• 0

Reclameverkoop, hoe en waar?

Beste ondernemers,

 

we hebben onlangs een nieuw en innoverend project gestart via internet, we verkopen advertenties en voeren doeltreffende campagnes via opt-in mail adressen van geïnteresserde consumenten. We hebben er zo op dit moment 3 miljoen die we zelf verzameld hebben.

Onze advertenties kunnen via een intelligent systeem opgezocht worden, via verschillende manier en de prijs is relatief laag.

Mijn vraag hierbij is, hoe kunnen we die advertenties het beste verkopen?

- online

- via een media agency , zo ja, welke?

- offline

- via de pers?

Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt

 

Mvg,

Lucas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
onlangs een nieuw en innoverend project gestart via internet, we verkopen advertenties

 

Mijn vraag hierbij is, hoe kunnen we die advertenties het beste verkopen?

 

Ik begrijp hem denk ik niet, eerst zeg je een innovatief nieuw concept voor advertentieverkoop te hebben ontwikkeld, en vervolgens vraag hoe je exact hetzelfde concept precies moet doen? Of heb je een concept, maar nog geen (betaalde) vulling? In dat laatste geval denk ik dat we een stuk meer moeten weten over wat het concept precies is, om je hierin te kunnen adviseren. Wat heb je precies? Gaat het om conceptuele advertenties, om een advertentieaggregator, een advertentiedistributienetwerk, of iets heel anders?

Link naar reactie
  • 0

We hebben een soort portaal, waar adverteerders een vergoeding betalen om erop te mogen, een soort google, maar dan in visuele vorm, krachtig en nieuw, relatief goedkoop , en er wordt e-mail marketing aan gekoppeld, wat we dus nodig hebben zijn de klanten, site is maandag klaar, het enige wat we ons afvragen is, hoe kunnen we adverteerders vinden die gezien willen worden door 3 miljoen geïnteresseerde consumenten?

Link naar reactie
  • 0

3 miljoen geïnteresseerde consumenten, waarvan je opt-in de werkende verzamelde e-mailadressen hebt? Mag ik vragen hoe je dit gelukt is, want volgens mij is dit wereldwijd nog niemand ooit gelukt. Sorry dat ik zo cynisch ben, maar hier zit een hele grote adder onder het gras.

 

Als het krachtig is zoals je zegt, dan moet het geen probleem zijn om partijen te overtuigen van de mogelijkheden. Lanceer, zorg voor aandacht, en benader gericht partijen die al veel (online) adverteren. Of schakel een wederverkoper in voor de eerste fase, die advertenties bij je plaatst. Daar zijn er zat van, en die zijn allemaal zeker geïnteresseerd in een nieuw platform als het de potentie heeft succesvol te worden. Nogmaals, ik ben zeer sceptisch over je verhaal dus 'proof me wrong', maar erg slim is het niet als dit allemaal waar is en je hebt geen moment van je voorbereidingstijd besteed aan waar het daadwerkelijk omgaat, het vinden en overtuigen van klanten (in dit geval de adverteerders als ik het goed begrijp).

Link naar reactie
  • 0

omdat we dus bezig waren met ontwikkelen van ons product hebben we geen aandacht besteed aan externe zaken.

3 miljoen ? ja, daar hebben we mensen op pad voor gestuurd dmv enquetes etc ... dat is dus 100% waar !!!

Maar het gaat niet om ons product, die is klaar, het gaat nu om het geheel naar buiten brengen, maar bedankt voor uw raad

Link naar reactie
  • 0

Dus jullie hebben van 3/16e van de Nederlandse bevolking (da's 18.75%) toestemming gevraagd en gekregen om ze per e-mail dingen aan te bieden. Een aangezien niet iedereen online zit, er veel kids en ouden van dagen bij zitten etc, heb je dus misschien zelfs de helft van online Nederland te pakken gehad.

 

Gefeliciteerd, dan ben je groter dan de Allerhande en de ANWB bij elkaar! Dat moet een smak geld en tijd hebben gekost, zeker mooie groter investeerders erachter!

 

Ik wou dat ik zoveel zakelijke relaties had...

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet waar jullie die sarcastische opmerkingen vandaan halen maar het lijkt me hier bijna op mopjes.nl te zitten in plaats van higherlevel, ik zie hier weinig hoog niveau in, wat ik hier probeer te doen is business voeren , ben geen aardappelen aan het verkopen dus wie opmerkingen te geven heeft, doe dat dan als het nuttig is, anders nodig je me eens uit om eens goed samen te lachen, dat gebeurd op andere plaatsen dan op een HigherLevel forum, die adressen zijn by the way niet alleen uit Nederland, maar ook uit Belgie, Engeland , Duitsland, Frankrijk, en ik heb jullie niet gevraagd om raad te krijgen over het product, of om vragen te stellen over het product, of om te weten welke investeerders erachter zitten, dat is onze zorg, wat ik hier vroeg, was totaal iets anders waar ik nog steeds geen antwoord op gekregen heb, er zijn zo te zien potentiele investeerders in Nederland ... Via sarcasme proberen ze dus geld te verdienen, lol ;D

Link naar reactie
  • 0

 

Lucas, een onderneming die het zich kan veroorloven om dmv enquetes 3 miljoen opt-in adressen te verzamelen maar geen benul heeft hoe zo'n list te verkopen aan adverteerders is volstrekt ongeloofwaardig.

 

Een onderneming die een portal wil beginnen met advertenties, bezoekers wil lokken met mail (drie miljoen opt-in bestaat niet, dus dat is waarschijnlijk spam) en zichzelf vergelijkt met Google, is niet alleen ongeloofwaardig maar ronduit belachelijk.

 

Misschien heb je wel een geniaal plan, maar wanneer je adverteerders met dezelfde argumenten probeert te overtuigen, dan is het bij voorbaat een fiasco.

 

Als je iets wil verkopen, moet je een geloofwaardig verhaal hebben!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helemaal mee eens.

 

Maar... mocht het zo zijn dat het allemaal ok is bemachtigd, dan zou je de lijst kunnen "uitlenen" aan andere bedrijven, en de winst delen. Je zou andere bedrijven ook een verkoophoekje kunnen aanbieden op je site, en meedelen in de winst...

 

Een beetje vreemd eigenlijk want ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf zich wil richten op *alle* doelgroepen, tenzij het om producten gaat die iedereen wil hebben.

 

Hmm, oh well.. =)

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
  • 0

Dank je Alex, dat is echt een goed idee !!!

De gegevens van de opt-ins hebben we kunnen bemachtigen door enquetes uit te voeren, en door mensen formulieren te laten tekenen dat het voor hun ok is om reclame te ontvangen via mail ...

Het gaat om gegevens met naam, adres, gsm nummer, geslacht, e-mail adres, interesses, hobbys, opzoek naar en handtekening !

Het goede nieuws is dat we al testen zijn uit aan het voeren voor een multinational, en in Nederland zijn we er al mee geslaagd, waar we een database hebben van 164.000 geïnteresseerde consumenten.

Die 3 miljoen zijn verspreid over verschillende landen, en bedrijven kiezen zelf hun doelgroep aan de hand van hun interesses,t'is niet dat babyproducten worden voorgesteld aan jongeren van 16, we hebben een intelligent systeem achter onze campagnes, ik hoop dat ik deze keer een beetje duidelijker ben geweest ...

Mvg,

Lucas

Link naar reactie
  • 0

Hoe je dat het beste kan doen hangt van een aantal factoren af:

 

-Hoeveel budget heb je om aan marketing te doen?

-Hoe wil je te boek gaan staan; ga je aan branding doen of wil je gewoon 'plat' verkopen?

-Wat is je (lange termijn) strategie?

-Hoeveel moet je verdienen (wat moet je ROI zijn?)

 

Probeer iets meer vooruit te kijken dan je tot dusver gedaan hebt...

Link naar reactie
  • 0

@lucas_c

 

Mijn advies is om het ITIL systeem te volgen

 

1) Testomgeving - ca 10 bekende klanten ( deze ook Informeren s.v.p.)

 

2) Test evalueren eventuele bugs oplossen

 

3) Uitrol naar 10.000 - 100.000 - etc

 

4) GEWOON DOEN !

 

JE KAN BETER SPIJT HEBBEN VAN WAT JE HEBT GEDAAN

DAN SPIJT HEBBEN VAN WAT JE NIET HEBT GEDAAN

 

sux6

 

Link naar reactie
  • 0

Strategos ziet het goed.

 

Test alles eerst op kleine schaal, voordat je er iets groots mee doet. Dit doet het risico dat je neemt verminderen, en je weet wat de resultaten zullen zijn.

 

Het voordeel dat je krijgt wanneer je een plan opzet, is dat je weet wat je kan verwachten in de toekomst.

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.