• 0

2 Studenten met een afgewerkt online product

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gokken valt onder de wet op de kansspelen.

En daar moet je in Nederland een vergunning voor hebben, die niet wordt afgegeven voor internetgokken.

 

Als ze gokspelletjes maken. Ze kunnen ook behendigheidsspelletjes maken, dan valt het niet onder de wet op de kanssspelen. Als wat Arne zegt klopt, denk ik dat ze een leuk idee hebben. Wat ik dan niet hier gepost zou hebben, maar waarover ik met een VC zou zijn gaan praten.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Gokken valt onder de wet op de kansspelen.

En daar moet je in Nederland een vergunning voor hebben, die niet wordt afgegeven voor internetgokken.

 

Als ze gokspelletjes maken. Ze kunnen ook behendigheidsspelletjes maken, dan valt het niet onder de wet op de kanssspelen. Als wat Arne zegt klopt, denk ik dat ze een leuk idee hebben. Wat ik dan niet hier gepost zou hebben, maar waarover ik met een VC zou zijn gaan praten.

 

dagdag

Christine

 

Inderdaad, het zijn geen kansspelen maar spelen met behendigheid. Door het feit dat onze spelletjes in een tournament vorm gespeeld worden zijn we ook vrijgesteld van de btw op de toegangsprijs (volgens de belgische btw wetgeving maar volgens mij is dit in de meeste landen het geval). In feite is het net hetzelfde als een kookwedstrijd waar je 5 euro moet betalen om mee te doen en waar je een prijs kan mee winnen (zij het nu geld of iets anders).

 

Alles is klaar maar met wie zou ik best eens gaan babbelen, zou ik gewoon een bank binnenstappen met mijn laptop? Wat bedoelt u met een VC? Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • 0
Mijn kennis van marketing/rendabilieit van een bedrijf is zeer beperkt. We staan nu op het punt dat we moeten beslissen om geld te durven investeren (reclame, mogelijkheid om 100% voor dit project te gaan...) en in feite echt een bedrijf te starten. Mijn vraag aan jullie is nu of dit totale waanzin is of als er iets van toekomst in dit project zit en zo ja, zou ik bijvoorbeeld makkelijk een lening bij de bank kunnen aangaan of zullen ze ons project als totaal ongeloofwaardig/onrendabel bekijken.

 

Leuke post, dat vergt moed!

 

Ik kan me voorstellen, dat je iets leuk gemaakt hebt en je nu gevraagd wordt om "zakenman/vrouw" te worden. Dat geeft je de "creeps".

 

Echter niet getreurd, de beslissing om door te gaan of op te houden hoeft nog niet genomen te worden. Alleen kom je er niet uit. Je moet "vrienden" maken. Ondernemers, die net als jij, hun weg moeten vinden in de ondernemersjungle. Die ondernemers zijn hier te vinden (maar ook elders).

 

Probeer een plan te maken. Begin met op te schrijven wie je klanten zijn (je moet ze persoonlijk kennen), hoeveel dat er zijn en waar je ze kan vinden. Probeer op te schrijven wat je product is, wat voor functie het vervult en wie er voor zou willen betalen. Probeer vergelijkbare start-ups te vinden uit het verleden. Hoe is het ze vergaan, wat deden ze goed en wat deden ze slecht. Wie zijn je concurrenten nu en wat betekenen ze voor hun klanten. Als laatse moet je opschrijven waarom je klanten jou gaan betalen en weggaan bij je concurrenten.

 

Als je dat hebt opgeschreven ben je al een heel eind. Kom je er niet uit, ga dan te raden bij andere ondernemers. Zo maar naar de bank toestappen zonder plan heeft geen zin. Dan mag je nooit meer langskomen.

 

Ik hoop dat er hier nog wat meer ondernemers zijn die je de helpende hand willen bieden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoelt u met een VC?

 

"Venture Capitalist", oftewel een investeerder. Gezien de aard van je project moet je met een grote investeerder praten, zeker niet met een kleine. Mail me prive 's wat info over je project, met name hoe ik je software moet plaatsen ten opzichte van wat Zylom doet, en ten opzichte van b.v. World of Warcraft.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0
Gast archlackware

[offtopic] Bedenkt wel dat je met direct3d je klanten dwingt hun operatingsystem van 1 leverancier (microsoft) af te nemen. Terwijl als je OpenGL gebruikt je klant de keuze heeft voor meerdere operatingsystem leveranciers [/offtopic]

Link naar reactie
  • 0

En niet om jullie enthousiasme teveel te willen temperen, maar bedenk wel dat de nederlandstalige varianten inmiddels ook al als paddestoelen uit de grond schieten: skillhill.nl, king.com en sinds kort ook skillgame.com zijn in de Nederlandse taal beschikbaar én bieden diverse Nederlandse online betaalmogelijkheden.. Het blijft zeker een leuk idee, maar je onderscheiden wordt wel lastig ben ik bang!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Smissie,

 

Goede opmerking van Paul! Ook als aanvulling op de suggesties van Nils.

 

Ik weet van dat veel investeerders bij het lezen van businessplannen direct de concurrentieanalyse beoordelen. Soms is dat zelfs het enige deel van het plan dat ze lezen.

 

Onderstaand een quote uit mijn artikel op higherlevel over Businessplanning: de markt hier:

Concurrenten

Erg belangrijk is ook dat je je belangrijkste concurrenten in detail beschrijft: markt, product(en), management, marketing en financiën. Blijf hierbij neutraal en bekritiseer je concurrenten niet want zij hebben al een marktaandeel, iets dat jij wilt bereiken. Een veel gemaakte fout is ook dat ondernemers concurrerende technologieën als concurrentie ziet. Dit is onmogelijk: een technologie zonder onderneming heeft geen marktaandeel en is derhalve geen concurrent.

Beschrijf ook uitgebreid de zogenaamde toegangsdrempels voor je markt: hoe moeilijk is het voor potentiële concurrenten om op je markt binnen te komen. Investeerders zijn niet geïnteresseerd in markten waarin andere aanbieders makkelijk kunnen indringen want dat maakt hoge winstmarges vrijwel onmogelijk en investeerders investeren vooral in bedrijven met hoge winstmarges.

Een soortgelijke redenering gaat op in het geval dat je tegen de grote jongens op wilt gaan dat wil zeggen tegen de Microsofts, de Intels of de Nokias van je markt. Investeerders geven je weinig kansen want op het moment dat je een belangrijk deel van de markt hebt veroverd, kunnen deze vaak rijke ondernemingen je uit de markt gooien door het verlagen van de prijzen van hun producten tot onder kostprijs. Investeerders investeren het liefst in bedrijven die de potentie hebben om marktleider te worden.

 

Ook hoeven jullie bij banken of venture capitalists niet aan te kloppen. Voor banken heb je een lopend bedrijf met zekerheden nodig, voor VCs moet je bewezen hebben dat je een entrepreneur bent. Bij business angels of sponsors/corporate venturers geef ik je meer kans (zij het een kleine).

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

bv.. ICT hoeft bij mij niet aan te kloppen... maar maar voor échte technische vernieuwingen wel.

 

Ik begrijp dat Google en eBay onechte technische vernieuwingen zijn die niet bij jou hadden hoeven aankloppen? Ik dacht dat de meeste investeerders de wbso als criterium gebruikten voor of iets technisch vernieuwend is, maar dat blijkt niet zo te zijn?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.