Beetje erg kort door de bocht dit. Dat alle journalisten het te zien krijgen, wil niet automatisch zeggen dat 't geplaatst wordt.
Uiteraard is het belangrijk om nieuwswaarde te hebben, maar nieuwswaarde heb je in vele vormen. Iets kan ludiek, sympathiek, vernuftig, actueel etc. zijn. Maar nog steeds is dit geen garantie op plaatsing.
Over je vragen: Ik zou je persbericht zo mogelijk zowel in je mail als in een bijlage doen. Let er hierbij op dat je persbericht eigenlijk 1-op-1 geplaatst kan worden, de meeste redacteuren zijn liever lui dan moe ;)
Stop er relevant beeld bij (als je dat hebt, zorg natuurlijk wel voor professionele kwaliteit) en volg de opbouw die je in alle artikelen over persberichten en free publicity kan vinden. Wat mij betreft het allerbelangrijkste: De onderwerpregel!! De eerste screening, met veruit het grootste aandeel afvallers. Zorg dat ie pakt. Knal er overheen met een briljante titel en lead, dan ben je al een heel eind.
Succes! Ik weet uit ervaring dat je met een beetje relevante mediaselectie best leuke dingen kan bereiken!