Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 24-07-19 in Berichten

  1. Het zou mooi zijn als er iemand met praktijkervaring voorbij kwam: zo ga je met dit soort blafbrieven vanuit de VS om. Ik vrees dat het toch een soort van kansberekening is. Je kan een worst case scenario bedenken waarbij zij de naar de rechter stappen en de optelsom van inbreuken wel tot een veroordeling leidt. Je kan op enkele zaken afdingen: GLO is op zich een veel voorkomende uitdrukking, iedereen mag plexiglas lijmen tot houdertjes.... maar jij hebt wel een heleboel dingen overgenomen van één concurrent. En dan staat ook nog eens de afkorting van zijn bedrijfsnaam in jouw algemene voorwaarden. ...the smoking gun. Maar zover komt het hopelijk / waarschijnlijk nooit. Bouw je website opnieuw op en neem voldoende afstand van je concurrent. Richt je eerst op Europa en zie over een tijdje weer eens verder.
    2 punten
  2. Dat zou ik dus niet doen, dat kost bakken met geld, en heeft pas zin als je uit de US een briefje van een advocaat krijgt. Gewoon niet te veel terug zeggen, je goede bedoeling tonen en verder vaag blijven. Laat hun de eerste maar zijn die geld aan advocaat gaat uitgeven. Als die US gasten zo serieus zijn dan had dat eerste briefje van een advocaat van daar geweest.
    1 punt
  3. Ik denk dat dit met een sisser afloopt. Het is voor hun ook een kostbare zaak om er echt werk van te maken. En hun hebben inmiddels ook wel door hoe groot je bedrijf is en of er wat te halen valt. Wat ik me afvraag is waarom je zaken doet zover van huis als er dichtbij waarschijnlijk ook nog een hele markt bestaat. Ik zou kappen met de US en mijn marketing budget op een kleinere markt inzetten en daarmee de effectiviteit vergroten.
    1 punt
  4. Het zijn niet zomaar om teksten: je gebruikte de merknaam GLO in productnamen en paginatitels, en de handelsnaam OBD in productbeschrijvingen, waaronder de begeleidende tekst bij afbeeldingen. Dat is wel degelijk relevant voor een advies. Als ik dat al in twee minuten kan terugvinden, moet je zekerheidshalve aannemen dat het nu onderdeel uitmaakt van een Amerikaans dossier.
    1 punt
  5. Het gaat hier om teksten kopiëren, handelsnaam (handelsnamen) gebruiken en gelijkende modellen (designs). Ik weet niet wat de genoemde bijlagen zijn. Een Nederlandse advocaat kan je ongetwijfeld adviseren hoe je checkt of deze attorney in opdracht van deze onderneming werkt. Of dat zij mogelijk als derde ruiken dat er bij jou misschien iets te halen valt als je reageert op een brief als deze. Of dat dit een (anonieme) blafbrief is. Geen forummaterie. Groet, Highio
    1 punt
  6. Dit soort dingen zijn altijd lastig, en ook afhankelijk van eventueel overeengekomen voorwaarden. Voor creatief werk is vaak een inspanningsverplichting maar geen verplichting tot het leveren van een specifiek resultaat. Dat laatste kan ook niet echt, je hebt geen meetbare parameters waarop je bijvoorbeeld een logo kunt toetsen. Zou je pakweg een vliegtuig hebben geleverd zijn zijn daar duidelijke functionele eisen aan die hard en objectief getoetst kunnen worden (range, verbruik, service ceiling, whatever). Ik vraag me wel af wat je klant nu eigenlijk wil. Blijkbaar niet betalen, maar gaat hij nu een andere partij inhuren om een nieuw grafisch ontwerp te maken? Of is dit zo'n geval waarbij het businessmodel van het bedrijf van de klant bij nadere beschouwing toch niet zo best leek, en gaat het hele verhaal niet door? Of is het echt een eikel die jouw werk tot dusver voorlegt aan een andere ontwerper die het voor een appel en een ei gaat 'afmaken'?
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.