddels iemand bij Exact gesproken die mij als het goed is een demo gaat geven van Exact Globe 2003 icm met eSynergy (voor de reporting). De online demos die ik van het laatste gezien heb zien er goed uit.

 

gr.

alef

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben in principe op zoek naar een pakket wat op de een of andere manier meerdere internationale vestigingen kan bedienen (met meerdere standaarden voor boekhouding en dergelijke) en daarover op een snelle manier kan consolideren. Web-based zou mooi zijn, maar hoeft niet perse.

 

Ik heb inmiddels iemand bij Exact gesproken die mij als het goed is een demo gaat geven van Exact Globe 2003 icm met eSynergy (voor de reporting). De online demos die ik van het laatste gezien heb zien er goed uit.

 

gr.

alef

 

 

Heb je ook aan de optie gedacht van er 1 op maat laten ontwikkelen? Aangezien het dan precies naar wens gemaakt kan worden.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Ik ben me aan het orienteren voor online boekhouden met een zo simpel mogelijk programma. Nu is mijn oog gevallen op e-boekhouden.nl en op acumulus. Anderen als Exact en reeleezee zijn te uitgebreid voor mijn kleine onderneminkje met ongeveer 3000 euro omzet per jaar zonder facturen en alleen met contante inkomsten of betalingen vooraf. Wel denk ik erover een kleine webshop erbij te openen,maar dat blijft nu nog even bij alleen het denken. Daar heb ik me verder nog niet in verdiept.

 

Zijn er mensen met ervaring met deze programma's en zijn die positief dan wel negatief?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kim,

 

Is iets in elkaar "flansen" via excell geen oplossing, als je echt zo weinig te doen hebt is het toch helemaal niet interessant om zoiets in een boekhoudprogramma te doen.

 

Als je hier even de zoekfunctie gebruikt worden er volgens mij al wat voorbeelden gegeven van excel oplossingen, die je in dit stadium makkelijk kunt gebruiken.

 

Met gemiddeld € 250 omzet per maand haal je je volgens mij wel erg veel heisa op je hals.

Link naar reactie
  • 0

Je moet met je (externe) boekhouder - if any - praten. Immers, deze gaat je boekhouding verder bewerken en bij voorkeur met hetzelfde wat jij ook gebruikt (of andersom).

 

Wij hebben Stark-Texel (Snelboek) - nog op DOS (draait goed, en de computer is niet verbonden met de boze buitenwereld, vol virussen en hackers). Snelboek heeft uiteraard een Windows variant. Een volledig pakket: Inkoop, Voorraad, Factureer en Boekhouden, met Debiteuren- crediteurenadministratie, volledig geïntegreerd. De Windowsvariant is tevens koppelbaar aan je Electronic banking, dus werkt hij de debiteuren- crediteurenbetalingen bij.

 

Destijds heeft het een paar honderd gulden gekost, je kunt 999 bedrijven voeren.

 

Exact kostte toen fl 5.000,-- ++

 

Ik herhaal, je feitelijk moet je afgaan op je boekhouder bij je keuze.

 

Ave, Karel

Link naar reactie
  • 0

Kim,

 

Ik weet niet of dit nog relevant is, maar wat wil je precies met je administratie?

 

Zoals je volgens mij (elders) hebt aangegeven heb je niet zoveel administratie toch? Wil je overzicht? of wil je zelf gaan boeken?

 

Daar zit nogal verschil in, als je alleen overzicht wilt kan je met het excel bestand van zibb al een heel eind komen het andere programma vond ik zelf niet lekker over komen, maar werkt in principe hetzelfde.

 

Wil je zelf gaan boeken dan verval je in een vorm van een administratiepakket, dit kan traditioneel of online. Je zal dan eerst aan je boekhouder moeten vragen of en welk online pakket hij ondersteund, of mee uit de voeten kan.

 

Tenzij je veel ervaring met boekhouden hebt, zal je hoe je het wend of keert aan het einde van het boekjaar een balans op moeten laten stellen. Het is dan handig om dit met je boekhouder kort te sluiten.

 

Je kan ook vragen wat het kost om alles bij de boekhouder te laten doen. Als je administratie inderdaad zo klein is kan het zijn dat hij/zij in een paar uurtjes klaar is. Laten we zeggen 4 uur (incl. balans en aangifte IB) tegen € 50,00 per uur dan ben je met € 200 per jaar klaar Dat is plm. € 16.66 per maand. Als je daar alleen al een boekhoudpakket voor tegen aan gaat gooien dan ben je altijd duurder uit (de balans moet immers ook gemaakt worden).

 

Ik zou gewoon vragen aan je boekhouder wat het kost om een keer per jaar je stukken te laten verwerken, en niet al te moeilijk gaan doen met software of spreadsheets.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook op zoek naar een boekhoudpakket en had net een kleine review over Acumuls gemaakt. Via de gratis proefaacount meteen een paar screenshotjes gemaakt.

 

Ondertussen ben ik verder aan het zoeken naar gratis alternatieven en kwam terecht op osfinancials. gratis en opensource met volgens mij een actieve community. Ik moet deze nog verder testen maar het ziet er veelbelovend uit.

 

Meerdere gratis alternatieven vind je op gratissoftware.nl.

 

Excel zou ik laten zitten. Dat is gruwelijk ingewikkeld als je niet goed thuis bent in Excel. Daarbij zijn er meer dan genoeg gratis alternatieven.

 

Als je met je boekhouder wilt schakelen dan zou ik idd contact met je boekhouder opnemen. Aangezien niet iedereen een boekhouder heeft is dat niet altijd een punt van belang.

 

Anderzijds, via online boekhouden is het wel makkelijker een evt toekomstige boekhouder makkelijk toegang te geven tot je cijfers. Alhoewel je dan nog steeds het risico loopt dat je moet bijbetalen als het pakket niet compatible is met dat van je boekhouder.

 

NB: wat een enorme irritante floating ad hebben ze gemaakt zeg. OP mijn scherm komt er een stuk reclame precies over het vak waarin ik dit bericht zit te tikken. Ik kan het halve vak niet zien en die ad ook niet wegkrijgen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.