Mr.RAID

Junior
  • Aantal berichten

    26
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    willen ondernemen, sparren, netwerken, meewerken, meedenken, investeren, lachen en humor...!!
  • Mijn mening over innovatie
    Lijkt een beetje op een hyp, vaak oude wijn in nieuwe zakken. Ja, er is zeker hier en daar soms echte innovatie ;-)
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Mooie win-win situaties creëren. Mijn ervaring tot nu toe is dat je met zoveel mogelijk mensen moet praten en je dan altijd verbaasd bent over de mogelijkheden die ontstaan en/of hoe je elkaar kunt helpen, mooie partnerships kunt sluiten, etc. Daarnaast zie ik geen problemen, maar altijd uitdagingen en hoe ik hier weer kansen en mogelijkheden van kan maken. Dit klinkt wellicht logisch, maar ik geloof dat dit de kracht is van ondernemers.

Mr.RAID's trofeeën

  1. Afgelopen maanden diverse orders ontvangen uit b.v. Singapore, Verenigde Arabische Emiraten en natuurlijk uit de meeste landen van Europa. Het maakt natuurlijk niet zoveel uit waar een klant vandaan komt, maar ik vindt het fantastisch om te zien dat mn webshop in 6 talen en de nodige betaalmethoden ook inderdaad internationaal bereik heeft. Ps is een andere webwinkel dan die in mn profiel staat vermeld.
  2. Tja... tijdje afwezig geweest en lees m'n oude post even door. Misschien wel zo correct als leuk om even te melden dat ik eind 2011 m'n eensmanszaak met succes en goed heb kunnen verkopen. Wel voor de verkoopcontracten bedrijfje ingehuurd. En dat kan ik iedereen aanraden, had anders achteraf een slachtpartij geweest. Nu mooi alles dicht getimmerd. Financieel een mooi en zeer acceptabele verkoopprijs kunnen overeenkomen. Met dank aan o.a. jullie tips.
  3. @ward Bedankt voor je reactie. normaal gesproken in de retail koop je een half jaar van te voren je seizoensmodellen in, vooruitbetaald alle kleuren en maten. Vervolgens eind seizoen restant dumpen. Wij beginnen pas te produceren zodra er besteld is met een minimale startvoorraad zolen, leer en/of suede. Overige kleuren en materialen binnen 48 uur op voorraad. Dus geen grote inkoop, materiaalvoorraden en geen restanten risico. Schaalbaar door snelle uitwijk naar verschillende productie kanalen en ateliers. @mikeg we hebben de Amerikaanse onderzoeken van alle 21 schoenfabrikanten en analyse van de gebruikte customizetools, prijsstelling en hun plaats in de markt. Maar toch bedankt voor je reactie. Mod edit : dit topic is gesloten ivm onze forumregels: Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".
  4. Voor nieuw te starten e-commerce platform waarbij de consument zijn sneaker qua materiaal en kleur zelf kan aanpassen en een uniek geintergreerd e-commerce systeem waarbij de consument zelf zijn schoen kan promoten en verkopen en daarmee zijn aankoop kan terugverdienen.(crowd Marketing) Zoek ik voor het inmiddels kant en klare e-commerce concept een schoenontwerper voor het ontwerp van een aantal sneakers en eventueel contacten met producerende ateliers. Ik zoek al weken via google, maar kan niets vinden. Het probleem is dat ik niet uit de modebranche kom en dus geen netwerk in die richting. Misschien dat iemand op HigherLevel een tip heeft .
  5. Ik dach dat je tot een jaar na uitschrijving nog aansprakelijk was? Sowieso als je hebt meegetekent op leningen, verplichtingen en huurcontract e.d.?
  6. In het contract voor de verkoop van mijn bedrijf is een nabetaling (van 6 maanden) opgenomen, als garantie dat ik die periode (6 maanden) voor vragen per email of telefoon beschikbaar ben. Ik eis daar een bankgarantie tegenover, lijkt me logisch. Hoe hard is z'n bankgarantie, en wat indien het bedrijf tussentijds wordt verkocht... moet ik daar iets over in het contract zetten, dat bij verkoop of overgang naar andere bedrijfsvorm ik de betaling per omgaande kan opeisen? Of dat die nabetaling automatisch overgaat op de nieuwe eigenaar danwel bedrijfsvorm? En als het buiten mijn weten om al is verkocht of omgezet, kan ik dan nog ergens iets verhalen?
  7. Even ten overvloede. Joost, ik ga ervan uit dat op de factuur behalve btw-identificatienummer van uw afnemer, ook het btw-identificatienummer van de facturerende partij op de factuur staat. Want beide moeten zijn vermeld. ;-) p.s. Nu heb ikzelf niets met diensten te maken, wel met produkten die ik lever aan een EU land en dus BTW verlegd mag factureren. Maar ik dacht dat het bij diensten zo was dat het BTW betaald moest worden in het land waar de dienst word uitgevoerd? Of is daar recent iets veranderd....
  8. Stand van diens kapitaalrekening in het eigen vermogen van de VOF + evt. goodwill + aandeel stille reserves in activa. En alles netjes zwart op wit uiteraard in een ontbindingsovereenkomst. groet Joost Hi Joost, Sorry, maar ik bedoel de ontbinding van het lopende huurcontract...!! Afkopen van de resterende periode (nog 16 maanden tot einde huurperiode a 1050 euro huur per maand)
  9. Ahhh...niets eens in de gaten...!!! Maar dat mag toch niets uitmaken ;-) had de mooie zoekfunctie gebruikt op zoek naar antwoord..zodat ik misschien niet een topic of reactie zou hoeven plaatsen. maar kwam het antwoord niet echt tegen. Met andere woorden, wat is een eerlijke of "logische" wijze van uitkoop van vertrekkende vennoot?
  10. Mag ik hieruit opmaken dat de vennoot zich uit het huur contract uitkoopt? En zo ja, hoe dit sluitend en correct vast te leggen, ik neem aan met de verhuurder dan wel zwart op wit met de uittredende vennoot nadat omzetting huurcontract naar EENMANSZAAK accoord is door verhuurder? Want stel dat de verhuurder wel accoord gaat met een omzetting van VOF naar EENMANSZAAK, welk afkoop bedrag zou dan redelijk zijn en vanuit welke situatie/periode te berekenen. A. Een vergoeding van de uitredende vennoot over de periode van uittreden totdat het huurcontract op EENMANSZAAK wordt gezet, of B. over de periode van uittreden en de oorsprokelijke looptijd huurtermijn? Ik vermoed namelijk B...aangezien daar de verplichting voor is aangegaan, en de uittredende vennoot die periode afkoopt?
  11. ik begrijp je punt... maar het bedrijf heeft al personeel in dienst, de extra omzet kan dus door het reeds aanwezige personeel worden gedaan. Tuurlijk zal het iets extra werk zijn, maar dat is relatief weinig aangezien ze de omzet al via mijn bedrijf generenen en hun dus het werk al wordt verzet... Behalve extra iets omzet zal het een nog grotere bruto winst opleveren. De overname zal dan zowel een hogere marge opleveren en door de effenciency geen extra personeel Ja, even Manon een PM gestuurd, ben benieuwd.
  12. Stel een ander bedrijf wil mijn eenmanszaak overnemen. Ik bedoel dus alleen de handel, klanten, voorraad en misschien wat inboedel. In feite is dan qua cijfers mijn inziens alleen de bruto winsmarge van belang, mijn "loon" en mijn kosten zijn dus niet interessant voor het bedrijf dat alleen mijn handel overneemt. Kan ik tbv het bepalen van een overname bedrag uitgaan van deze bruto winstmarge? Oftewel Netto omet - inkoopwaarde = bruto marge? Door bv de brutowinst marge te vermenigvuldigen met factor X, waarbij het overeengekomen overname bedrag door de koper in een x aantal jaar (bij gelijkblijvend omzet) is terug te verdienen...??? Zou dat een acceptable rekenwijze/verklaring zijn van het overname bedrag? Ik heb hier en daar een offerte opgevraagd bij bedrijven die de waarde graag willen bepalen, maar bij bedragen tussen de 500 en 1000 euro vindt ik een beetje te gortig...dus hoop eigelijk hier even een richtlijn te krijgen van en hoe ik bij benadering de waarde kan bepalen. Ik besef dat dat niet 123 is uit te rekenen, factoren als overname van de eventuele dealerschappen, opgebouwde naamsbekendheid, niche merk en last but not least....wat de gek ervoor geeft....!!!
  13. Mijn eenmanszaakje loopt door de crisis en beperkte gespecialiseerde produkt aanbod erg terug. Ik zou nog even door kunnen gaan, en hopen dat er geen dubbeldip nog volgt. Dus misschien beter nu te verkopen, nu er nog omzet en winst inzit. Uniek is het merk wat wij voeren in Europa, daar zit zeker potentie en mogelijkheden in, echter de financiele middelen heb ik niet (of durf ik niet teveel te lenen, gezin hypotheek) omdat nog beter in de markt te zetten. Zeker in de crisistijd, of het moet snel weer aantrekken) Optie zou zijn verkopen aan een concolega en daar in dienst gaan..noem maar wat. constructies te over...!! De vraag is alleen hoe ik de waarde van mij eenmanszaak nu berekenen. Ik heb inmiddels al een week zitten zoeken in soortgelijke meldingen hier op het forum, maar kom er niet echt uit. Er is een leuke omzet, een bescheiden winst, bruto winst percentage heb ik wel kunnen opkrikken naar momenteel 20%. Er is eigen vemogen aanwezig, en de vraag is krijg ik daar wat van terug? Alsook een voorraad van plusminus 45.000 euro Lees en hoor wel eens over 1 a 2 x de nettowinst als overname bedrag. We zijn distributeur van een aantal merken in Nederland, en waarvan 1 eigelijk voor heel Europa, en dus zeker uniek te noemen. Ik ben dus op zoek naar het berekenen van de waarde van m'n bedrijf, maar alle ander tips of opmerkingen inzake doorstart, uitbreiding of fusie zijn uiteraard heel welkom. Tja, eenmanszaak...je zit er helemaal alleen voor ;-)
  14. BTW doet er ook inderdaad niet toe.. De vraag aan TP was van als ik de provisie afkoop, wat worden dan de kosten voor de verzekering. Met andere woorden, of ik betaal 17,5 % provisie, of ik koop die af voor 995 euro en betaal 7,5% Nu lijkt het erop dat als ik de verzekering niet afsluit ik toch die 995 euro moet betalen? Het niet afsluiten of afzien is geenzins sprake geweest. Ik heb hem met de hierboven genoemde feiten (met dank aan Norbert ;) ) om de oren geslagen...!! >:( Heeft mij dus ook tijd gekost omdat TP niet met de antwoorden kwam waar ik om vroeg. Grrrrrrr Hij zet me dus in feite voor het blok, of probeert dat althans.
  15. Ik heb gevraagd aan m'n TP of die nogmaals een uitdraai zou kunnen maken van de drie offertes maar met daarin verwerkt de aangepaste provisie 7,5% ipv 17.5%. (ivm afkoop 10% tegen 995 euro ex btw) Enkele dagen later de offertes ontvangen en even gauw bekeken. Maar ja...drukdrukdruk. Dus ligt weer een week of wat. Vervolgens krijg ik een herinnering van de TP in bus dat ik die 995 euro nog niet heb betaald? nou breekt m'n klomp. Wat zijn dit voor praktijken, TP heeft zeker haast....!! Een en ander is onderdeel van het afsluiten van een AOV verzekering, die dat nog niet definitief is en stuurt een rekening? Uiteraard even gebeld, was heel gewoon in de branch. Heel verhaal over AFM het inzichtelijk maken van de kosten blabla? Ik schijn er niet onderuit te kunnen volgens hem, aangezien hij de uren al heeft gemaakt...?? Maar ja, die uren die gemaakt heb om van alles na te trekken omdat ik twijfel aan de offertes en de beroeps indeling waar in van hem geen goed antwoord kreeg. Kijk die AOV verzekering krijgt die waarschijnlijk toch wel, maar de manier waarop dit gaat? Maar ja, als ik niet tevreden ben met m'n adviseur kan ik naar 10.000 andere overstappen...alleen kost met dat 995 euro ex. BTW...!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.