Jump to content

Joklelab

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Bedankt allemaal. Eens met iedereen hierboven. Ik denk ook dat het niet netjes is en wel eens contraproductief kan werken, maar het was maar een gedachtenspinsel. Misschien was hier iemand die er (slechte/goede) ervaring mee heeft gehad. N.b. Prijs is een belangrijk concurrentiepunt voor mij, maar natuurlijk niet het enige.
  2. Dank voor je reactie! Helemaal mee eens, maar het bewijs is juist het lastige, een productvergelijking kun je vaak niet met 1 of 2 linkjes. In drukwerk is dat sowiesie onbegonnen werk. Digitaal kun je wel een goed vergelijkend onderzoek inclusief prijzen en linkjes online zetten, maar ik verwacht dat mensen geen behoefte hebben aan een compleetcompleet vergelijkend warenonderzoek. Ik zal de vraag korter formuleren: Stel je adverteert in Adwords met de tekst: "Mijn productnaam" Goedkoper dan "concurrentnaam"! Mag dat? Dit wil ik overigens niet doen hoor :P, maar ik ben gewoon benieuwd wat de grenzen hiervan zijn. Nogmaals dank!
  3. Hallo! :) Ik wilde graag voor mijn site die (web)diensten aanbiedt reclame maken waarin ik mezelf vergelijk met concurrenten. Ik weet vrij zeker dat ik goedkoper ben dan mijn concurrenten en dat wil ik uiteraard niet onder stoelen of banken steken, maar hoever mag je hierin gaan? Zelf heb ik onderstaand linkje gevonden, maar dit gaat niet over diensten: http://www.financieel-ondernemen.nl/artikelen/171/Is-vergelijkende-reclame-eigenlijk-toegestaan-/ Dit is slechts 1 bron en ik heb geen idee hoe actueel dat dit is. Heeft iemand ervaring met vergelijkingsreclame? Of kan iemand me wijzen op meer diepte informatie over dit onderwerp? Alvast bedankt!
  4. Hallo! Een domein registreren kan bij de meeste registrars gewoon online en dus eigenlijk per direct. Echter, zoals DaMedia ook al aangaf: het is niet zo dat als je een domein hebt geregistreerd, dat je het dan direct daarna vanuit overal in de wereld kunt bereiken . Het duurt ongeveer 24 uur voordat alle zogenaamde DNS servers in de wereld zijn bijgewerkt. Als je dus nu een nieuw domein zou aanvragen, bijv. www.grote-tornado-aardbeving-ramp.nl zou registreren, dan kun je er niet 5 minuten later een site op live zetten. Kan technisch wel, maar het heeft weinig zin omdat veel mensen, ook in Nederland, er pas na 24 uur bij kunnen komen. Zie hier voor meer info over DNS
  5. Ik vind het al mooi dat er mensen zijn die over iets dergelijks nadenken! Misschien is het wel een ludiek communicatieplatform voor gemeentes die nog met vuilniszakken werken. Bijv. iets erop printen over aankomende evenementen. Problemen die ik zie: - Waarschijnlijk zijn deze zakken duurder dan de gewone zakken. Waarom zouden mensen deze zakken aanschaffen (tenzij verplicht door de gemeente, zoals bijv. in Maastricht)? - welke milieubelasting komt er kijken bij het produceren van vuilniszakken met foto? - op veel plaatsen gebruiken mensen geen vuilniszakken meer, maar containers/kliko's. De vuilniszak is slechts een scheidingsmiddel voor troep, zodat het niet aan je container blijft plakken.
  6. Niet dat ik je het'ondernemerschap wil ontnemen, maar in zo'n situatie zou ik éérst op zoek gaan naar zekerheid, bijvoorbeeld door in dienst te gaan bij een werkgever. Een nieuwe onderneming beginnen zorgt voor vanalles, maar niet voor zekerheid. :-\ Uiteraard kun je, als je ergens in dienst bent, in je vrije tijd aan je eigen onderneming sleutelen en uitzoeken of het kans van slagen heeft. Wat wil je met deze 'lege BV' gaan doen als ik vragen mag?
  7. Ja, maar dat kan ik pas aanschaffen als ik weet hoe het zit met inkoopfacturen he ;) Ja, voor mijn situatie is het als schieten met een kanon op een mug, maar het klopt nu in ieder geval weer :)
  8. Weer super bedankt allebei! Dan is de balans inderdaad in evenwicht. Mijn denkfout zat in het feit dat ik niet door had dat eigen vermogen ook hoort bij de passiva. Zowel activa als passiva stijgen dus met hetzelfde bedrag. Correct? Als de factuur uiteindelijk betaald wordt, daalt de debiteuren rekening, en stijgt het tegoed op bijvoorbeeld de bankrekening of kas, en heb je dus weer evenwicht. :)
  9. Bedankt allebei, het is me weer een stukje duidelijker! Maar: De debiteurenrekening hoort bij activa, de opbrengstenrekening hoort niet bij activa en ook niet bij passiva. Dat is precies waar mijn vraag mee begon, want een beginner zoals ik concludeert dan dat activa niet meer gelijk is aan passiva op dit punt. Waar vergis ik me nu?
  10. Helemaal mee eens. De reden dat ik nu geen speedbalance meer gebruik is omdat GnuCash (ook gratis en bovendien open source) wel ondersteuning heeft voor crediteuren/debiteuren en facturen. Ik vind het fijn om dat in 1 programma te kunnen verwerken. Om weer even on-topic te gaan: Het totaalbedrag dat debet is geboekt bij debiteuren, moet credit op een winst/verliesrekening worden geboekt. Is de balans dan wel in evenwicht?? Op een balans geldt toch altijd: activa = passiva = eigen vermogen + schulden Of telt de resultatenrekening mee in deze formule?
  11. Ja, dat klopt! Speedbalance heb ik ook geprobeerd en werkt erg fijn vanwege de goede voorbeelden en documentatie. Grote misser aan dit pakket is het onbreken van een crediteuren/debiteuren administratie. Je kunt een transactie dus niet koppelen aan een crediteur, debiteur of factuur. Maar ik ga een beetje off topic nu :)
  12. Hallo! Zelf ben ik programmeur en heb daarom ook regelmatig met de vraag 'Wat kost dat?' Een goede web-ontwikkelaar zal proberen om jouw wensen vanuit een of meer goede gesprekken om te zetten naar een functioneel ontwerp. Dit functioneel ontwerp moet je dan goed doornemen, dat is namelijk het 'bouwplan' voor de programmeur. Vergelijk het met het kopen van een auto. De vraag van de klant is: wat kost een auto? Het antwoord van de verkoper: wat zoekt u voor een auto? Vaak begint het dan met: "ja, gewoon eentje die heel lang meegaat. Je moet toch van A naar B kunnen gaan." na doorvragen komt de klant met "Hij moet natuurlijk wel héél snel zijn omdat ik dat gaaf vind". Na nog beter doorvragen komt "omdat ik boomstammen verwerk moet hij ook +/- 25 ton aan lading kunnen vervoeren". En ohja, mijn buurman heeft eentje met open dak. Dat wil ik eigenlijk ook wel. Doe maar een zuinige trouwens, want benzine is duur tegenwoordig." Kortom: mensen willen vaak een Ferrari voor de prijs van een oude Opel cadet :) Een onmogelijke combinatie, waar je dus onmogelijk een prijs voor kan geven. De webontwikkelaar zou je, als het goed is, duidelijkheid moeten geven over de verschillende schuifjes waar je mee mag spelen: maximum snelheid, laadvermogen, cabrio of niet etc. Als je een beetje kennis hebt genomen van de mogelijke schuifjes op website gebied, en je geefet je wensen duidelijk aan, dan zou de ontwikkelaar een functioneel ontwerp moeten kunnen voorstellen aan jou. Als je daar dan akkoord mee gaat kan e.e.a. worden uitgewerkt en een prijs worden afgesproken.
  13. Hartelijk dank voor je reactie! Een dergelijke oplossing had ik zelf ook aan gedacht. Je zet het dus direct credit op een resultaatrekening. Ik begrijp dat dit echt basic stuff is. Zodra het een rol gaat spelen zal ik zeker een boekhouder raadplegen, maar voorlopig is alles wat ik doe zo kleinschalig dat dit echt nog niet noodzakelijk is. Tóch vind ik het op een bepaalde manier wel leuk om uit te vinden hoe het allemaal écht moet, ipv genoegen te nemen met een flauwe excel sheet.Uiteindelijk ben je verplicht om een goede administratie bij te houden, en ook met kleine bedragen en heel weinig facturen kun je een balansje maken :) Het BTW stuk begrijp ik wel al, ook met gesplitste boekingen. De software (GnuCash) helpt me hierbij. Ik ben echter nog geen voorbeeld tegengekomen waar het niet om fysieke producten gaat, maar om een dienst. Nogmaals dank!
  14. Hallo! Dit is geen concreet antwoord op je vraag, maar wel een manier om relatief eenvoudig een responsive site ge maken:. Als je bekend bent met jQuery, kun je de masonry plugin gebruiken: http://masonry.desandro.com/ Tevens vind je hier veel voorbeelden naar responsive sites. Een Nederlandse site (waar ik zelf aan heb meegewerkt) die dit toepast is bijvoorbeeld: http://www.kumulus.nl Helaas heb ik geen statistiek informatie voor je.
  15. Hallo! Ik ben een beginnend ondernemer en heb me al een beetje verdiept in boekhouden. In een PDF'je op internet kwam ik ongeveer het volgende voorbeeld tegen: Je hebt een fietsenwinkel met een voorraad van 1 fiets, ter waarde van 100 euro. Op de 'voorraad' rekening is dus al 100 euro debet geboekt. Bij het verkopen van de fiets (voor exact dezelfde prijs) gebeurt er het volgende na het versturen van de factuur: Debiteuren: debet 100 Voorraad: credit: 100 Omdat debiteuren en voorraad beide bij activa horen, is het resultaat gelijk gebleven. De balans klopt dus nog. Mijn vraag is wat er in het geval van een dienst zou moeten gebeuren. De voorraad rekening ontbreekt dan, dus is er volgens mij een onbalans totdat de factuur daadwerkelijk betaald wordt. Mag dat?? Dat lijkt me raar, want dan is je balans zo ongeveer altijd uit evenwicht. Zou iemand mij op de goede weg kunnen helpen? De vraag is dus feitelijk: hoe boek je een verkoopfactuur van een dienst? Alvast bedankt!! Robert
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept