• 0

Echt NL producten

Wat zijn volgens jullie nu echte typische Nederlandse producten? En dan bedoel ik geen voedselproducten zoals kaas of drop, of tulpen, maar bv Tomtom navigatie, of Senseo....Dus producten ontwikkeld in Nederland, die je eigenlijk ook maar mondjesmaat of niet in het buitenland vindt....

 

Fred

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja, ik ben bezig met een online webstore voor puur Nederlandse producten, gericht op de buitenlandse (EU en non-EU) markt. Misschien dat er producten zijn die ik vergeet.... ::)

 

Fred

 

TIP:

Ga ook in het buitenland vragen wat ze met Nederland assosieren en moeilijk kunnen krijgen. Hierbij zijn nog meer voedselproducten maar die wil je niet hebben, ondanks dat ze in het buitenland haast niet te kopen zijn.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Dat worden wel heimweeproducten genoemd. Waarschijnlijk vind je in de sfeer van cultuurverwante etensbereiding en kleding nog wel wat.

 

Er is ook wat vraag naar Hema-producten vanuit het buitenland, maar dat heeft meer met het ontwerp te maken. Voor de Hema is dat segment te klein, maar misschien als een derde de hele afwikkeling op zich neemt....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voedselproducten en snoep e.d. worden al door genoeg webshops aangeboden buiten NL, dus daar zie ik geen markt, maar zoals christine al aangaf, producten die niet in het buitenland gemarket (willen) worden en producten die nog niet in het buitenland gemarket worden maar dat wel graag zouden willen.

 

Als ik bijv naar Senseo kijk als voorbeeld; er wordt in de USA bijv weinig aan marketing gedaan voor dat apparaat, en de meeste Amerikanen kennen het helemaal niet. Ik heb Amerikaanse vrienden zo'n ding kado gedaan, en ze zijn er a.h.w. verslaafd aan. Maar kunnen dus niet de pads kopen die wij hier hebben...

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie
  • 0

Voedselproducten en snoep e.d. worden al door genoeg webshops aangeboden buiten NL, dus daar zie ik geen markt, maar zoals christine al aangaf, producten die niet in het buitenland gemarket (willen) worden en producten die nog niet in het buitenland gemarket worden maar dat wel graag zouden willen.

 

Als ik bijv naar Senseo kijk als voorbeeld; er wordt in de USA bijv weinig aan marketing gedaan voor dat apparaat, en de meeste Amerikanen kennen het helemaal niet. Ik heb Amerikaanse vrienden zo'n ding kado gedaan, en ze zijn er a.h.w. verslaafd aan. Maar kunnen dus niet de pads kopen die wij hier hebben...

 

Nou ben je alleen met de senseo een beetje laat (philips en douwe egberts gaan die al in andere landen introduceren de komende tijd), kun je echter met hun tot een overeenkomst komen dat jij ze alvast in een aantal landen mag aanbieden dan is er nog wel een markt. Zorg vooral voor goede capaciteit voor de pads (dat gaf bij douwe egberts op een gegeven moment een probleem). Nou weet ik niet hoe jij in het buitenland aan een kroket met sate saus wilt komen, dit is namelijk geregeld onmogelijk.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Maar kunnen dus niet de pads kopen die wij hier hebben...

 

Online toch wel? Of anders stuur jij ze die toch op? Ik ken ook Senseo's in de VS, met pads.

 

dagdag

Christine

Ze zijn wel te koop, de Senseo's, o.a. bij Walmart, maar onbekend maakt onbemind...en de pads stuur ik idd geregeld op ;D

 

Fred

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie
  • 0

 

Nou ben je alleen met de senseo een beetje laat (philips en douwe egberts gaan die al in andere landen introduceren de komende tijd), kun je echter met hun tot een overeenkomst komen dat jij ze alvast in een aantal landen mag aanbieden dan is er nog wel een markt. Zorg vooral voor goede capaciteit voor de pads (dat gaf bij douwe egberts op een gegeven moment een probleem). Nou weet ik niet hoe jij in het buitenland aan een kroket met sate saus wilt komen, dit is namelijk geregeld onmogelijk.

 

Het gaat me niet om Senseo zelf, was slechts een voorbeeld...Maar een kroket is buiten NL/BE erg moeilijk, inderdaad..Maar een probleem in Amerika is dan weer dat veel Amerikanen niet eens een frietpan hebben, of weten wat het is ???

 

Nee, ik zoek het echt in on-eetbare produkten, dan zit je ook niet met alle voedseleisen en regeltjes.

 

Fred

 

[edit mod] quote aangepast [/edit]

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie
  • 0

Als we het echt alleen maar over non food hebben, kom ik niet verder dan:

 

- Klompen

- Windmolens

- Opoe fietsen, standaard stad fietsen (in Thechie zijn bijvoorbeeld nauwelijks gewone degelijke stadsfietsen te krijgen, voornamelijk mountainbikes niet echt handig voor in de stad)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Beste BS,

 

Het Reclamewiel misschien? Een echt "Fietsproduct" voor fietsend Nederland (www.reclamewiel.nl)

 

En natuurlijk de Dutchtub, het innovatieve wellness-buitenbad (www.dutchtub.nl)

 

M.v.g.

Maarten de Wilde

Co-con productontwikkeling

 

Okay Maarten de Wilde van Co-con: dit is nou al de tweede keer dat je je eigen producten aan het pushen bent. Dat noemen wij SPAM en wordt allerminst gewaardeerd. Het is zelfs anti-reclame, want nu zet je jouw reclamewiel neer als een onsympathiek initiatief. Terwijl het juist zo'n aardig product is. Zet je domeinnaam is je signatuur en lever een inhoudelijke bijdrage, dat is veel minder opdringerig.

;)

Link naar reactie
  • 0

Maarten is een SPAMMER ::), maar DutchTub is wél cool :D

 

Ik vind het ding erg mooi en dat doet mij denken aan een nederlands export product bij uitstek: DESIGN! vooral meubels en architectuur.

 

Je hebt zo'n grote design happening in Milaan, waar tout le monde zich laat zien. Daar is Dutch Design HOT. Erg leuk.

dutchtub.thumb.gif.4644b942784a40050799d0231f64476d.gif

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Die dutchtub is idd ERG cool! Ben je daar al lang mee bezig? En ben je alleen nog bezig in de landen zoals aangegeven op de site? Heel erg interessant!

 

Waaruit leid je af dat Maarten iets te maken heeft met Dutchtub? Hij noemt het slechts als voorbeeld hier, niet als product waar hij bij betrokken is. Dat is trouwens inderdaad een prachtig product, alleen misschien wat lastig over internet te verkopen.

 

Kun je daar ook een koelelement aan vastmaken? ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.