• 0

Ondernemersplan laten maken

Aanbevolen berichten

  • 0

De meeste mensen hier vinden het terecht vreemd dat je de ondernemingsplan wil uitbesteden. Het komt volgens mij doordat je elke dag hoort: Wil je een bedrijf beginnen?

 

1) Ga na de Kvk Maak eerst (zelf) een ondernemingsplan!

 

Dit moet je vooral beschouwen als een verplicht leertraject voor de jonge ondernemer. Dat help jou o.a. om te bepalen wat je bij punt 2), 3) ... 10) gaat doen.

 

Te moeilijk? Dan moet je alsnog aan de slag gaan tot dat je niet meer zelf verder kan. Op dat moment moet je gaan zoeken naar mensen die je willen helpen met het invullen van de lege plekken.

 

Dat het geld gaat kosten is al evident. Maar a.u.b. besteed het niet uit bij een consultancybureau. Aan deze mensen kun je beter vragen om je plan te beoordelen.

 

Een ondernemingsplan kun je beter met ervaren ondernemers maken. Deze gaan jou de benodigde kennis in gewoon taal bijbrengen en onderbouwen met praktijkervaring.

 

Als je zo'n ondernemer niet in de buurt hebt, kun je misschien kun je in de rubriek vraag en aanbod een bericht plaatsen. € 35,- per uur is waarschijnlijk de laagste tarief. Hoeveel tijd? is afhankelijk van je eigen input: 30 tot 60 uur.

 

Zoek in de profielen van de HLers ;D naar de volgende woorden: commercieel economie, bedrijfseconomie, bedrijfkunde, 5 jaar ondernemer enz. Deze mensen vinden het waarschijnlijk leuk om z’n klus te klaren en/of anderen te coachen.

 

Tip: woon je in 1 vd 3 noordelijke provincies? Daar kun je voor € 35 per maand via de KvK zo'n ervaren coach krijgen.

 

Kortom: Besteed deze opdracht niet 100% uit; zoek liever een coach met praktijkervaring en leer ervan.

 

Succes.

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Tip: woon je in 1 vd 3 noordelijke provincies? Daar kun je voor € 35 per maand via de KvK zo'n ervaren coach krijgen.

 

Hoe regel je dat?

 

Je kunt de Kvk in groningen bellen en vragen naar Mevrouw Lucie Dijk. Zij coordineert.

 

Waarschijnlijk speelt de stichting hieronder een centrale rol. Ik heb ook toen bijna een coach ingeschakeld, maar ik vond te vroeg voor het project waar ik mee bezig ben.

 

http://www.jongebedrijven.nl (niet met firefox naar toe surfen)

 

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook al tig avonden opzoek geweest.

 

Twee minuten googlen levert op:

 

www.startersinformatiecentrum.nl

www.strategicpartner.nl

www.profstart.nl

www.bronkhorstbijlsma.nl/bedrijfsadvies/ondernemingsplan

 

Arme Kurt,

 

Allemmal advies dat je niet wil horen. Ik zie ook nouwelijks toegevoegde waarde in plannenschrijvers van buiten, maar vooral omdat de meeste van die plannenschrijvers pretenderen de wijsheid in pacht te hebben en meestal echt geen sjoege hebben van waar jij mee bezig bent. Om een voorbeeld te noemen, de eerste suggestie in bovenstaande lijst staat al ter discussie.

 

Annyway, op de site www.startkapitaal.nl staan wat suggesties waarvan de meeste betrouwbaar zijn. Verder kan ik je stichting nieuwe bedrijvigheid aanraden. Die zijn behoorlijk serieus.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Een ondernemingsplan schrijven is niet moeilijk. Een financieel plan schrijven is door elke ervaren adviseur binnen een uurtje of wat gedaan mits er wat voorwerk is gedaan natuurlijk.

 

Als je geen geld van bank of financiers nodig hebt om je plan uit te voeren is het nog eenvoudiger, een rekensom op de achterkant van een envelop volstaat dan om een besluit te kunnen nemen om het plan uit te voeren.

 

Ik denk dat je wel een adviseur kunt vinden die voor 1000 a 2000 euro een plan voor je wil schrijven. Wil je dat besparen? maak dan eens een begin op een bierviltje.

Je zult zien dat dat al heel veel op kan leveren.

 

Methodiek is hier eerder beschreven: Ga uit van hetgeen je over moet/wilt houden en reken dan terug.

 

 

 

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.