- Provider reageert extreem; hoe risico's beperken ?
-
Provider reageert extreem; hoe risico's beperken ?
Om het risico iets te beperken kun je vragen naar certificaten die de systeembeheerders hebben (om een schatting te kunnen doen of er kennis aanwezig is). Daarnaast is het mogelijk om te kijken of men bij bepaalde gedragscodes is aangesloten (en de algemene voorwaarden lezen is ook van belang).
-
Provider reageert extreem; hoe risico's beperken ?
Als tip voor de toekomst is het misschien handig om bij een potentiële leverancier vooraf onderstaande na te vragen (liever per email dan per telefoon, een reactie die je kunt bewijzen kan handig zijn): - Hoe worden facturen verzonden. - Hoe worden herinneringen verzonden. - Wat wordt er gedaan voor er iets wordt afgesloten (denk aan wat wordt er gedaan om contact te krijgen)? - Wat wordt afgesloten als de factuur voor 1 domein niet is betaald? (Pas relevant bij meerdere domeinnamen) Wij doen in de praktijk momenteel het volgende (voor klanten die eerdere facturen wel voldaan hebben): - Factuur per email. - Herinnering per email (bij niet tijdige betaling). - Bellen (indien nog niet betaald). - Aanmaning per brief (indien nog niet betaald). - Incasso bureau (indien nog niet betaald). - Afsluiten in overleg met het incasso bureau/deurwaarder. Kort samengevat komt het er dus op neer dat de kans dat iemand afgesloten wordt die eerder wel betaald heeft vrij gering is. Daar tegen over staat dat we vaak iets duurder zijn dan concurrenten (maar wat kost downtime door dit soort problemen wel niet?). Persoonlijk vind ik dat een bedrijf voor ze overgaan tot afsluiten minimaal moet hebben gebeld + een brief moet hebben gestuurd (reguliere post) voor men overgaat tot afsluiten.
-
Factuur naar buitenlandse klant, is dat anders?
Vergeet ook niet het land te vermelden bij de adres gegevens voor de volledigheid. Uit mijn hoofd (ik weet zo niet welke wet het is) hoef je trouwens geen BTW te berekenen (het gaat om een factuur aan een persoon of bedrijf buiten de EU). Aangezien het een klant in Israel betreft hoef je je IBAN niet te vermelden, hier heeft je klant niet veel aan. Geef je klant echter wel je rekeningnummer en de SWIFT/BIC code van je bank (deze is te vinden op www.ibanbic.nl ). Het IBAN nummer is enkel bruikbaar binnen de EU officieel en daarbij is geen SWIFT/BIC code nodig. Eventueel kun je eventuele teksten op de factuur naar het Engels vertalen voor het geval dat nog niet het geval is.
- BTW op e-mail en sms
-
Bedrijven geen durf, is het idee misschien te nieuw?
Misschien een troost, misschien ook niet: Bill Gates is eerder ook voor gek uitgemaakt met Windows (ik geloof dat het redelijk heeft uitgepakt voor hem). Wat ik er zo gauw overlees zijn er goede kansen, echter zul je begrijpen dat het probleem voor velen in de investering zal zitten (aangezien je aangeeft miljoenen nodig te zijn).
-
Bedrijven geen durf, is het idee misschien te nieuw?
Hallo, Als je een efficiente manier hebt van data versturen dan zal er zeker vraag naar zijn aangezien bepaalde internet knooppunten tegen de limieten aanlopen. Tevens zal er vraag zijn voor het gebruik in hardeschijven (data opslag) als het sneller en goedkoper is dan de huidige hardeschijven, afhankelijk van de doelgroep is de prijs of de snelheid belangrijker. Mijn eerdere opmerking staat uiteraard nog open aangezien ik voor nieuwe concepten altijd bereid ben een risico te nemen als ik er toekomst in zie:
-
Provisiepercentage voor leads???
Zet in op 10% van het totaal bedrag dat deze klant het eerste jaar genereert bij de partij waar je deze klant onderbrengt. Ik ken partijen die dit accepteren. Mail overigens een potentiele partij hierover en ga dan in overleg, ik bied het bijvoorbeeld ook aan maar heb het niet op de website staan.
-
Buitenlandse bank financiert wel!
Kleine bank in Duitsland ;) Zou je geen naam willen noemen? Dan kan ik ook contact met ze op nemen en heb je een klant erbij (2 a 3 racks en een 30 a 40 mbit). Op je eerste factuur zal het vast vermeld staan ;) Eerst moet ik een bank voor dit onderdeel vinden voor dat ik daar heen ga (iets duurder dan mijn huidige locatie bij mijn weten).
- Buitenlandse bank financiert wel!
-
200M innovatiegeld voor het oprapen
Als ik zo kijk zijn het vooral Nederlanders en Belgen die hebben getekend, alsof het de rest van de EU geen geld besparing op kan leveren. Daarnaast zou het geld inderdaad beter in bedrijven gestoken kunnen worden (eventueel bijv. rentelose leningen die sneller verstrekt worden dan de subsidie's tegenwoordig).
-
Buitenlandse bank financiert wel!
Zou je ook aan kunnen geven bij welke bank en in welk land (aangezien sommige banken met dezelfde naam in verschillende landen verschillend handelen) het betreft? Aangezien ik wat over het project heb gehoord via verschillende kanalen en ik er positief tegen over sta. Echter heb ik een bank nodig voor ik er een rackje vol kan komen hangen en daarvoor moet ik die informatie dan hebben.
-
btw op websites?
Naast het bij houden van een agenda kun je er ook aan denken om e-mails/telefoonrekeningen te bewaren. Een telefoonrekening kan al aangeven hoeveel tijd je er minimaal mee bezig bent geweest. Bij e-mails is het zeer aannemelijk dat je geen heel a4'tje in een kwartier typt en verstuurd als je op een inhoudelijke vraag in gaat lijkt mij. Het zijn allemaal stukjes die het aannemelijk maakt dat je er een bepaalde tijd mee bezig bent geweest.
-
Tips om professioneler over te komen
Vergeet niet dat niet 100% van de mensen HTML mails kan lezen, zorg daarom ook voor een alternatieve tekst.
- Website beoordeling
MarkScholten
Super Senior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht