Dank je wel voor je toevoeging, Ilja.
Klanten vragen mij soms naar het incasso bureau. We praten dan vaak over problemen die zij en ik hebben met niet of slecht betalende klanten. Vaak willen ze dan wat meer weten over het incassobureau, hoe ze te werk gaan en of het uiteindelijk iets oplevert. Ze zijn totaal niet bang om met mij in zee tegaan, sterker nog, ik ben duidelijk en zo weet men waar men aan toe is.
Voor mij is het inschakelen van een incassobureau echt het allerlaatste redmiddel. Als ik ook niet meer weet hoe ik de klant moet benaderen om te betalen. Daar is dan al heel veel tijd overheen gegaan met brieven en een persoonlijke benadering.
Gelukkig, zoals gezegd, is dit pas de eerste keer dat ik een incassobureau in moet schakelen.
Ik denk dat ik heel servicegericht ben naar mijn klanten. Ik doe er alles aan om datgene te maken waar ze zich prettig bij voelen en te maken wat bij hen past. Ik verwacht daar een correcte betaling voor terug. Het jammer is dat als je dat doet je kunt "opdonderen".
Of klanten uiteindelijk beter gaan betalen weet ik niet. Ik hoop dat ze mijn werk waarderen en het om die redenen doen. Het is absoluut niet als dreiging bedoeld in ieder geval. Iedere onderneming heeft te maken met slecht betalende klanten en iedere ondernemer schakelt uiteindelijk wel iemand in om daarmee te helpen denk ik. Bij mij staat het vermeld.
Merkava, ik weet heel goed waarom die link daar tussen staat. Ik zet er niet zomaar iets neer. Met mijn partners heb ik een (soms persoonlijke) band. Hoe ik als ondernemer met mijn vak bezig wil zijn heb ik hierboven kort beschreven.