• 0

Geen vast adres en toch ondernemen?

Hallo allemaal.

 

Ik heb een eenmanszaak met een kantoor aan huis.

Nu wil ik gaan verhuizen en op mijn boot gaan wonen.

Aangezien mijn boot geen vast adres heeft maar ik wel een postbus heb vraag ik mij af kan ik dit postbusadres als mijn bedrijfsadres houden of ben ik verplicht om b.v. een adres van een kennis op te geven waar mijn bedrijf dan op komt te staan ?

Wie kan mij daar meer info over geven ?

 

Vriendelijke groet Cor Wisse

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen vast adres kan niet in Nederland. Voor zowel persoonlijk als zakelijk niet. Er is iets of iemand die je correspondentie zal moeten ontvangen. Ook dat verhaal bij de KvK in Rotterdam gaat niet helemaal op zul je zien.

 

Of ga je op een boot wonen en je persoonlijke "postadres" komt bij familie of vrienden?

 

Ben wel even benieuwd hoe je dit doet bij:

 

- de belastingdienst

- de overheid

 

Voor je sofinummer heb je namelijk een adres nodig, anders ben je voor de wet een zwerver.

Als je dat laat vervallen of niet hebt betekent dit nogal wat voor je sociale premies, pensioen opbouw, eventuele opbouw van rechten voor later etc..

 

dan ben ik ook benieuwd hoe je bank hierop reageerd.. die zien ook graag een vast adres.

 

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad kontakt gehad met kvk en het volgende is mogelijk.

Als correspondentie-adres is een postbus mogelijk maar een vast adres is verplicht.

Dat mag een adres van familie of kennis zijn maar dat wordt dan tevens het bedrijfsadres.

Op zich heel eenvoudig maar als er bedrijfsmatig problemen zijn b.v. betalings problemen kan dat ernstige gevolgen voor de bewoners hebben die op dat adres wonen en andersom.

Dus geloof niet dat als is het familie van je dat ze daar het risico voor willen nemen.

Wel zijn er bedrijven waar je je kunt vestigen op hun adres maar daar staat een maandelijkse vergoeding tegenover die niet echt goedkoop is.

 

Link naar reactie
  • 0

Binnenvaartschippers zijn inderdaad een van de weinige uitzonderingen.

 

De meeste binnenvaartschippers hebben een gewoon woonhuis en dus een vaste woonplaats. Hun schip is louter hun arbeidsplek waar ze onderweg ook kunnen overnachten.

Sommige binnenvaartschippers hebben inderdaad geen vaste woonplaats en wonen echt op hun schip. Hier worden dan door de gemeente en kadaster een soort van "vast grondgebied" bepaald. Omdat binnenvaartschepen beschreven zijn in een soort van kadaster, is hierin het grongebied bepaald en dus ook de eigenaar beschreven. Het registratie nummer wordt dan ook op een plek aangebracht waar het niet verwijderbaar is. Soort van kenteken.

 

Dus inderdaad een van de heel weinige uitzonderingen.

 

Succes

 

Rick

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op zich heel eenvoudig maar als er bedrijfsmatig problemen zijn b.v. betalings problemen kan dat ernstige gevolgen voor de bewoners hebben die op dat adres wonen en andersom.

 

Waarom zou dat per se een probleem zijn? Als een bedrijf op een adres gevestigd is, wil dat niet zeggen dat alle goederen etc die op dat adres aanwezig zijn automatisch eigendom zijn van dat bedrijf.

 

Wat wel problematisch kan zijn is als onterecht andermans goederen in beslag worden genomen oid. Anderman kan die dan wel gewoon terugkrijgen, maar wie weet hoe lang dat gaat duren.

Link naar reactie
  • 0

Naja, mensen die op een boot leven doen dat meestal op een woonboot, en dan heb je de ligplaats als gewoon adres.

 

Als je wilt leven op een boot/installatie in internationale wateren mag dat uiteraard... maar ben je niet meer woonachtig in het land waar je vandaan kwam en kun je daar dus niets meer inschrijven aan bedrijven en dergelijke (zonder een weer een pand te huren oid). Gezellig lijkt het me niet, maar fiscaal vast aantrekkelijk ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit ook engszins met dit probleem. Het is namelijk zo dat ik student ben en woon in een klein appartementje (lang niet ruim genoeg voor mijn internetwinkel). Nu wil ik het bedrijf op het adres van mijn ouders zetten omdat daar ook de voorraad ligt en ik daar vaak te vinden ben. Het is echter voor mijn ouders een redelijk bezwaar dat het huisadres op de website moet komen te staan. Hebben jullie daar een tip voor? Het is inderdaad zo dat ik het ze ook niet aan kan doen om lastige klanten aan deur te krijgen (mocht het zover komen)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit ook engszins met dit probleem. Het is namelijk zo dat ik student ben en woon in een klein appartementje (lang niet ruim genoeg voor mijn internetwinkel). Nu wil ik het bedrijf op het adres van mijn ouders zetten omdat daar ook de voorraad ligt en ik daar vaak te vinden ben. Het is echter voor mijn ouders een redelijk bezwaar dat het huisadres op de website moet komen te staan. Hebben jullie daar een tip voor? Het is inderdaad zo dat ik het ze ook niet aan kan doen om lastige klanten aan deur te krijgen (mocht het zover komen)

 

Dan zet je toch een postbus adres op je site?

Link naar reactie
  • 0

Ik zit ook engszins met dit probleem. Het is namelijk zo dat ik student ben en woon in een klein appartementje (lang niet ruim genoeg voor mijn internetwinkel). Nu wil ik het bedrijf op het adres van mijn ouders zetten omdat daar ook de voorraad ligt en ik daar vaak te vinden ben. Het is echter voor mijn ouders een redelijk bezwaar dat het huisadres op de website moet komen te staan. Hebben jullie daar een tip voor? Het is inderdaad zo dat ik het ze ook niet aan kan doen om lastige klanten aan deur te krijgen (mocht het zover komen)

 

Dan zet je toch een postbus adres op je site?

 

Klopt, maar dit wordt veelal afgeraden (ik heb sowieso een postbusnummer) en ik neem aan dat dit niet bedoeld wordt met bezoekadres ... is dit wel een goede 'legale' vervanger?

Link naar reactie
  • 0

Niet te moeilijk doen:

 

Verwacht je geen klanten die langskomen? Neem het bezoekadres van je eigen huis, en neem een postbusnummer voor je post. En een vast telefoonnummer.

 

Dan heb je 1) een bezoekadres mocht het ooit nodig zijn (niemand komt ooit onaangekondigd, dus mocht het zover komen dat je iemand wilt spreken of iemand jou, dan kun je ook bij hen afspreken of in een restaurant halverwege), 2) een net, zakelijk postadres, en 3) een vast nummer dat vertrouwen wekt (mobiel komt over alsof je in je eentje bent, een vast nummer dat goed opgenomen wordt komt gewoon goed en zakelijk over.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie, het is een goede oplossing zo ja... ik verwacht ook geen bezoekers aan huis maar wil simpelweg dat risico niet nemen voor mijn ouders. Helaas is een mobiel nummer waarschijnlijk de enige oplossing aangezien ik en mijn partner ook studeren, maar misschien kunnen we daar ook nog wel een oplossing voor vinden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.