• 0

waarschuwing voor TM-Collection (oplichters)

Enkele weken geleden heb ik bij het Benelux Merkenbureau een Merknaam laten registreren. Al snel volgde er een betalingsverzoek van het ´International Register of Trademarks´ voor registratie van EUR 1380,-

 

http://www.tm-collection.com/

 

Kent iemand deze club??

 

Navraag bij het BMB leverde het volgende:

 

ZIJ HEBBEN U NIETS TE BIEDEN, NIET BETALEN DUS!

 

ik kon hier niets over vinden op higherlevel, dus bij deze: wees gewaarschuwd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Enkele weken geleden heb ik bij het Benelux Merkenbureau een Merknaam laten registreren. Al snel volgde er een betalingsverzoek van het ´International Register of Trademarks´ voor registratie van EUR 1380,-

 

http://www.tm-collection.com/

 

Kent iemand deze club??

 

Navraag bij het BMB leverde het volgende:

 

ZIJ HEBBEN U NIETS TE BIEDEN, NIET BETALEN DUS!

 

ik kon hier niets over vinden op higherlevel, dus bij deze: wees gewaarschuwd!

 

 

Nog een stukje uit de laatste nieuwsbrief van Shield Mark BV

 

 

TM-Collection

 

 

Als u dit logo ziet: niet betalen!

 

In onze vorige nieuwsbrief schreven we al iets over spookfacturen:

buitenlandse organisaties die merkhouders officieel

ogende nepfacturen sturen, zogenaamd voor ‘het onderhoud

van uw merk’. Kort geleden is een nieuwe bedrieger opgestaan:

TM-Collection. Als u van deze Hongaarse organisatie een factuur ontvangt: niet betalen

 

 

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Er zijn veel meer oplichters op dit gebied. Ik had een octrooi geregistreerd bij het europees octrooibureau (of hoe het ook heet), kreeg ik onmiddellijk facturen voor het publiceren van de aanvraag in het blad van het europees octrooibureau. Maar de naam was een letter verschillend van het echte bureau, en het bleek een scam. Maar vanwege de perfecte timing zou je er zo in trappen. Een octrooibureau zou je voor dat soort praktijken moeten waarschuwen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Er zijn veel meer oplichters op dit gebied. Ik had een octrooi geregistreerd bij het europees octrooibureau (of hoe het ook heet), kreeg ik onmiddellijk facturen voor het publiceren van de aanvraag in het blad van het europees octrooibureau. Maar de naam was een letter verschillend van het echte bureau, en het bleek een scam. Maar vanwege de perfecte timing zou je er zo in trappen. Een octrooibureau zou je voor dat soort praktijken moeten waarschuwen.

 

dagdag

Christine

 

Hallo Christine.

Voor publicatie in het blad van het Europees Octrooibureau hoeft niet betaald te worden, dit is een naleving van de artikeln binnen het Eur. Octrooiverdrag. Mogelijk bedoel je met het Europees octrooibureau één of ander commerciel octrooibureau, een intermediaire tussen een uitvinder/aanvrager en de verlenende (bijv. overheid) instantie.

De "echte" octrooigemachtigden zijn verenigd in de Orde van Octrooigemachtigden met zoals de makelaars bij de NVM. Met zulke op- en aanmerkingen kan je altijd bij hen terecht. Zij zullen er dan (hopelijk) werk van maken en het verspreiden binnen de gehele orde en mogelijk ook daarbuiten.

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Enkele weken geleden heb ik bij het Benelux Merkenbureau een Merknaam laten registreren. Al snel volgde er een betalingsverzoek van het ´International Register of Trademarks´ voor registratie van EUR 1380,-

 

http://www.tm-collection.com/

 

Kent iemand deze club??

 

Navraag bij het BMB leverde het volgende:

 

ZIJ HEBBEN U NIETS TE BIEDEN, NIET BETALEN DUS!

 

ik kon hier niets over vinden op higherlevel, dus bij deze: wees gewaarschuwd!

 

Vandaag van hetzelfde bedrijf een zogenaamde factuur ontvangen. Gelijk even gebeld met ons merkenbureau en het zijn inderdaad oplichters. Er worden regelmatig rechtzaken tegen dit bedrijf aangespannen, vervolgens richten ze in een ander land weer een zelfde soort onderneming op.......

Link naar reactie
  • 0

Vandaag van hetzelfde bedrijf een zogenaamde factuur ontvangen. Gelijk even gebeld met ons merkenbureau en het zijn inderdaad oplichters. Er worden regelmatig rechtzaken tegen dit bedrijf aangespannen, vervolgens richten ze in een ander land weer een zelfde soort onderneming op.......

 

Gaan jullie of het merkenbureau nu stappen ondernemen?

 

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Voor publicatie in het blad van het Europees Octrooibureau hoeft niet betaald te worden, dit is een naleving van de artikeln binnen het Eur. Octrooiverdrag. Mogelijk bedoel je met het Europees octrooibureau één of ander commerciel octrooibureau

 

Dat is wat ik zei, of bedoelde. De nepper vroeg geld voor plaatsing in een blad dat in eerste oogopslag het officiele blad was maar dat net een lettertje anders gespeld werd. Het briefpapier leek net echt, zei het dat het uit een goedkope printer leek te komen ipv van een drukker. Dat wekte ook mijn argwaan, dat goedkope namaakdrukwerk. Maar anders had ik zeker eerst bij mijn octrooigemachtigde geinformeerd omdat alle echte dingen via hun lopen. Wel zo veilig: ik betaal niks, alleen aan de Delta Patents, die regelt alles verder bona fide.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Vandaag van hetzelfde bedrijf een zogenaamde factuur ontvangen. Gelijk even gebeld met ons merkenbureau en het zijn inderdaad oplichters. Er worden regelmatig rechtzaken tegen dit bedrijf aangespannen, vervolgens richten ze in een ander land weer een zelfde soort onderneming op.......

 

Gaan jullie of het merkenbureau nu stappen ondernemen?

 

 

Nee, wij gaan er verder niks aan doen. Het merkenbureau heeft aangegeven al vaker in samenwerking met andere merkenbureaus stappen te hebben ondernomen tegen de betreffende partij, maar het lijkt geen zin te hebben omdat ze zich steeds in een ander land vestigen.

 

Zonde van m'n tijd om verdere stappen te ondernemen dus.....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.