RuMouR

Senior
  • Aantal berichten

    93
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Roemer
  • Achternaam
    Hoornenborg

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Den Haag

RuMouR's trofeeën

  1. Gebruik even de zoekfunctie, er zijn hier reeds een aantal vraag-antwoord sessie over geweest. Zoals deze en deze en deze bijvoorbeeld
  2. Bekijk het eens van de andere kant. Om jou aansprakelijk te stellen voor geleden schade of inbreuk op zijn software/design/website of iets dergelijks, moet hij kunnen aantonen dat jij zijn beeldmerk gebruikt of zijn software 1-op-1 gebruikt of dermate activiteiten ontplooiien waar hij het exclusieve recht op heeft.. Je geeft zelf al aan dat je niets te maken wilt hebben met zijn logo, huisstijl etc dus het recht op beeldmerk zal geen problemen opleveren. Ik neem ook even aan dat je zijn software niet 1-op-1 zal gebruiken. Resulteert alleen het feit dat jij met jouw activiteiten zijn exclusieve recht kan aantasten. Helaas geef je weinig informatie over zijn en jouw activiteiten, maar neem bijvoorbeeld Marktplaats, datingsites of consumentenvergelijking sites. Allemaal hetzelfde doel en gerechtvaardigd om naast elkaar te bestaan. Dat moet in jouw geval (waarschijnlijk) ook geen probleem zijn. De huidige gebruiker is er misschien niet van gediend dat er een concurrent op de markt komt en hoopt met deze dreiging jou hopelijk op andere gedachten te brengen. Maar zonder lijk geen zaak; als jij geen inbreuk of 1-op-1 gebruik maakt van wat rechtvaardig van hem is, dan is er gewoon niets aan de hand. Ga je er toch mee door, denk dan even aan de volgende dingen. - Als jij die website maakt, is dat voor jouw bedrijf of niet? Dat maakt uit voor je rechtsbijstand verzekering. Zorg ervoor dat hier duidelijkheid over bestaat. Better safe than sorry. - Probeer wat informatie van die andere gebruiker te krijgen. Stuur hem een aardige email waarin je uitlegt dat je helemaal niets gaat jatten van hem, dat het vrij is om die activiteiten te doen, en wanneer niet op welke gronden hij dat dan baseert. Blijf in je correspondentie altijd rustig en beleefd. Nog een gezegde voor dit geval: blaffende honden bijten niet. Succes met je keuze!
  3. Je kunt ook een zwembad aanleggen zodat je je huis makkelijker kan vinden met Google Earth ;D. Overigens niet geheel toepasbaar in vele Amerikaanse wijken...
  4. Kena, Ik denk dat je het antwoord zelf al in je onderbuik hebt, maar dat je het nog even rationeel op een rijtje wilt hebben. Lees je even mee naar je eigen opmerkingen? "Ik ‘ken’ hun via familie waar ze ook al een site voor gemaakt hebben en het 1e gesprek was erg positief: het klikte, ze hebben ervaring in onze branche en het is een klein bureau (dus met een minimale overhead (ik had er een goed gevoel bij)" "En omdat wij een niche-product hebben vind ik het belangrijk dat de websitebouwer mij goed begrijpt - en dat idee heb ik hier dus wel." Volgens mij is het meer een kwestie dat je wilt weten of het redelijk is wat dat bureautje voor hun diensten vraagt. Maar zoals willemj ook al zei: dezelfde website geeft bij twee partijen twee verschillende prijzen. Er wordt nadruk gelegd op andere zaken. Ik zou in zee gaan met de partij waar het het best mee klikt of waar je denkt dat je kwaliteit zal krijgen. Een stukje service, wederzijds begrip en kennis en kunde zijn prettige dingen om te hebben. Een eventuele meerprijs is dan van rudimentair belang, het zogenaamde 'goedkoop is duurkoop'. Kies zelf maar: 1. Een bureau waar je niet mee op kan schieten maakt de website voor 12.000 euro. 2. Een bureau waar het mee klikt en je product begrijpt maakt de website voor 15.000 euro. Je betaald wel minder bij (1) maar je hebt er ook meer sores aan. (2) geeft je aan het eind een hogere rekening, maar een beter samenwerkingstraject en hoogstwaarschijnlijk een betere website.
  5. Een aantal toepassingen zijn toch wel erg lastig te realiseren. Iedere toepassing waar het water er na de zomer weer uit moet is erg lastig, want als het zwembad al een 'prak geld' kost dan wil je niet ook nog dagen lang de kraan aan hebben als het weer het zwemmen wel toelaat. 4 dagen de kraan aan is niet prettig voor je portomonnee. Een ijsbaan zal 1 jaar leuk zijn, maar hou dan wel het nummer van een zwembadspecialist bij de hand. Want geheid schaatst het vriendje van de buren met zijn nieuwe ijshockey schaatsen je rand compleet stuk. Een bijkomend probleem is dat de bodem van zwembaden niet gemaakt zijn om op te lopen. Een potje volleybal in je zwembad levert je gegarandeerd een bodem op vol met putten. Meestal is de bodem van piepschuimachtig materiaal voor de isolatie, zeker niet op het oog van stevigheid. De beste besteding van je zwembad is zwembad in de zomerdagen en als statussymbool bij de verjaardagen. Kost wat, heb je ook niks.
  6. Dat staat allemaal op de website van de KvK: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39808 Je BTW-nummer aanvragen gaat via het formulier 'Opgaaf startende onderneming' en is te verkrijgen bij de Belastingdienst. Waarom heb je eigenlijk een BTW-nummer nodig voor het drukken van visitekaartjes en folders? Ga je dat nummer ook vermelden?
  7. Ik werk nu ook met TurboCash en ik moet je toch 1 tip meegeven: zorg er altijd voor dat, mocht het programma crashen of vastlopen, je een backup van je administratie hebt. Je administratie opbouwen is toch een delicaat en tijdrovend proces en je zou er niet aan moeten denken om het weer helemaal over te moeten doen. Bij TurboCash vlogen bij mij de foutmeldingen regelmatig over het scherm en 'deed het programma niet wat het zou moeten doen'. Staat tegenover dat het gratis is en best uitgebreid.
  8. Ik heb me zelfs pas ingeschreven in oktober 2005 en moest dus de volle mep betalen over die laatste paar maanden. Overigens was het wel zo dat me dat gemeld werd en me ook al bekend was, maar ik had die inschrijving nodig dus er zat niets anders op. De toegevoegde waarde van de KvK ben ik de laatste paar dagen wel vaker tegengekomen op dit forum. Het lijkt een reeks gebouwen met mensen erin die betaald worden van jouw bijdrage en verder niets doen. Toen ik ze een paar keer nodig had en zeer goed advies kreeg tegen een zeer goede prijs, kon ik wel bedenken dat dat ergens vandaan moest komen. Dus maak actief gebruik van de KvK! Je hebt er immers (al) voor betaald. Ga langs bij seminars, netwerkavonden, (vaak gratis) adviesuurtjes en bedenk dat het KvK stimulering van het bedrijfsleven, contacten en advies voor je heeft. Plus: een stukje regulering en 'maatstaf'. Het is niet voor niets dat (vrijwel) iedereen die onderneemt daar met naam en toenaam te vinden is. Dus achteraf, als je het KvK een keertje echt nodig hebt, zullen ze je meer dan helpen en zal je zien dat het het geld waard was. Ik heb overigens geen banden met de KvK ;D
  9. Heb je al een inschrijving bij de KvK? Neem dan de datum daarvan over. Stel je voor dat je een maandje eerder invult voordat je daadwerkelijk van start gaat. Instanties moeten rekenen met een harde startdatum terwijl jij misschien al jaren terug met het idee in je hoofd bent gestart. Ik zou je aanraden om gewoon dezelfde datum in te vullen die je ook bij de KvK hebt opgegeven. Een 'foutieve' startdatum is niet echt mogelijk...
  10. Misschien kun je wat meer je neven-activiteiten toelichten als het seizoen er niet naar is zodat jeroni hier een idee van krijgen. Doe je bijvoorbeeld (uitzend)werk, heb je een goede zomer achter de rug, heb je een partner die bijspringt, pre-fabriceer je rolluiken als het buiten <5 graden Celsius is, etc...
  11. Met Google: logo ontwerpen Of gebruik een Adobe pakket als je ermee om kan gaan.
  12. Je gaat hiervan uit dat je alle 8 uur werk kunt declareren, dag in dag uit. En als je nou eens een magere maand hebt, dan heb je wel erg weinig over. De uurlonen van concurrende schilders lijken misschien hoog, maar je hebt altijd uren die je wel moet maken maar die je niet aan de klant kan doorberekenen. Als ik een schilder zou inhuren ga ik geen 25 eu/uur betalen als die rondrijdt in zijn nieuwe 8) bus. Je moet bekijken hoeveel uren je per week of maand gemiddeld kan declareren. Je hebt drukke weken en weken minder werk. Als starter heb je het in het begin natuurlijk altijd moeilijk, maar als je te weinig vraagt voor je diensten dan kan dat ook leiden tot een ongezond bedrijf. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is een 'normaal' uurloon hanteren. Bel eens wat concullega's op en vraag wat hun tarief is (kan bijvoorbeeld als je als 'klant' belt). Daarna kun je pakketen aanbieden: - binnenschilderwerk in de maand februari: eerste 3 uur half tarief - bij schilderwerk boven de 10 uur, 2 uur dienst XX met een korting van 10% - totaal pakket winterklaar maken Laat die pakketen veranderen en stel mensen hiervan op de hoogte door flyers rond te brengen. Dan zorg je ervoor dat mensen eens per 2 maanden op de hoogte worden gebracht van je activiteiten. En je hebt op deze manier wel een uurloon wat 'gezond' is voor je bedrijf. Succes!
  13. Probeer het eens met de brochure van de ABN Amro, die heeft bij een aantal posten uitleg wat je precies moet invullen. Je kunt hem hier downloaden. Als je dan nog steeds moeilijkheden hebt, zou ik een beginnerscursus boekhouden kunnen aanraden of (zoals je zelf al zei):
  14. Als ik de twee logo's naast elkaar zet moet je wel erg zoeken naar de overeenkomsten. Een aantal zeer grote verschillen: - VIA is blauw, AV is grijs - VIA heeft een soort planeetbaan erdoor, AV niet - VIA heeft andere letters dan AV - VIA heeft geen schaduw, AV juist wel - Bedrijfsnamen lijken absoluut niet op elkaar Ik kan me niet voorstellen dat VIA hier moeilijk over gaat doen... :)
  15. Hoe zou je je dit voorstellen, in termen van 'wat zou je willen zien'? Activiteiten, cijfers, organisatie, groeistaat etc? Met welke informatie kan jij je referentiekader vormen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.