Fugu

Senior
  • Aantal berichten

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Wouter

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Nijmegen

Fugu's trofeeën

  1. Mijn ervaring met adwords is dat je puur moet kijken naar de conversie en niet naar het aantal kliks. Zet naast de pluspunten ook informatie over hét beslissingscriterium van je klant (vaak de prijs). Surfers die het product bij voorbaat al te duur vinden zullen dan niet op je advertentie klikken. Mijn ervaring met een hoop e-marketing bedrijven is dat zij juist streven naar de kliks en veel minder naar de conversie. De lage conversie wijten zij dan weer aan de landingspagina die niet in orde zou zijn. Blijf dus meedenken met de partners, ook bij het uitbesteden van de adwords.
  2. Terug naar de kern. Het idee lijkt niet uniek en té grote spelers zijn er zelf ook mee bezig. Om postcode informatie te krijgen moet je direct contact leggen met bedrijven. Het gaat immers om b2b en b2c afhaaladressen en niet om ingeschreven adressen op kvk. Ilocal heeft een groot verkoopteam en benadert ontzettend veel bedrijven en heeft dus een ruime voorsprong. Die site als bron gebruiken zou een optie zijn, maar maakt je niet uniek. 1. Google werkt momenteel met ip-locatie gekoppelde resultaten (in testfase). 2. Google adwords zijn lokaal in te stellen. 3. Ilocal heeft nationale bekendheid. 4. Telefoongids, Gouden Gids, Regioclicks, Clearsense, e.a. maken lokaal zoeken op eigen wijze mogelijk. Kortom: jouw idee moet iets bevatten wat dermate uniek (1), interessant (2) en technisch / financieel uitvoerbaar (3) is om het tot een succes te maken.
  3. Voor mij zou het niet interessant zijn. Ik geloof niet in één overkoepelende site voor bedrijfsnieuws, omdat ik denk dat een bedrijf via persoonlijke mailing zijn klanten in moet lichten over belangrijk nieuws, voor prospects de website van de ondernemer een functie heeft en en voor algemeen nieuws al talloze websites zijn. Dat laatste is anders dan jouw concept, maar ik zie geen toegevoegde waarde. Misschien dat jouw idee voor andere bedrijven wel waardevol is en ik wens je verder ook veel succes toe.
  4. Wanneer je met hem onderhandelt, zou je al kunnen aangeven dat de commissie excl. btw is. Jij kunt niet zonder BTW factureren en hij kan de betaalde BTW niet terugvragen. Een partij zal dan water bij de wijn moeten doen (of hij betaalt 6% of jij neemt genoegen met 5% incl btw).
  5. Bedankt voor alle nuttige tips, adviezen en heldere formuleringen. Mochten er ontwikkelingen komen (of fiscale consequenties blijken te zijn) dan zal ik die hier posten in de toekomst. Voorlopig is het antwoord op de centrale vraag duidelijk.
  6. Dat zou best een optie kunnen zijn. Mijn parate kennis is niet voldoende om dit allemaal zo door te rekenen, maar zeker een goede tip! Doel is inderdaad om een leaseauto 100% zakelijk te gebruiken voor 2 bedrijven en de bijtelling te vermijden (voor beide bestuurders). Misschien heb je gelijk Joost, maar gevoelsmatig lijkt het mij dat de BV niet zakelijk handelt als het de auto verhuurt voor een prijs die 60% lager is dan markconforme prijzen. Misschien lijkt het dan juist op een gunstige deal voor beiden. Een winstmarge er op zou dan (zoals het mij als niet fiscalist lijkt) juist aantonen dat het puur zakelijk is. Ik heb de situatie gisteren overlegd met mijn zakenpartner en de situatie is dat de EMZ de auto least, 25% van de km's maakt, en de auto verhuurt aan de BV, die 75% van de km's maakt. Ben jij ook in deze situatie van mening dat de kosten op basis van km's zo verdeeld worden tussen de bedrijven? Excuses dat ik doorvraag na jouw al geplaatste inhoudelijke reacties :-[
  7. Wederom bedankt! @ Joost: snap ik. Maar dan betaalt de EMZ wel ontzettend weinig. Die rijdt namelijk maar 23% van het aantal km's. Op die 23% zou de BV makkelijk 50% winstmarge kunnen zetten en dan is de prijs nog steeds super laag voor de EMZ. @ Mr. Bitaktus: een prijsvergelijking is snel gegoogled. Maar om 3 dagen per week een normale auto te huren kost je al rond de 1.000 p/m. Dat is dus altijd een stuk meer dan de factuur indien de BV de leaseauto verhuurt aan EMZ. Logisch gezien zou de BV met een lager bedrag dan een normaal huurbedrag akkoord kunnen gaan, omdat het verhuur van de leaseauto voordelig is voor het bedrijf. De kosten op de lease worden gedeeltelijk terugverdient door het verhuur. De BV is door deze constructie altijd goedkoper uit. Een leaseauto die in de garage staat is namelijk weggegooid geld. Wat dat betreft lijkt het mij zeker te verantwoorden richting o.a. de fiscus (zoals Joost al eerder aangaf: verdedigbaar). Combinatie van jullie antwoorden zou zijn: vast bedrag per maand (23% op basis van km's bedrijven), plus een opslag per km (bijvoorbeeld 12 of 17 cent boven de 150 km wat vrij gebruikelijk is).
  8. Bedankt voor het heldere antwoord, Joost. Zou je mij nog een verduidelijking kunnen geven op de zin "mits de doorbelasting op basis van werkelijke kosten loopt"? Bedoel je daarmee een redelijk bedrag, op basis van het aantal dagen dat de auto verhuurt wordt en de meerprijs die het extra aantal km's zullen kosten (op basis contract leasemaatschappij)? Zou de 50-50 verdeling in die verhouding liggen, of denk je aan andere kosten?
  9. Hoi Joost, heb ik jou nog geen karma gegeven voor al je snelle en duidelijke raad? Bedankt alvast. Voor de duidelijkheid zal ik de situatie iets duidelijker omschrijven (en het knelpunt wat ik zie). BV sluit leasecontract af. Laten we zeggen 800,= p/m + 19% btw (wordt 952 p/m). BV rijdt 3 dagen p/w in de auto (500 km) en EMZ rijdt 3 dagen p/w in de auto (150 km). Plan is dat de BV de auto 3 dagen verhuurt aan de EMZ voor een bedrag van 400,= p/m (+ 19% btw). Beiden rijden 100% zakelijk. Knelpunt dat ik zie: EMZ lijkt mij safe. Maar BV zou bijtelling kunnen krijgen (lijkt mij gevoelsmatig). BV heeft namelijk een auto die ieder jaar minimaal 500 km rijdt wat niet voor de 'eigen zaak' is. Beaam je dat knelpunt, of doel jij op iets heel anders Joost (of andere lezers)? Ik weet, het is geen alledaagse situatie en misschien kunnen we alleen maar gissen... Toch weer bedankt voor alle reacties.
  10. Leuk dat je dit onderwerp leest. Ik had laatst een discussie met een zakenpartner die (vanwege kostenbesparingen) samen met z'n vrouw een plan heeft gemaakt. Hij heeft een BV en z'n vrouw heeft een eenmanszaak. Omdat ze beiden niet heel veel zakelijke km's maken, wel graag een leuke auto rijden, maar er liever niet te veel voor betalen, kwam hij met het plan om 1 leaseauto te 'huren' bij de leasemaatschappij. De auto zou dan op naam komen van 1 bedrijf. Dat bedrijf verhuurt de auto aan het andere bedrijf (incl factuur) en uiteindelijk worden er enkel zakelijke km's mee gereden. In zijn opzet zouden ze dus de leasekosten kunnen halveren (allebei 50-50) en beiden gevrijwaard zijn van bijtelling. Een dergelijke constructie is mij onbekend en Google geeft ook geen enkel resultaat. Is er een specialist die uitsluitsel kan geven over de bovenstaande, of het fiscaal mogelijk is? Hartelijk dank!
  11. Topicstarter, wanneer je een topic opent in de hoop dat mensen jou van dienst willen zijn (dus hun kennis met jou delen) dan staat daar tegenover dat je ook anderen helpt door gewoon het resultaat te posten. Tot redelijke hoogte open zijn naar elkaar is het enige wat een forum levend houdt...
  12. CONCLUSIE, MET DANK AAN O.A. DENARIUS Registreer je een merknaam in de Benelux of een ander Europees land, dan ben je daar met je merknaam beschermd. Mocht iemand in dat zelfde land, of een ander land, een merknaam registreren die op jouw merk lijkt, dan kun je tot 3 maanden na voorpublicatie bezwaar (oppositie) aantekenen. De oppositie wordt bekeken en op basis daarvan wordt de publicatie afgewezen, of definitief. Een registratie binnen de Benelux geen enkele rechten buiten de Benelux, MAAR het voorkomt wel dat iemand anders dezelfde merknaam Europees kan registreren (mits je oplet). Registreert een ander bedrijf toch Europees de merknaam, terwijl jij er over beschikt in de Benelux, dan kun je na definitieve publicatie een aanvraag tot nietigverklaring indienen. Dat andere bedrijf heeft in zo’n geval niet goed opgelet en had er beter aan gedaan om voor alle afzonderlijke landen een registratie te volgen. Daarbij zou de kans op verkrijgen merknaam, ondanks eventuele oppositie, het grootst zijn. Let wel op dat het andere bedrijf tijdens de aanvraag tot nietigverklaring tijdelijk over dezelfde merknaam (en rechten) beschikt! Zolang een merknaam niet definitief is heb je(of je concurrent) geen enkele rechten. Je kunt op de website van OHIM de database doorzoeken. De URL is deze: http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/QPLUS/databases/searchCTM.en.do Ga vervolgens helemaal naar onderen en klik op de link naar: >>> CLICK HERE TO SEARCH ON CTM-ONLINE <<< Zoek gewoon op het nummer of op de merknaam en je vindt de resultaten. Belangrijk is het tablad “status” waar duidelijk staat of de merknaam nog in het proces is, of definitief is. Door op de merknaam zelf te klikken kun je meer info zien, zoals de geschiedenis, een status flowchart, wie oppositie voert, etc. etc. Probeer, wanneer je merknaam vermarkt wordt in meerdere landen, zo snel mogelijk je merknaam internationaal uit te breiden. De procedure loopt via het WIPO.
  13. Fugu

    0 uren contract

    Maak hem freelancer met commissieregeling. Dan ben jij van die rompslomp af. Een nul-urencontract tekent toch niemand die goed is in zijn vak.
  14. Wanneer dit klopt dan zou dat uitstekend nieuws zijn. Ik heb via PM al de nodige namen / telefoonnummers van specialisten gekregen, waarvoor dank. Op korte termijn gaan we aan de slag om het probleem uit de wereld te helpen. Hoe snel ik alle info panklaar heb weet ik niet, maar de highlights post ik zeker op dit forum. Kan voor menigeen nuttige informatie zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.