• 0

spelletjes programmeren

Hallo allemaal,

 

Ik heb een leuk ideetje voor een onderneming maar. Er zijn een aantal dingen waar ik niet helemaal uitkom. Graag jullie advies. Het zijn best een hoop vragen.

 

Ik wil educatieve kinderspelletjes gaan programmeren. De bedoeling is dat ik iemand inhuur die deels het programmeerwerk op zich neemt.

 

Welk programma kan je het beste gebruiken hiervoor? Zelf dacht ik aan Java of C++

 

Verder wil ik mezelf nog niet inschrijven bij de KvK. Ik wilde eerst afwachten totdat de eerste dvd klaar is zodat ik (nog) niks met de belastingdienst te maken heb en ook geen KvK kosten heb.

 

Is dit aan te raden?

 

Ik wil ook iemand inhuren die gaat programmeren. Mag dit wel als ik niet ben ingeschreven en mag hij/zij dan bij mij thuis komen werken?

 

Antwoorden en verdere tips (ook links) zijn welkom. Alvast bedankt

 

 

 

Lobena

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Lobena,

aan je vragen te zien ben je aardig nieuw en onervaren op het gebied van programmeren. Mijn ervaring is dat als je software wilt maken, je niet alleen de juiste mensen om je heen moet hebben maar dat je zelf genoeg affiniteit met software ontwikkeling moet hebben. Je hoeft niet zelf te programmeren maar als je dat nooit hebt gedaan dan is het te moeilijk om product management te doen (dat moet je zelf doen) en leiding te geven aan de software ontwikkeling.

 

Dat je weinig ervaring hebt blijkt b.v. uit je vraag of je Java of C++ zou moeten gebruiken. Iemand die affiniteit met software ontwikkeling heeft weet zeker zelf welke programmeertaal zij/hij moet gebruiken.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Hoi Cristine,

 

Dat heb je heel goed geraden. Ik ben inderdaad onervaren. Ik heb een goed idee. Het idee is op zich niks nieuws, maar de doelgroep aan wie ik het wil verkopen wel. Mijn partner heeft hier meer affiniteit mee, maar hij heeft nog veel te leren.Hij studeert namelijk nog. Daarom hebben we er ook aangedacht om een partner te zoeken. Wij leveren ideeen die aansluiten op de doelgroep, doen de verkoop etc. En de andere partij doet waar die goed in is nl programmeren. Het punt is dat mijn partner wel betrokken wil zijn bij het programmeren. Nu weet ik niet of dat normaal is of niet.

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

 

Welk programma kan je het beste gebruiken hiervoor? Zelf dacht ik aan Java of C++

 

 

Men noemt dit meestal Compilers. bv Visual C/C++.

Wat voor soort Game? Noem eens een bestaand voorbeeld 3D of 2D.

Grote game ontwikkelaars gebruiken z.g.n (3D) game engines.

Leuke SDK om mee te beginnen is DirectX 9.x van Microsoft.

Een programmeur alleen is niet genoeg, verhaallijn, AI, graphics enz.

Kijk eens hier http://www.gamedev.net en bij beginning http://www.gamedev.net/reference/start_here/

 

Succes,

Link naar reactie
  • 0

Waarom zie je het niet als een investering en vraag je gewoon offertes aan bij een paar ICT bedrijven?

 

Verder is het veel handiger om je gewoon in te schrijven, waarom niet? Je kan dan ook legaal iemand in dienst nemen wat natuurlijk ook wel erg handig is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Descartes voor de links, Iemand heeft daar dezelfde vraag gesteld als ik. Zeer bruikbaar dus. De verhaallijn hebben we zelf verzonnen. We willen niet echt spelletjes laten maken maar meer filmpjes met bijvoorbeeld taaloefeningen etc. Ik weet niet of je je daar iets bij voor kan stellen. Ik kan zelf geen voorbeeld noemen. We hebben zelf wat voorbeelden thuis maar niet in de Nederlandse taal.

 

Maar is het dan het beste om een externe partij erbij te betrekken die dit professioneel kan uitwerken?

Link naar reactie
  • 0

 

Maar is het dan het beste om een externe partij erbij te betrekken die dit professioneel kan uitwerken?

 

Zou kunnen, maar houd dan wel rekening met een behoorlijke investering.

Maar zoals je zegt is het "relatief" eenvoudig, dus zouden er voldoende programmeurs mee aan de gang kunnen. Geen zware 3D graphics, geen echt script of verhaalijn, dus? Waarschijnlijk heb je een heel leuk (nieuw) idee. Zul je ook nodig hebben want de educatieve softwaremarkt is al aardig voorzien. Google maar eens.

http://www.google.nl/search?q=educatieve+software

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de link. Echt heel interessant.

Ik zal eens met mijn partner overleggen of hij met Gamemaker iets kan.

Kan je mij uitleggen wat je bedoelt met launching customer. Bedoel je dat een bedrijf het dan koopt en voor je uitbrengt. Zoals een platenmaatschappij met artiesten? Sorry als ik een beetje knullig overkom.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er wel 2x over nadenken om dit te gaan doen. Iets meer research mag er denk ik wel aan vooraf gaan.

 

Spellen ontwikkelen is eigenlijk de moeilijkste tak van het programmeren.

De meest gebruikte taal is hiervoor c++, maar dat is meer voor de grotere, mooiere spellen. Indien je eenvoudigere games voor het web wilt maken kun je java gebruiken.

 

Maar dit zijn niet de juiste vragen die je moet stellen denk ik. Als je hiervoor een programmeur wilt inhuren, zal die dit echt wel weten.

Ik zou eens een orienterend gesprekje aangaan bij programmeurs van spellenmakers.... ik denk dat alles best nog wel kan tegenvallen.

En verder lijkt me de markt van spelletjes redelijk verzadigd, maar daar heb ik niet zo'n kijk op.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Captbiele.

Waarom zeg je dat alles tegen kan vallen? Wat voor scenario's denk je dan aan?

De reden waarom ik enthousiast ben over dit idee is omdat er praktisch niks is voor deze doelgroep. En dat wat beschikbaar is is van een hele slechte kwaliteit. Dat moet beter kunnen. Ik weet wat de doelgroep wil en hoe deze te bereiken aangezien ik daar zelf toe behoor.

Link naar reactie
  • 0

Je hoort tot de doelgroep ??? Je bent 28, is dat niet wat oud om kinderspelletjes te spelen? ;D

 

Maar even serieus, ik denk dat je je verkijkt op wat er bij komt kijken. Maar het is natuurlijk altijd goed om een eerste inventarisatie te maken, er kunnen altijd goede ideeen voortkomen uit het gevoel dat je iets beter kan dan dat het nu op de markt is.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Zoals al gezegd, spelletjes zijn niet de makkelijkste sector in het programmeren. Wil je het uitbesteden dan zal het moeilijk zijn programmeurs te vinden en moet je rekenen op een offerte van vele tonnen. Ik neem niet aan dat dat binnen je budget past. Tenzij je met eenvoudige webspelletjes voor vrouwen tussen 20 en 40 met Zylom wilt concurreren, maar die hebben het ook al niet makkelijk gehad, en die hebben nu de markt, daar kom je niet makkelijk tussen.

 

Persoonlijk denk ik dat ondernemers meer kans van slagen maken naarmate ze zelf meer kennis hebben van de branche waarin ze actief gaan zijn.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

@Christine: Je kunt je ook onderscheiden door juist heel sterk te zijn in het combineren van diverse competenties. Daarmee kan je door je vrijheid die je hebt wat betreft de keuze van professionals juist sterker zijn dan bedrijven die vast zitten aan hun eigen programmeurs.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inderdaad te oud voor kinderspelletjes. Maar ik ben een moeder van 2 kinderen. Vandaar. Iedereen in mijn omgeving is op zoek naar het product wat ik bedoel. En de kennissen van mijn kennissen ook etc.

Ik heb inderdaad geen tonnen te besteden en zeer weinig tot geen verstand van dit vak. Het was handiger geweest als ik dat wel had, zowel het geld als de kennis. Ik heb het idee dat jullie niet goed begrijpen wat ik bedoel. Maar dat is mijn schuld, ik kan het gewoon slecht uitleggen. Ik bedoel niet zoiets als tomb raider (dit is het enige voorbeeld wat ik ken), maar veel simpeler.

Misschien dat ik toch gewoon even kan informeren bij een aantal bedrijven en kijken wat daar uitkomt. Ik heb zelf een aantal voorbeelden thuis die ik dan kan laten zien zodat de bedoeling echt duidelijk overkomt.

Link naar reactie
  • 0

@Christine: Je kunt je ook onderscheiden door juist heel sterk te zijn in het combineren van diverse competenties. Daarmee kan je door je vrijheid die je hebt wat betreft de keuze van professionals juist sterker zijn dan bedrijven die vast zitten aan hun eigen programmeurs.

 

'tuurlijk. toch moet je ook dan van al die competenties een basis-begrip hebben, anders kun je niet combineren en kun je geen mensen aansturen en ideeen beoordelen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Iedereen in mijn omgeving is op zoek naar het product wat ik bedoel. En de kennissen van mijn kennissen ook etc.

 

Misschien wil je me wat meer informatie mailen over je plan. Ik heb in het verleden computerspelletjes geprogrammeerd, en heb zelf een dochter van bijna 6 met veel plezier die de nodige educatieve spelletjes op mijn PC speelt waardoor ik ik weet wat kinderen interessant vinden en wat niet.

 

Goeie kans dat ik je wat mogelijke knelpunten of valkuilen aan kan wijzen - met inachtneming van de nodige geheimhouding natuurlijk. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen spelbreker zijn. Maar ik denk dat je heel snel moet zijn met je idee, of je heels sterk moet profileren. Ik denk dat het ontwikkelen van spellen vrij en toegankelijk gaat worden.

 

Microsoft komt met goedkope gameontwikkeltool

maandag 14 augustus 2006 11:55 - Bron: Microsoft

 

Microsoft heeft gisteravond tijdens het Gamefest 2006-evenement in Seattle XNA Game Studio Express gepresenteerd. Het softwarebedrijf wil met deze software hobbyisten, onafhankelijke gameontwikkelaars en studenten in staat stellen op een eenvoudige manier spellen te schrijven voor de pc en de Xbox 360. De software zal, evenals de andere ontwikkeltools in de Express-reeks, gratis gedownload kunnen worden. Met deze gameontwikkeltool zal alleen ontwikkeld kunnen worden voor Windows XP. Wie ook voor de Xbox 360 wil programmeren zal per jaar 99 dollar moeten betalen voor een lidmaatschap van de Creators Club. Leden krijgen de mogelijkheid Xbox 360-spellen te bouwen en te testen.

 

Hoe de verspreiding van deze homebrewgames in zijn werk zal gaan, is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk zal dit gaan gebeurem via de Xbox Live Arcade-dienst. De eerste bètaversie van XNA Game Studio Express zal eind deze maand worden vrijgegeven en het is de bedoeling dat de definitieve release van de ontwikkelsoftware in november of december op de downloadmarkt verschijnt. Het gratis weggeven van de ontwikkelsoftware doet Microsoft niet voor niets. Het bedrijf hoopt op deze manier onder meer te voorkomen dat gamers overstappen naar de PlayStation 3. Ook verwacht het softwarebedrijf door deze stap toegang te krijgen tot nieuwe ideeën en concepten die kunnen worden omgezet in een game.

01010101

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen spelbreker zijn. Maar ik denk dat je heel snel moet zijn met je idee, of je heels sterk moet profileren. Ik denk dat het ontwikkelen van spellen vrij en toegankelijk gaat worden.

 

Het ontwikkelen van een spel dat de moeite waard is kost veel tijd, en dus veel geld. Natuurlijk zullen allerlei mensen leuke spelletjes ontwikkelen en zal de diversiteit (nog) groter worden, maar voor een echt goed spel is er toch een wat groter bedrijf nodig. Denk ik zo.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je noemde een spel als tomb raider als voorbeeld. Nu is dit volgens mij al een wat gedateerd spel, maar even uitgaande van dezelfde categorie(actie voor pc/xbox/ps2; ze komen tegenwoordig bijna allemaal uit op minimaal deze 3 platvormen) kost een ontwikkelaar 10-20 miljoen dollar en soms nog meer per titel/spel.

 

Ik heb wel ongeveer een idee wat voor spel jij wilt maken. een personage hoeft geen 700 bewegingen te maken zoals een personage uit een actiespel gemiddeld kan.

 

Een uitgebreide website laten programmeren(dus geheel nieuw from scratch) zit je al gauw op 10.000 euro. (Heb ik het dus niet over simpele content sites, want dat kunnen de meeste mensen die daar enigzins zin in hebben).

 

Nu is het programmeren van een game nog moeilijker, dan een website + er zijn meer mensen met kennis van php/asp(website) dan mensen met goede kennis over het programmeren van games.

10.000 euro is dus eigenlijk helemaal niks.

 

Vind het een superidee, denk dat er al wel spelletjes zijn in deze categorie(heb ze heel vroeger zelf ook al gespeeld), maar dat ze moeilijk te vinden zijn(Denk niet dat het grote verkoopkannonen zijn bij de bart-smit in tegenstelling tot de moderne varianten van tomb raider). Poosje geleden dat ik in de bart-smit ben geweest, maar de laatste keer hadden ze een hele muur gevuld met 'dure' games en geen of misschien een klein rekje afgezonderd met 'leerzame games'

 

De hersenspelletjes zijn trouwens erg in opkomst op het moment, kijk maar eens naar de nintendo ds, daar is het een doorslaand succes.

 

Wil je niet ontmoedigen, maar als je er zelf niet veel verstand van hebt, kan het maar 1 ding betekenen => Een enorme zak met geld.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen spelbreker zijn. Maar ik denk dat je heel snel moet zijn met je idee, of je heels sterk moet profileren. Ik denk dat het ontwikkelen van spellen vrij en toegankelijk gaat worden.

 

Het ontwikkelen van een spel dat de moeite waard is kost veel tijd, en dus veel geld. Natuurlijk zullen allerlei mensen leuke spelletjes ontwikkelen en zal de diversiteit (nog) groter worden, maar voor een echt goed spel is er toch een wat groter bedrijf nodig. Denk ik zo.

 

Dat klopt, maar ik begreep uit de post dat het om educatieve kinderspelletjes gaat en juist niet om een echte game zoals tumbraider of iets dergelijks. Microsoft gaat o.a. eenvoudige spellen toegankelijker maken.

 

Wat misschien wel een goed idee is (keep it simple in dit geval) is om een dimensie dieper te gaan. Het algemene idee is: Simpel Educatief spelletjes voor kinderen. Je kan gewoon gaan bouwen maar daar zie ik weinig snelle markt in. De dimensie dieper is de legoblokjes aanpak (ik weet even geen andere naam) Laat ouders uit een een aantal voorgeprogameerde klikbare elementen zelf een eenvoudig spelletje samenstellen (online bijvoorbeeld of als pakket) voor hun kinderen (samen leren met je kind is nog leuk ook). Ik zie dus een soort educatieve spellletjesmaker voor mij met taal, kleur, vorm, beweging (kijk bijvoorbeeld eens op de nijntje website). Sluit volgens mij goed aan bij de kennis van en haalbaarheid voor Misslobena en is redelijk eenvoudig te doen (met flash bijvoorbeeld) en ik denk minimale investering. Moet zelfs makkelijk een investeerder voor te vinden zijn. Een soort learning bij doing voor ouder en kind moet toch aanslaan in deze tijd.

 

Mislobena ik heb mbt dit idee en vergelijkbare ideeen nog wel een paar mindmaps liggen, als je wilt kan je die van mij krijgen want dit soort ideeen uitwerken is mijn hobby.

01010101

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.