• 0

Op naar de Antillen

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal!

 

Ik ben geen belastingexpert of zo, maar zit met mijn toko (Internet) wel op de Antillen.

Niet dat ik er permanent woon of zo, maar ik zie er alleen maar voordelen.

 

Wist je dat je hier maar 2% belasting hoeft te betalen??

 

Ik ben benieuwd of jullie er wel eens over hebben nagedacht en wat jullie er van vinden. Mijn vrienden en collega's verklaarden me eerst voor gek en zien nu (ik zit er al zo'n 3 jaar) dat het werkt.

Ok, ik twijfelde in het begin ook, maar ben er nu helemaal dol op!

Betaal nu eindelijk met plezier belasting!!

 

Laat maar horen, ik ben benieuwd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Nou....ik ben er wel regelmatig, maar dat is meer voor vakantie en omdat ik er vrienden heb wonen, maar woon officieel nog in Nederland.

 

Overigens hoef je er niet te wonen om er een toko te hebben hoor!

Link naar reactie
  • 0

OK, misschien ben ik dom hoor maar het klinkt wel heel erg simpel.

 

Even in de praktijk; ik verkoop inclusief BTW, wat doe ik met de BTW die ik van de klant ontvang.

Ik ben verplicht om een BTW nummer op de factuur te zetten, is dat een Nederlands BTW nummer?

Daarnaast vragen mijn klanten ook naar een inschrijving KvK, hoe doe je dat dan.

 

Natuurlijk kun je een buitenalnds bedrijf starten, dat is de hele achterkant, maar ik zie niet hoe je dat moet doen zonder dat de voorkant (facturen/klanten) daar ook mee worden geconfronteerd.

 

Hoe doe jij dit dan?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Corel, je bent zeker niet dom, maar je kent dit gewoon (nog) niet.

 

Wij versturen de facturen per mail aan onze klanten. Wij hebben een postbus in Nederland en gewoon een nederlandse bankrekening. Aan particulieren bereken wij btw en dragen dit ook af. Ik weet dat de meeste dit niet doen, maar ik doe dat wel.

 

Wij hoeven namelijk geen btw te berekenen, maar een vage EU wet zegt dat we het moet innen van EU particulieren (niet van bedrijven) en wij dragen het af in Nederland (ook van onze Belgische klanten).

Het schijnt dat de EU belastingen het samen weer verder verdelen.

 

Verder hebben wij gewoon een KvK nummer en een KvK uittreksel hoor.

 

En....wij zijn niet de enige hoor, want in ons pand zitten heel veel Nederlanders met hun bedrijf!

Link naar reactie
  • 0

Dit klinkt allemaal geweldig!!

 

ALs ik het goed heb:

- je bedrijf is gevestigd op de Antillen

- je bedrijf is op de Antillen belastingplichtig

- jijzelf bent Nederlander en woont statutair in Nederland

- Jij bent dus belastingplichtig in Nederland (qua prive).

 

Het geld wat je verdient op de antillen, de winst, hoe komt dat naar Nederland? Je weet dat je je wereldwijde inkomen moet opgeven in Nederland! Of heb je hier een ander toko(tje) of uitkering... oid??

 

Ben benieuwd

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Rick,

 

Je hebt met de eerste vier punten helemaal gelijk.

Verder heb ik nog wel wat inkomsten in Nederland en gelukkig geen uitkering.

 

Kijk, ik verdien dat geld niet op de Antillen, dat doet het bedrijf.

Ik ben geen eenmanszaak en ben daarom ook niet het bedrijf.

Ik heb daar een NV (zoals een Nederlandse BV).

 

Een stichting is aandeelhouder van mijn N.V.

 

Via deze stichting kan ik aan de winst komen als ik dat wil.

Dat kan op allerlei verschillende manieren goed geregeld worden zodat het niet aan je wereld inkomen toegerekend kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm... en daar ben ik dan toch wel heel nieuwsgierig naar!! ;D

 

Als je geld naar Nederland haalt via een andere weg, dan klopt het verhaal, echter zo snel het zichtbaar wordt op je rekeningen is er een probleem en zal er ergens afgerekend moeten worden.!! Ergens wordt het zichtbaar ...

 

Kijk om geld te verdienen in het buitenland, daar te laten staan en als je op bezoek bent dit op te pikken om er hier wat extra's mee te doen, dan heb je gelijk. Maar een nieuwe auto of een huis (als voorbeeld) kun je er niet mee kopen, en dat is nu net waar de gemiddelde en de startende ondernemer in Nederland EN hier op het forum het voor wil doen (denk ik)

 

Toch succes!!

 

Rick

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Rick,

 

Je eigen rekening moet je natuurlijk nooit gebruiken voor zoiets.

 

Maar wist je dat de Stichting in Nederland een huis kan kopen, of een auto en ook de boodschappen bij de Albert Heijn kan betalen.

 

Verder kan het beleggen, geld lenen en investeren in bedrijven.

 

Ik gebruik het als spaarpot en laat een bank deels het geld beleggen.

Hierover hoef ik dus totaal géén belasting te betalen!

 

Tuurlijk is een startende ondernemer zonder een leuk winstperspectief niet gebaat bij dit soort zaken, maar wie meer dan 50k euro verdient zou eens moeten gaan rekenen.....

 

 

Link naar reactie
  • 0

He HvanGeffen,

 

Ik kom weer een bericht van jou tegen die eigenlijk mensen op het verkeerde been zet.

 

"Maar wist je dat de Stichting in Nederland een huis kan kopen, of een auto en ook de boodschappen bij de Albert Heijn kan betalen."

 

Dit is niet geheel waar. JA, de Stichting kan een huis of auto kopen die jij vervolgens huurt oid. Maar NEE, je kunt het geld van de Stichting niet gebruiken voor je boodschappen. Daar wordt gewoon doorheen geprikt waardoor over al het vermogen van de Stichting inkomstenbelasting moet worden betaald.

 

Indien jij ondernemers zover probeert te krijgen om via jou of een partner een bedrijf op de Antillen te starten dan ben je de ondernemener op HL niet goed aan het informeren en lijkt het alsof je alleen maar wilt verkopen. Wanneer jij dit gewoon verteld omdat je anderen wilt wijzen op de mogelijkheden, dan ben jij zelf niet goed geinformeerd over de haken en ogen van je structuur waarvan je nu gebruik maakt. Vroeg of laat krijg jij er ongetwijfeld problemen mee :'(

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een beetje verdrietig worden indien de regeling waar heer Van Geffen op doelt een negatief aanzien krijgt. Hij doelt op de E-Zone regeling. Deze regeling is alleen van toepassing op speciaal aangewezen plaatsen in de Antillen (in dit geval plaatsen in Curacao), en geldt onder strikte voorwaarden. Het 'stichting' verhaal: men kan de aandelen van de E-Zone NV laten houden door een SPF (Stichting Particulier Fonds), die een begunstigde heeft. Aan de begunstigde mogen uitkeringen worden gedaan. (Hoe vaak dat mag om fiscaal nog binnen de regeltjes te vallen van de toegestane uitkeringen, is door de fiscalisten nog niet unaniem beantwoord.) Naar ik meen (maar ik ben geen fiscalist) wordt die uitkering, indien je in Nl woonachtig bent, niet als inkomen belast, maar eerder in box 3. Anyway, er zijn diverse constructies mogelijk, die niets met ontduiking te maken hebben, maar men moet inderdaad niet de eenvoudig de zaken laten voorstellen, want dat wekt inderdaad niet zo een frisse indruk. Terwijl er niets mis is met de regeling en de praktijk. Er is meer over gesproken op HL: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php? board=49;action=display;threadid=12870.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.