• 0

Waar komt die brievenbusreclame toch vandaan?

Ik hoorde de brievenbus klepperen, dus heb gekeken wat voor een drama er nu weer op de mat zou kunnen liggen ;D

Een envelop.......ik kijk in het venster en denk, krijg nu wat, het is gericht aan mijn bedrijfje :D

Maar uhm, ik heb om geen reclame gevraagt en ben ook nog nergens bekend.

Kan dat nu?

 

Mijn vraag, waar komt de reclame vandaan dan? Ergens moeten ze mijn adres toch vandaan getoverd hebben?

Iemand die toevallig weet waar het aan ligt?

 

[titel aangescherpt - mod]

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bedrijf staat bij de KvK ingeschreven toch? Die bestanden worden zeer veel gebruikt voor reclamefolders.

 

Dat heb ik ook gemerkt, ja. Vind het een beetje vuig, een wetsuitvoerend orgaan dat adressen verkoopt.

 

Trouwens (off topic, maar nu ik toch al aan het zeuren ben) het valt me op dat marketeers nogal actief zijn. Op mijn website staat bijvoorbeeld een reactieformulier (om spam te voorkomen heb ik mijn e-mailadres niet vermeld). Dat is in de korte tijd dat het formulier in de lucht is al twee of drie keer ingevuld door mensen die mij iets wilden verkopen... ;D

 

Ik vraag me af wat het rendement van dit soort ongevraagde reclameacties is. Veel mensen die ik er over hoor, vinden het irritant om zo benaderd te worden. Maar kennelijk is er ook een flink aantal mensen dat het wel best vindt en koopt, anders zouden die acties wel stoppen (toch?).

Link naar reactie
  • 0

Op de openbc borrel van afgelopen dinsdag heb ik last gehad van een zeer hardnekkige marketeer die er heilig van overtuigdwas dat e-marketing de toekomst had. Voor slechts 1000 euro voor een campagne, en 3000 euro voor het gebruik van zijn software. Ik kreeg hem maar niet aan zijn verstand dat er mensen zijn die dat hinderlijk vinden ('nee, we krijgen nooit klachten', 'er zijn tal van onderzoeken die aantonen dat mensen ....') ik hem 'm mijn kaatje gegeven met de mededeling dat ik zijn foldertjes niet hoef, maar dat hij die artikelen mag opsturen. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 0

aan de ene kant is het vervelend dat kvk die gegevens publiekelijk doorsluist, aan de andere kant is dat ook weer commercie (en dus ondernemingsschap)

 

ik zou dat soort reclame maar accepteren, en er niet teveel aan ergeren.

Als je naamsbekendheid wilt, heeft dat dus ook dit soort gevolgen..

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik ook gemerkt, ja. Vind het een beetje vuig, een wetsuitvoerend orgaan dat adressen verkoopt.

 

 

Tsja. Aan de andere kant, de KvK krijgt er geld voor, en dus is er minder bijdrage nodig van de ondernemers. Vergelijk het met comerciële radio / TV.

 

Die reclame bekijk ik vluchtig. Alleen al om te selecteren met wie ik GEEN zaken wil doen ;D.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

 

Je had hem een garantie kunnen vragen, als het echt zo goed werkt als-ie beweert?

 

Dat heb ik gedaan.... en dan is het toch ineens weer afhankelijk van andere factoren, zoals jouw product of dienst, je website, de kwaliteit van de eisen die jij aan adressenselectie stelt, hoeveel je wilt uitgeven voor die adressen.... etc. Idd. een slechte verkoper, want ik had al heel snel aangegeven wat mij er niet goed aan lijkt, en hij kwam maar niet met nieuwe argumenten op de proppen ..... de grootste verkoopfout: hij ging me irriteren, toen ik al driemaal naar een algemeen onderwerp was overgeschakeld door weer over zijn product te beginnen. Iemand irriteren lijkt me geen marketingstrategie. Jammer, want als hij het niet over zijn product had, was het een aardige vent.

Link naar reactie
  • 0

aan de ene kant is het vervelend dat kvk die gegevens publiekelijk doorsluist, aan de andere kant is dat ook weer commercie (en dus ondernemingsschap)

 

:) - daar heb jij weer gelijk in.

 

Het zou alleen meer mijn soort commercie zijn als ze bij inschrijving toestemming vragen om de verplicht aan hen geleverde gegevens ook voor andere - commerciele - doeleinden te gebruiken.

 

Ik heb altijd liever dat er duidelijk en boven water wordt gehandeld.

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik ook gemerkt, ja. Vind het een beetje vuig, een wetsuitvoerend orgaan dat adressen verkoopt.

Qua prive gegevens kun je kiezen anoniem te blijven. Bijvoorbeeld door je telefoonnummer nergens te laten vermelden of op te kunnen vragen. Zo kun jij zelf bepalen wie jou gegevens mag hebben en wie niet. Scheeld bijvoorbeeld een hele hoop telemarketeers aan de lijn steeds ;D

Wanneer je een bedrijf start, kun je er eigenlijk niet omheen in te schrijven bij de kvk, maar daarmee geef je(zij) wel al je gegevens bloot. In princiepe zou dat niet moeten kunnen wanneer een inschrijver dat niet prettig vind.

Ik zeg zeker niet dat het negatief is dat mensen je bedrijf weten te vinden, maar dat die optie om zelf te kiezen er niet is.....

(edit: ik zie dat lexbridge inmiddels hetzelfde zei)

 

Omdat ik niet weet of ik het bedrijf mag vernoemen, zal ik dat ook niet doen.

Het ging iig over dingen als visitekaartjes, folders, brochures, briefpapier enz.

Zag er mooi en duidelijk uit. Voor startende ondernemers vind ik deze reclame dus zeker geen rommel, want er zullen vast starters zijn die hier wat aan hebben.

 

Nonex, er is verschil tussen iritant zijn en iemand over de laatste streep trekken. Iritant is de verkeerde weg dat ben ik geheel met je eens, maar hoeveel luisteraars happen bij volhouden toch toe uiteindelijk? Sommige om er maar vanaf te zijn en sommige omdat ze zo makkelijk te bepraten zijn. Dat zullen er stiekem toch nog best veel zijn.

Bij iritatie is het heel simpel. Zeg jongeman je begint iritant te worden, hier heb ik dus geen zin in.........

Ik denk dat je als ondernemer soms ook best wel die grens op moet durven zoeken. Niet alles/iedereen komt makkelijk aangewaaid.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag, waar komt de reclame vandaan dan? Ergens moeten ze mijn adres toch vandaan getoverd hebben?

Iemand die toevallig weet waar het aan ligt?

 

Reclame is output, aan de input werken wij zelf mee d.m.v.:

 

Bonus - Air mails, bank/giro pas etc.

De database registreert "afwijkingen" in het koop patroon

Example: maandverband wordt niet meer verkocht - agent ( Trillian)

stuurt flyer met 75% korting naar klant - geen respons agent stuurt

flyer 75% korting tampons - geen respons unieke adres wordt verkocht

aan baby gerelateerde bedrijven, ergo reclame wijst jou op het feit dat je

vrouw/ vriendin zwanger is.

 

* Hielprik baby's - DNA kennis voor dure medische zorg - universitaire

opleidingen - topfuncties multi-nationals - hypotheken etc ?

* Watermeter - aantal personen huishouden ?

* Gas/elektrameter - wiet plantage ?

* Mobiel tel. positie bepaling ( *#06# ) uniek nummer ?

* Fiscus - sofi nr - uniek nr - i.v.m redunantie ?

* RFID - opsporing en controle ?

* Galileo - gelegaliseerde bedrijfs spionage ?

 

Kortom informatie is een miljarden industrie met enorme investeringen

door belanghebbenden.

 

Dooddoenders:

'k hep niets te verbergen

't is allen voor criminelen en terroristen

 

link

http://www.units.muohio.edu/psybersite/cyberspace/privacy/index.shtml

 

Quote

The price of freedom is eternal vigilance ( Thomas Jefferson ).

 

sux6

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bonus - Air mails, bank/giro pas etc.

De database registreert "afwijkingen" in het koop patroon

Example: maandverband wordt niet meer verkocht - agent ( Trillian)

stuurt flyer met 75% korting naar klant - geen respons agent stuurt

flyer 75% korting tampons - geen respons unieke adres wordt verkocht aan baby gerelateerde bedrijven, ergo reclame wijst jou op het feit dat je vrouw/ vriendin zwanger is.

 

* Hielprik baby's - DNA kennis voor dure medische zorg - universitaire

opleidingen - topfuncties multi-nationals - hypotheken etc ?

* Watermeter - aantal personen huishouden ?

* Gas/elektrameter - wiet plantage ?

* Mobiel tel. positie bepaling ( *#06# ) uniek nummer ?

* Fiscus - sofi nr - uniek nr - i.v.m redunantie ?

* RFID - opsporing en controle ?

* Galileo - gelegaliseerde bedrijfs spionage ?

 

Kortom informatie is een miljarden industrie met enorme investeringen door belanghebbenden.

 

Brave New World :)

Link naar reactie
  • 0

Mijn bedrijf verstuurt geregeld email en DM. Daar betalen we voor en houden de regels vwb opt-in e.d. in de gaten.

 

Maar dat de KvK, nota bene een verplichte instelling, de gegevens van ingeschrevenen gebruikt om geld te maken : dat is toch van de dolle ?

 

Net zoals ik het niet vind (vond) kunnen dat je bij inschrijving in een gemeente en daar bijv vermeldde dat je van een (geloofs-)overtuiging had, dat je een paar weken later gezellig een berichtje van de kerk kreeg./krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Bij de inschrijving bij de KvK werd gewoon gezegt dat zij nergens van af weten. Wij vroegen of bijv Makro of Lukas Klamer ons nu ging benaderen na inschrijving of dat we dat gewoon zelf moesten regelen.

Uiteindelijk kregen we vrij kort na inschrijving wel een aanmeldkaart van de Lukas Klamer (niet zo erg, dat wilden we toch al)

 

Maar daarnaast ook wel wat ongevraagde reclame van diverse bedrijven dus de gegevens worden wel degelijk verkocht.

Hoewel ik er niet op zit te wachten maak ik me er ook niet zo druk om, dat helpt niet. Ik kan beter mijn energie in andere zaken stoppen.

 

Zoals in mijn ava staat en ik blijf erbij......Offline Marketing s*cks

Link naar reactie
  • 0

Snap niet waarom jullie als ondernemer onzichtbaar willen zijn, maar los daarvan: de inschrijvingen bij de KvK zijn openbaar en voor iedereen te koop. gegevens van de meeste gemeenten ook, de RvW, KPN, TPG, de BOVAG en wat wil je nog meer?

 

Spam is daarnaast zeer lucratief, niet alleen op internet, maar al veel langer, via telefoon en brief. Zolang er ongeveer 10 procent reageert op ongevraagde post en telefoon, blijft het onuitroeibaar. Leer er maar mee leven. Anonimiteit is een illusie. (zeker als je je hier op dit forum hebt aangemeld). ;)

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Die reclame in de brievenbus: adres horizontaal doorhalen, RETOUR AFZENDER, UIT BESTAND VERWIJDEREN en je bent er vrij vlug van af. Ikzelf krijg niet zo heel veel reclame meer sinds ik dit doe.

 

Verder maak ik ook nooit mijn faxnummer bekend zonder expliciete reden. Doe je dat wel dan sta je binnen no-time in zo'n bestand en krijg je de meest onzinnige troep in je fax (vroeger kon je dan nog een hele stapel zwarte pagina's terugfaxen, met als gevolg rook uit de fax van de ontvanger).

 

Eigenlijk zou er een zwarte lijst moeten bestaan, met bedrijven die dit soort methoden toepassen. Je kan dan voor je zaken gaat doen met iemand even kijken of ze zich van deze criminele methoden bedienen, en indien dat zo is bedanken voor de samenwerking.

 

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie
  • 0

Laat helder zijn dat alle bestanden worden verkocht. Bij sommige gemeentes kun je je abonneren op het geboorteregister, bij de KvK kun je alle nieuwe inschrijvingen maandelijks ontvangen en als je een AH-Bonus kaart hebt moet je niet verrast zijn als je een aanbieding voor groene kool krijgt. Koppeling van bestanden en datamining is een industrie die erg veel geld omzet.

 

Zo heb ik laatst nog een mailing geschreven gericht aan Opel [type] bezitters met het bouwjaar 2001, voor een [ander merk] auto. Op de dag nauwkeurig: "Gefeliciteerd, uw Opel is jarig!". De adressen en gegevens kwamen van de Rijksdienst voor Wegverkeer. Officieus natuurlijk (lees: onder tafel), maar wel 100% juist. We hebben een verdere selectie gemaakt op basis van postcode. Je zou ook nog kunnen denken aan een selectie op basis van het aantal financieringen in een wijk, of bijvoorbeeld de kranten waarop men geabonneerd is. Gegevens die allemaal voorradig zijn.

 

Uitstekende respons gehad overigens, dus die paar mensen die geirriteerd achterblijven... ach.. die neem je op de koop toe.

 

Het is precies dezelfde reden als voor de spam op internet: grofweg 10% reageert en dat is voldoende om rijk te worden.

De beste oplossing is: je nergens registreren, geen 'kaarten' gebruiken, vaak van adres veranderen, abonnementen afschaffen. En alle rotzooi retour afzender sturen (hoewel ze dan wel weten dat je bestaat en je andere post kunt verwachten!).

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 54 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.