Aanbevolen berichten

We doen ons best om te voorkomen dat dit forum volstroomt met verzoeken om geld. Nou is BNR Nieuwsradio hier ineens aan het werven voor zijn programma Elevator Pitch. Daar kun je je plan voorleggen aan een investeerder, die daar dan op reageert. Goed initiatief? Goeie ervaringen mee?

Als we die gedachtenwisseling een beetje centraal houden, wordt de oproep tot deelname elders op het forum overbodig. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Wij hebben een paar weken geleden met eBanner in de EP gezeten - tot op heden zonder resultaat... ;)

Het initiatief vind ik wel leuk. Jammer alleen dat sommige mensen totaal niet in staat blijken te zijn uit te leggen wat ze nu eigenlijk willen gaan doen, en hoe ze daar geld mee denken te gaan verdienen. Zelfs niet nadat de presentator en de investeerder hun vragen hebben gesteld.

Ik ben de afgelopen jaren divese malen in EP geweest, meestal wel met aardig resultaat, zij het niet financieel. Ik beschouw het als een PR activiteit, je kunt je verhaal voor de radio vertellen.

Wel ben ik het met Zaph eens, BNR zou meer kunnen doen om de ondernemers beter hun verhaal te laten vertellen. Als ik zelf in EP ben vind ik het niet erg als de andere pitcher het minder overtuigend doet. Dan blijft mijn verhaal bij de luisteraar beter hangen.

Ik vind het niet zo erg dat mensen hier om geld komen vragen. Dat leeft wel, en in ons land is er buiten een kleine groep weinig kennis en ervaring over hoe je dat nou aanpakt. Wellicht moeten de links naar de FAQ over "hoe krijg ik geld" nog wat prominenter op de pagina staan, met oranje flashende banners en zo.

Als fervent podcast luisteraar heb ik ook de Elevator Pitch van BNR erbij zitten. (aanrader die podcasts... lekker luisteren wanneer je zelf wilt/kunt)

Maar het programma EP is een lachertje: er wordt wel altijd een geldschieter voorgesteld in het begin van het programma. Maar meer dan wat semi-kritische vragen stellen doet die niet. En met geld over brug komen al helemaal niet! Hooguit suggereert hij dat zijn organisati er misschien wel brood in ziet. Maar daar blijft het dan ook bij.

Daarom moet je het programma idd niet al te serieus nemen. PR, zoals eerder gezegd, daar kun je het wel voor gebruiken, meer niet...

Eén keer aan mee gedaan. Wel aardig om je pitch bij te schaven. Heeft mij niets opgeleverd. Vraag is ook wie er werkelijk naar luisteren?

Leuk concept, maar ben wel benieuwd of er werkelijk eens iets uit is komen rollen. Wel een leuke content vuller voor BNR.

Perry

Ik ben er wel eens bij. Als co-host. Ik vind het erg leuk om een beetje op de radio met ondernemers te kletsen. Zie het inderdaad als PR.

Gek genoeg ken ik niemand die luisterd, maar wel een hoop mensen die het gehoort hebben :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Luister vrij frequent en vind het ook een leuk programma. Wel opmerkelijk dat sommige mensen hun pitch wel bedroevend slecht voorbereiden. Dat kleurt EP aan de andere kant ook weer. Blijf fan.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

In geweest, jaren terug, met een studenten bedrijfje, Was heel leuk....Je moet wel snel praten, maar dat is radio.

Op zich een heel leuk radio programma. Eigenlijk zouden ze dit op tv moeten doen, net als de BBC, die hebben een tv programma waarin een ondernemer binnen een korte tijd 4 investeerders moet overtuigen. Ben even de naam kwijt van het programma.

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

I

Eigenlijk zouden ze dit op tv moeten doen, net als de BBC, die hebben een tv programma waarin een ondernemer binnen een korte tijd 4 investeerders moet overtuigen. Ben even de naam kwijt van het programma.

JW

Zag afgelopen week bij Teleac een enigszins vergelijkbaar format Starter en coach. Geen onnaardig concept, maar kwam helaas nog niet helemaal uit de verf. Volgende aflevering is a.s. donderdag Nederland 2 om 20:00 uur.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Luister vrij frequent en vind het ook een leuk programma. Wel opmerkelijk dat sommige mensen hun pitch wel bedroevend slecht voorbereiden. Dat kleurt EP aan de andere kant ook weer. Blijf fan.

Da's waar. Maar het is niet moeilijk om in het programma te komen en iedere media-ervaring is meegenomen, toch? Dus als je de kans krijgt moet je meedoen, je goed voorbereiden zodat je in ieder geval opvalt ten opzichte van de andere deelnemer. Hoe vaker je op radio of tv of in de krant komt hoe beter. Veel mensen gaan je dan arrogant vinden en zo, maar voor je business is het uitstekend.

Daarnet nog even een oude EP beluisterd.

Hilarisch: een internetondernemer zoekt een ton of vijf, wil geen verwachtingscijfers en behaalde cijfers op de radio noemen, maar alles gaat boven verwachting, kan er nu al van rondkomen maar weet niet hoe hij het geld van de investeerder gaat vermenigvuldigen. Leek zelfs verrast door de vraag.

Tegen de tijd dat het bedrijf naar de beurs kan 'ligt hij met zijn zeilbootje in de Carib'. Prachtpitch, maar niet zo goed voorbereid.

Tegen de tijd dat het bedrijf naar de beurs kan 'ligt hij met zijn zeilbootje in de Carib'. Prachtpitch, maar niet zo goed voorbereid.

Maar het volgt toch impliciet? Als de investeerder instapt met 80% voor 4 ton, en de ondernemer kan van zijn 20% in het Caribisch gebied liggen op zijn zeilboot, dan kan de investeerder daar liggen met vier zeilboten.

Het 'naar de beurs gaan' was een optie die de journalist aandroeg. IN de letterlijek tekst gaf hijeigenlijk geenantwoord op de vraag hoe hijhet geld voor de investeerder terug ging verdienen, en na de vraag'ga je naar de beurs?' gaf hij het antwoord 'daar heb ik nog niet over nagedacht, het enige wat ik weet is dat ik tegen die tijd met mijn zeiljacht in de Carib wil liggen.' Het kwam vrij groen over.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar