Ik heb een elektronische handtekening op een smartcard, een zgn "gekwalificeerde elektronische handtekening". Bij wet is vastgelegd dat die dezelfde status heeft als mijn geschreven handtekening. Toch gebeurt me nu voor de tweede keer dat een notaris weigert mijn digitale handtekening te erkennen. Ze willen dat ik met een document naar een notaris ga en mijn handtekening op het document laat valideren. Dat kost tijd en geld, terwijl ik het met mijn digitale handtekening zo mooi via email en zonder extra kosten kan doen.
Hoe kan ik het beste een notaris, advocaat of instantie overtuigen dat ze verplicht zijn mijn digitale handtekening te accepteren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christine
Christine
Ik heb een elektronische handtekening op een smartcard, een zgn "gekwalificeerde elektronische handtekening". Bij wet is vastgelegd dat die dezelfde status heeft als mijn geschreven handtekening. Toch gebeurt me nu voor de tweede keer dat een notaris weigert mijn digitale handtekening te erkennen. Ze willen dat ik met een document naar een notaris ga en mijn handtekening op het document laat valideren. Dat kost tijd en geld, terwijl ik het met mijn digitale handtekening zo mooi via email en zonder extra kosten kan doen.
Hoe kan ik het beste een notaris, advocaat of instantie overtuigen dat ze verplicht zijn mijn digitale handtekening te accepteren?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9276-digitale-handtekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag