• 0

Administratie uitbesteden

Hallo

 

 

Wie van jullie besteedt zijn administratie uit aan een administratie- of accountantskantoor?

 

En wat ik daarover graag wil weten, met name voor kleine ondernemers en zzp'ers is:

Hoeveel uren krijg je jaarlijks op de factuur voor je kiezen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het hangt er vanaf wat je zelf doet en wat je uitbesteedt, en daarnaast hoe je het aanlevert (netjes in een map of een doos met bonnetjes), aan wie je het uitbesteedt en wat voor bedrijf je hebt (veel of weinig fakturen bijvoorbeeld).

 

Ik zou gewoon wat administratiekantoortjes bellen, en niet enkel voor de laagste prijs gaan maar ook gaan voor iemand met wie het klikt.

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar aan een paar mensen offerte gevraagd. Als je ongeveer één ordner aan bonnetjes / facturen hebt kost het ongeveer 1500-2000 Euro inclusief jaarstukken en belasting aangifte.

Werk nu met Reeleezee en doe de jaarstukken/belastingaangifte met een ("bevriende") accountant. Dat kost totaal een stuk minder maar je moet wel meer zelf doen. Voordeel is ook dat je meer grip houdt op de administratie en financiën in het algemeen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel uurtjes je gefactureerd krijgt ligt puur aan hoe je zelf de boekhouding aanleverd.

 

Ik bespreek met mijn klanten de beste wijze van aanlevering van hen. Wat willen en kunnen ze zelf, wat willen ze uitbesteden etc.

Voor een kleine eenmanszaak kan je vrij goedkoop klaar zijn.

 

En het moet inderdaad klikken!!

 

Heb je nog vragen stel ze gerust!!

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar aan een paar mensen offerte gevraagd. Als je ongeveer één ordner aan bonnetjes / facturen hebt kost het ongeveer 1500-2000 Euro inclusief jaarstukken en belasting aangifte.

Werk nu met Reeleezee en doe de jaarstukken/belastingaangifte met een ("bevriende") accountant. Dat kost totaal een stuk minder maar je moet wel meer zelf doen. Voordeel is ook dat je meer grip houdt op de administratie en financiën in het algemeen.

 

 

Dat is vrij duur!! Ik doe het althans goedkoper denk ik zo!!

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

Mijn boekhouder is ongeveer 1 uurtje per maand bezig met mijn boekhouding. Hij regelt onder andere de aangifte omzetbelasting. Als ik wil kan ik ook elke maand een balans en/of winst-verliesrekening krijgen.

 

Hiervoor ben ik op jaarbasis zo'n 150,- euro kwijt :)

 

1 uur per maand dat is 12 uur per jaar totaal 150 euro.

Dat is een uurprijs van pak m beet 12,5 euro per uur ?

Dat is niet slecht.

Link naar reactie
  • 0

Mijn boekhouder is ongeveer 1 uurtje per maand bezig met mijn boekhouding. Hij regelt onder andere de aangifte omzetbelasting. Als ik wil kan ik ook elke maand een balans en/of winst-verliesrekening krijgen.

 

Hiervoor ben ik op jaarbasis zo'n 150,- euro kwijt :)

 

1 uur per maand dat is 12 uur per jaar totaal 150 euro.

Dat is een uurprijs van pak m beet 12,5 euro per uur ?

Dat is niet slecht.

 

10 euro per uur. Hij is 5 jaar werkzaam geweest als account en 5 jaar als controller geloof ik. Is nu geëmigreerd naar Thailand en kan daarom zo goedkoop werken, het levensonderhoud is daar vele malen goedkoper dan in Nederland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een gewone nederlandse boekhouder, woonachtig en werkzaam in Nederland. Die krijgt ieder kwartaal een map met ingekomen en uitgaande facturen, ik krijg een mailtje met het bedrag voor de ozb en mijn map terug met een balans en w&v-rekening. Kostte me vorig jaar iets van 600 euro, zal dit jaar rond de 1000 liggen schat ik.

 

Dat is een redelijk bedrag denk ik zo. Zit daar opstellen jaarrekening en aangifte inkomstenbelasting bij in? Neem aan van wel.

Er zijn altijd adressen waar ze het heel goedkoop doen. Zelf ben ik niet goedkoop maar ook niet duur in vergelijking met andere kantoren. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit die je levert. Grote accountantskantoren vragen hele hoge prijzen. Ik zou als eenmanszaak of in elk geval kleine MKB kiezen voor een goed administratiekantoor.

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een gewone nederlandse boekhouder, woonachtig en werkzaam in Nederland. Die krijgt ieder kwartaal een map met ingekomen en uitgaande facturen, ik krijg een mailtje met het bedrag voor de ozb en mijn map terug met een balans en w&v-rekening. Kostte me vorig jaar iets van 600 euro, zal dit jaar rond de 1000 liggen schat ik.

 

Dat is een redelijk bedrag denk ik zo. Zit daar opstellen jaarrekening en aangifte inkomstenbelasting bij in? Neem aan van wel.

Er zijn altijd adressen waar ze het heel goedkoop doen. Zelf ben ik niet goedkoop maar ook niet duur in vergelijking met andere kantoren. Het gaat natuurlijk om de kwaliteit die je levert. Grote accountantskantoren vragen hele hoge prijzen. Ik zou als eenmanszaak of in elk geval kleine MKB kiezen voor een goed administratiekantoor.

 

Naast de gootte van je bedrijf maakt het natuurlijk ook uit wat je doet.

Iemand die gewoon wat dozen schuift of een eenvoudige dienst levert kan meestal wel met een "gewone" boekhouder toe.

Voor kleine innovatieve bedrijven heb je een boekhouder nodig die een uitgebreidere kennis nodig heeft van de mogelijkheden en onmogelijkheden waar een innovatieveling tegen aan loopt.

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je gelijk in.

 

Mijn tip is:

 

Zoek een goed administratiekantoor dat samenwerkt met accountantskantoren en de betere juristen.

 

Zo heb je op 1 plek de administratie en de ondersteuning van een groot kantoor. Zo gaat de duurste teller alleen lopen als jij het aangeeft.

 

Hoe denken jullie daarover?

MORE THAN FINANCE

Link naar reactie
  • 0

Is nu geëmigreerd naar Thailand en kan daarom zo goedkoop werken, het levensonderhoud is daar vele malen goedkoper dan in Nederland.

 

Vind je dit nu echt serieus een goede vergelijking als iemand zich hier op dit forum af vraagt wat een boekhouder zal rekenen voor zijn boekhouding? ;)

 

Ik vergelijk niks, ik geef alleen aan hoe ik het doe :P

 

Wie van jullie besteedt zijn administratie uit aan een administratie- of accountantskantoor?

 

Ik dus.

 

En wat ik daarover graag wil weten, met name voor kleine ondernemers en zzp'ers is:

Hoeveel uren krijg je jaarlijks op de factuur voor je kiezen?

 

Dat heb ik dus ook aangegeven. Het lijkt mij dus een volledig relevante reactie.

 

De communicatie verloopt misschien iets anders dan met een boekhouder die een straat verderop woont, maar voor mij is het geen enkel probleem om de administratie digitaal aan te leveren (wat wel een vereiste is, of je moet alles per post naar Thailand sturen . :)

 

Voor iemand die weet hoe MSN en Skype werken, is dit denk ik een heel reëele mogelijkheid.

Link naar reactie
  • 0

In het geval je zo iemand persoonlijk kent en hij daarna verhuist is het een mogelijkheid ja!!

 

Als je zo iemand niet kent stuur je niet graag je administratie naar hem toe denk ik.

 

Ik ken hem niet persoonlijk, maar waarom zou ik het bij hem niet doen en bij een boekhouder of accountant bij mij in de buurt, die ik ook niet persoonlijk ken, wel? Ik heb financieel weinig te verbergen, en ik werk zelf op basis van vertrouwen met mijn klanten. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan en ik hoop ook dat dat zo blijft. Ik zie daarom geen redenen waarom ik zo iemand niet als boekhouder zou nemen?

 

Ik ben benieuw waarom jij het niet graag zou doen? (Afgezien van het feit dat je zelf ook boekhouder bent ;))

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.