Goedemiddag,
Wij willen met onze webshop (bedrukte artikelen) ook de Duitse markt gaan bedienen. De website is geregeld, de Duitse domeinnaam, de Duitse vertaling. En ook een Duits postadres!
Omdat ik ervan overtuigd ben dat Duitsers hechten aan eigen taal en cultuur en dat slechts een beperkt percentage over de grens bestelt, wil ik graag een Duits postadres huren (op internet zijn bedrijven te vinden die dit doen en je post en telefoon doorsturen naar NL).
Maar nu zat ik laatst met een RVO adviseur te praten en die adviseerde me juist om dat niet te doen en gewoon een NL adres op de Duitse website op de contactpagina te plaatsen dit vanwege mogelijke Duitse regelgeving waar we mee te maken gaan krijgen.
Ik wil met dit Duitse postadres ENKEL EN ALLEEN het vertrouwen winnen bij de Duitser. De Duitser kan ook zijn bestelling daar naar toe retourneren als hij/zij niet tevreden is. De maandelijkse kosten voor dit adres zie ik als investering hierin.
Uiteraard staat op de Duitse site te lezen (in de voorwaarden / 'over ons' pagina) dat we een NL bedrijf zijn en dat we verzenden vanaf Nederland. Maar op de contactpagina dus het Duitse adres.
Ik ben echt heel benieuwd wat jullie hiervan vinden en waar ik rekening mee moet houden als we daadwerkelijk een Duits postadres op de site vermelden.
Alvast enorm bedankt.