• 0

CAO Metaal en Techniek voor IT-bedrijf?

Ik zit met het volgende probleem. Ben een IT bedrijf en word achtervolgd door MN service ivm cao etc. Zij stellen dat ik als IT bedrijf onder metaal en techniek val.

Mijn mening is van niet en dat de brache waar ik mij in begeef CAO loos is.

Hun stellen dat

Als werkgever ben je verplicht hieraan deel te nemen, dit is een regeling van de overheid.

Iemand enig idee?

[titel verfduidelijkt - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8342-cao-metaal-en-techniek-voor-it-bedrijf/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Volgens mij heeft de IT zijn eigen brachchevereniging (fenit?) En zijn echt niet alle bedrijven bij een branchevereniging aangesloten. Daar zijn regels voor.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0
Mijn mening is van niet en dat de brache waar ik mij in begeef CAO loos is.

Mijn laatste werkgever was in de loop van de jaren een iets andere koers gaan varen - van grote printer leverancier naar printservice. Als leverancier vielen ze onder MN, en de wijziging in bezigheden veranderde daar niets aan.

Als jouw bedrijf ooit wel onder MN heeft behoord kun je er dus aan vast zitten. Als je helemaal vers al IT bedrijf gestart bent zou ik ze eens vragen waar ze hun mening op baseren. Ik denk niet dat ze dan veel kans maken, namelijk.

• 0

Let vooral op de definities en reikwijdte van de cao. Indien je van mening bent dat je buiten deze bepalingen valt kun je zeker bezwaar maken. Zoals Technico terecht aangeeft, het zijn halsstarrige lui en kunnen zaken dusdanig interpreteren zodat je al gauw genegen bent om genoegen te nemen met hun standpunt. Laat je echter niet van de wijs brengen en kijk naar je feitelijke omstandigheden.

www.camelot-legal.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar