Ga naar inhoud
Donderdag 1 december a.s. zijn we in de ochtend "even" offline voor een technische up-date. ×
Donderdag 1 december a.s. zijn we in de ochtend "even" offline voor een technische up-date.
X

Vulcan

Junior
  • Aantal berichten

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  1. Hmmm, apart. Stel je voor: je hebt de kans om je bekend te maken onder verschillende handelsnamen. Je doet dit omdat je voornamelijk via websites werkt. Vervolgens is het slim om inderdaad alsnog dezelfde sampels op te sturen onder verschillende handelsnamen aangezien dit je onderhandelingspositie versterkt. Je kan dus in dit geval eerst met een hoge aanbod komen. Als de klant dit accepteert heb je geluk. Maar verknal je het, dan kan je het met de andere handelsnaam het anders aanpakken. Ik heb geen idee of dit de reden is hoor. Het is maar een vermoeden. Maar ik weet wel dat Aziatische markten vaak dit soort spelletjes uithalen.
  2. Mijn ervaring is dat een fabrikant soms zelf onder verschillende namen vekoopt. Meestal kom je dit tegen op websites als tradekey.com en alibaba.com. Ze doen dit omdat ze dan meerdere linkjes kunnen plaatsen in plaats van een. Is dit niet het geval geweest bij jou?
  3. Opzich klinkt het idee wel leuk, maar ik begin zelf een beetje te twijfelen. Zal een bedrijf dit in zijn reclameplan zetten? Vraag je eens de volgende dingen af: - Hetzelfde geldt voor gratis mobiel bellen omdat eerst je reclame moet luisteren. Het idee bestaat al lang, maar waarom is het nog steeds niet op de markt? - Gratis pennen met logo's van bedrijven. Waarom moeten we toch alsnog betalen voor pennen als we ze gratis konden krijgen in winkels? - Waarom zetten we geen logo's van bedrijven op eieren? Het kost een bedrijf 44 cent per stuk. Als ik 10.000 mensen in mijn omgeving wil benaderen, dan kost het mij 4400 euro. Als klein bedrijf vind ik het nogal prijzig en twijfel over de effectiviteit er van. Doe dan mij maar Adsense, flyers, brochures etc. Zelfs een sales team kan je met een bedrag van 4400 euro de straat opsturen en leden werven! Met andere woorden, dit levert een hogere ROI op. Ik vraag me af of grote bedrijven hier überhaupt wel interesse in hebben. Stel het lukt, dan is concurrentie er zo bij aangezien het makkelijk realiseerbaar is. Het idee is prachtig, dat wel. Ik hoop van harte dat het je lukt. Succes!
  4. Aantal clicks en orders moet je met elkaar delen. Dan kom je uit een op een getal. Vervolgens hou je dit om de maand bij zodat je weet of de vraag naar je product via de website groeit. Je moet ook de verschil in kosten en opbrengsten bekijken. Zo weet je of het effectief is of niet. Zo simpel is het eigenlijk. Het zorgt inderdaad voor extra inkomsten, alhoewel ik wel meer zou investeren als duidelijk de vraag toeneemt. Maar om je aantal clicks te vergroten moet je vaak ook andere activiteiten verrichten. Zoals het optimaliseren van je product/website, aandacht trekken via PR enz. Als je meer clicks krijgt maar je omzet groeit niet dan betekent dat dat je meer tijd moet besteden aan het vergemaklijken, versoepelen en effectiever maken van je sales activiteiten. Hier is heel veel over geschreven. Mocht je hier meer interesse in hebben dan raad ik je aan om boeken hierover te lezen ipv een consultant of online marketing team inhuren. Bijna alles over adsense en website optimalisatie is al bekend. Succes.
  5. Jouw verhaal laat mij denken hoe ik ben begonnen. Nu klinkt het alsof ik al heel lang besta, maar we zijn pas een maand actief ;D Ik zelf heb aardig wat marketing kennis en daarnaast heb ik ook al een beetje samengewerkt met bepaalde bedrijven en afdelingen op dit gebied. Hier heb ik geen pepernoot aan verdient, maar het heeft me zeer veel ervaring opgeleverd. Ik zocht op een gegeven moment iemand om een bedrijf mee te starten. Ik schreef mijn kwaliteiten op papier en zocht aanvulling: Sterke kanten: marketing kennis, creatief en goede salesman. Zwaktes: het kunnen zien van kansen in de markt maar hier geen product/dienst voor kunnen bedenken, bang om risico's te nemen etc. Op een gegeven moment kwam ik iemand tegen, nu een vriend van me, die graag wilde ondernemen en hele goede ideeën had. Hij drufde ook veel risico te nemen en had zelf al ervaring in ondernemen. Hij wilde nu iets 'groots' en serieus doen. Hij vond het weer interessant dat ik zijn ideeën vanuit een marketing perspectief kon zien. Zo hebben we een maand of twee zitten sparren en kwamen we tot de volgende conclusie. We moesten een plan maken en dit uitwerken tot een project. Wat ik je aanraad is om eerste een goede (strategische)marketingplan te maken. Vervolgens kan je duidelijk aan anderen uitleggen wat je wilt doen en vertellen waarom ze hier aan deel moeten nemen. Je kunt kleine bedrijven benaderen en vragen of ze samen willen werken. Zelf heb ik dit ook een keer gedaan en het ging wel redelijk soepel. Het is alleen verrekte moeilijk om iemand te vinden die iets wilt doen met jou. Een advertentie in de krant kan opzich wel werken trouwens. Het valt ook op en kost niet zoveel. Daarnaast kan je vanuit je marketingplan, bedrijven/mensen zoeken die hier goed op kunnen inspelen. Maar het opstellen van een project moet eigenlijk je eerste stap zijn.
  6. Zelf ben ik nog een student maar heb wel aardig wat ervaring in onderhandelen/sales. Ik moest namelijk espresso machines zien te verkopen, in grote voorraden, aan bedrijven en later aan particulieren(dit was een stuk saaier). Hier zijn mijn tips op gebied van onderhandeling. - Als je een idee wilt verkopen, probeer nooit een grote groep tegelijkertijd te overtuigen. Mensen willen graag meteen een presentatie houden voor een groot publiek. Het is juist veel effectiever om eerst een of twee mensen in een bedrijstak te overtuigen en via hen vervolgens de grote groep te benaderen. Dit is veel effectiever omdat je beter kan inspelen op een persoon dan een groot publiek. - Soms zijn mensen bang, vooral in groepsvorm, om een keuze te maken. Ze willen graag eerst de mening van anderen weten zodat ze geen gezichtsverlies hoeven te lijden achteraf. Zeg in dit geval dat jij alle verantwoordelijkheid op je neemt. Dit klinkt misschien een beetje eng, maar het maakt eigenlijk niet veel uit. Als het achteraf toch fout gaat, zullen deze mensen toch meteen jou beschuldigen. - Als iemand een vraag stelt als; hoe snel kunnen jullie leveren, hoe zit het met de garantie, hoeveel moet ik aanschaffen voor een korting etc. Stel dan de vraag waarom ze dat willen weten. Alleen maar een antwoord geven op deze vraag laat de klant nog steeds met vraagtekens over. Bijvoorbeeld: wanneer kan ik de contract stop zetten? *Waarom wilt u dat weten? Want er zijn nog andere alternatieven waar we uit kunnen kiezen volgend jaar. In dit geval weet je dus hoe je jezelf de komende tijd moet opstellen tegenover de klant. - Zorg ervoor dat je concept nooit 100% af is. Ga halverwege met een 'schets' naar de klant en laat het hem/haar bekijken. Je zult zien dat hij aanpassingen wilt zien. In dit geval voelt de klant/prospect zich betrokken met je concept. Hij zal eerder voor jou kiezen dan de concurrent. Mensen willen eenmaal aandacht en dit moet je ze ook gunnen. - Zorg ervoor dat je product/dienst/concept/idee een opvallende naam krijgt. Probeer namen te geven aan bepaalde onderwerpen zodat mensen zich kunnen inbeelden met wat je bedoeld. Dit stimuleert ook mond-tot-mond reclame binnen het bedrijf zelf. Om het nog beter te kunnen uitbeelden, kan je een tekening maken van het concept en hoe het proces gebruikt zal worden door de eindconsument. - Als je echt overtuigd bent van je idee of product, vraag dan nooit of je het mag doorvoeren of niet zodat je er verder aan kunt werken. Dit is iets dat je pas later moet vragen. Vraag in plaats daarvan eerst hoe de prospect het zal vinden om zo iets te hebben en wat het voor hem nu en in de toekomst kan betekenen. - Als je aan particulieren verkoopt, oftwel de 'gewone consument', probeer dan de eerste klant/prospect zo lang mogelijk vast te houden. Dit zijn mensen die jou durven te benaderen. Je zult een soort show moeten opzetten en wachten tot je aandacht van anderen in de omgeving krijgt. Meeste mensen zijn een beetje bang om verkopers te benaderen, maar vinden het niet erg om erbij te staan als je al met iemand praat. Je show trekt eigenlijk niet hun aandacht, denk ik, maar is een smoes voor die mensen om erbij te staan zodat ze je product kunnen bestuderen. Want diep van binnen willen we allemaal wel kopen en verkocht worden.
  7. Ik vind je aanpak prima. Het aanbieden van prijzen is niet echt viral, maar meer een stimulans of extra push om deel te nemen mocht je in een overwegingsfase/twijfelfase zitten. Denk er wel aan dat je nieuwsfietjes, relevante nieuwsfeitjes zijn. Soms kom je onnodige nieuws tegen op websites die niks met het onderwerp te maken hebben. Flyeren etc. is waard om het te proberen. Ga wel je resultaten meten! Anders weet je nooit hoe effectief het is. Mocht het effectief zijn, dan zou ik het vaker en massaler aanpakken. Als je veel bezoekers begint te krijgen dan zou ik ook nog eens vragen naar sponsors. Maak een deal en zorg dat ze naar je linken zodat je google ranking omhoog schiet. Je moet voornamelijk groeien door je huidige bezoekers en deelnemers. Je moet deze mensen blijven 'voeden' met meer foto's,info etc. maar ook ervoor zorgen dat ze naar je website verwijzen. Ik zou de prijzen die je weggeeft niet zomaar geven trouwens. Het is misschien verstandiger om een soort puntensysteem op te zetten. Hoe meer mensen deze bezoekers naar je website trekken des te groter de kans wordt voor ze om een prijs te winnen.
  8. Oh, ik zie dat je veel in mode doet. Dan moet je zeker gebruik maken van Youtube, Myspace, Squidoo. Vervolgens stuur je deze mensen, en anderen in je omgeving, naar je website en blijf je ze 'voeren' met nieuwe dingen. Maak je website viraal. Daarmee bedoel ik: nodig mensen uit om deel te nemen aan het poëtische bijvoorbeeld. Geef ze daarna de mogelijkheid om het door te sturen naar anderen via jouw website en/of mail. Ze moeten dus een eigen bijdrage hebben. Mensen vinden het prachtig om hun eigen werk aan hun vrienden en kennissen te laten zien. Er zijn genoeg mensen die graag gedichten, songteksten, foto's etc. willen schrijven en delen.
  9. Goeie dag, beste higherlevel kameraden. Dit heb ik even overgenomen van een weblog. Hierin staat vermeld hoe je eigenlijk een weblog promoot zonder kosten te maken. Ik denk echter dat sommige of meeste punten ook gelden voor websites. Het is best lang, maar zeker waard om het even door te nemen. How to get traffic for your blog My friend Fred, a talented blogger, asked me for advice the other day. Here's a partial answer, with a few apologies to Swift: Use lists. Be topical... write posts that need to be read right now. Learn enough to become the expert in your field. Break news. Be timeless... write posts that will be readable in a year. Be among the first with a great blog on your topic, then encourage others to blog on the same topic. Share your expertise generously so people recognize it and depend on you. Announce news. Write short, pithy posts. Encourage your readers to help you manipulate the technorati top blog list. Don't write about your cat, your boyfriend or your kids. Write long, definitive posts. Write about your kids. Be snarky. Write nearly libelous things about fellow bloggers, daring them to respond (with links back to you) on their blog. Be sycophantic. Share linklove and expect some back. Include polls, meters and other eye candy. Tag your posts. Use del.ico.us. Coin a term or two. Do email interviews with the well-known. Answer your email. Use photos. Salacious ones are best. Be anonymous. Encourage your readers to digg your posts. (and to use furl and reddit). Do it with every post. Post your photos on flickr. Encourage your readers to subscribe by RSS. Start at the beginning and take your readers through a months-long education. Include comments so your blog becomes a virtual water cooler that feeds itself. Assume that every day is the beginning, because you always have new readers. Highlight your best posts on your Squidoo lens. Point to useful but little-known resources. Write about stuff that appeals to the majority of current blog readers--like gadgets and web 2.0. Write about Google. Have relevant ads that are even better than your content. Don't include comments, people will cross post their responses. Write posts that each include dozens of trackbacks to dozens of blog posts so that people will notice you. Run no ads. Keep tweaking your template to make it include every conceivable bell or whistle. Write about blogging. Digest the good ideas of other people, all day, every day. Invent a whole new kind of art or interaction. Post on weekdays, because there are more readers. Write about a never-ending parade of different topics so you don't bore your readers. Post on weekends, because there are fewer new posts. Don't interrupt your writing with a lot of links. Dress your blog (fonts and design) as well as you would dress yourself for a meeting with a stranger. Edit yourself. Ruthlessly. Don't promote yourself and your business or your books or your projects at the expense of the reader's attention. Be patient. Give credit to those that inspired, it makes your writing more useful. Ping technorati. Or have someone smarter than me tell you how to do it automatically. Write about only one thing, in ever-deepening detail, so you become definitive. Write in English. Better, write in Chinese. Write about obscure stuff that appeals to an obsessed minority. Don't be boring. Write stuff that people want to read and share Daarnaast wil ik graag nog iets eraan toevoegen: Doe offline/traditioneel marketing en verwijs deze mensen naar je website.
  10. --Mensen hoeven tegenwoordig niet meer hard te werken. Hard werken deden onze voorouders. Het gaat tegenwoordig om het maken van de juiste keuzes -- Ik weet niet meer waar ik dit gelezen had maar moest er ineens aan denken. Ik zou niet voor de lage prijs kiezen. Ten eerste vanwege de reden die ik heb genoemd bij mijn eerste post. Daarnaast snap ik niet waarom een MKB'er per se voor de laagste aanbod wilt kiezen. Hij zal alleen het voordeel zien dat hij bij jou een heel pakket kan krijgen ipv bij verschillende aanbieders een deel. Je product is uniek en biedt al een vrij groot voordeel. Prijzen omlaag gooien kan altijd nog. Helemaal als je al gegevens hebt verzameld van je prospects en ze later kunt benaderen mocht je besluiten om je prijzen alsnog omlaag te gooien. Ik denk dat je uiteindelijk meer winst zult boeken met een penetratiestrategie dan dat je meteen begint te stunten met prijzen. Tot slot, ik heb een karma punt ;D Geen idee wat dat wilt zeggen en hoe je het krijgt, maar het voelt wel goed...
  11. De pakket die je hebt samengesteld laat me denken aan de Blue Ocean strategie: onrelevant maken van je concurrentie. De klant kan alles bij verschillende ondernemingen aanschaffen of alles in één keer bij jou krijgen met als voordeel: gemak. Dit scheelt ze in tijd, stress en soms zelfs in geld. In dit geval is het vraag niet of je goedkoop of het beste moet zijn, maar hoe je jezelf moet positioneren. Als ik alles bij een leverancier kan krijgen, dan verwacht ik toch wel een kleine prijsvoordeel als beloning. Dus ik zou het pakket meer verkopen als: wij regelen alles voor je en daarom kunnen we het niet alleen makkelijker voor je maken, maar ook iets goedkoper. Je hoeft niet per se de goedkoopste of beste te zijn. Daarnaast denk ik ook niet dat je prospects weten wat precies de goedkoopste of beste voor ze is. Dus minder focussen op kostenleiderschap of productleiderschap, maar meer op het onrelevant maken van je concurrenten en de alternatieven op de markt.
  12. Trouwens, je hebt inkoopvoordelen. Op het moment dat je maatwerk probeert te leveren, verzwak je eigenlijk je inkoopvoordeel. Dit betekent dat het ook moeilijk wordt om een penetratiestrategie te voeren. De penetratiestrategie en inkoopvoordeel versterken je financiële positie. Als je ineens goedkoop gaat leveren, dan geef je als het ware een deel van je inkoopvoordeel weg. Resultaat: lagere winst.
  13. Oei, abbonementen... Heeft het geen nut om daar een halfjaar abbonement van te maken of een jaar? Vervolgens kunnen ze daarna vrijwillig uitstappen zonder automatische verlenging. Probleem daarvan is dat het waarschijnlijk duur overkomt. Waarom bied je geen vaste prijs aan? Na een jaar heb je het systeem zodanig ontwikkeld dat ze een prijs moeten betalen voor een andere versie misschien.
  14. Als het product echt een goede oplossing aanbiedt voor de huidige problemen van vele MKB'ers dan lijkt het me verstandig dat je eerste met een hoge prijs komt aanzetten. Of lopens ze echt weg als ze te horen krijgen dat je product niet de goedkoopste is? Vervolgens zou ik veel data verzamelen over deze klanten. Hun contactgegevens etc. Als het product aantrekkelijk is dan zullen ze zeker komen om je verhaal te horen. Daarna kan je simpelweg een penetratiestrategie uitvoeren. Na een jaar bijvoorbeeld en tegelijkertijd updates ontwikkelen en deze 'opsturen' naar je eerste klanten zodat ze zich niet gedupeerd voelen. Of is dit onrealistisch wat ik nu zeg? Ik zou zeker niet twee strategiën in een keer invoeren. Dus niet zeggen dat ik echt de juiste oplossing heb voor een probleem en nog eens goedkoop ben ook. Je product is namelijk vrij uniek begrijp ik uit je tekst. Dan heb je niet echt last van concurrentie en alternatieven.
  15. Misschien is dit een goed idee of juist een hele slechte. Stel je telt je kosten bij elkaar op. Dan kom je uit op een bepaald bedrag. Vervolgens kijk je even hoeveel winstmarge je per kledingstuk nodig hebt om je schulden te dekken. Bijvoorbeeld: schulden zijn 1000 euro. Ik heb 100 kledingstukken liggen. Dus 10 euro winst per kledingstuk heb ik nodig om mijn kosten te dekken. Vervolgens voer je een actie uit, mensen stromen binnen, je hebt geld in huis en daarmee dek je je kosten. Misschien lukt het niet om al je schulden met een actie te dekken. Maar kijk eens hoeveel je van dit soort acties moet uitvoeren om je kosten weer op nul te zetten...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.