Ik weet zeker dat er genoeg mensen en ondernemers zijn die zitten te springen om een ervaren webbouwer,cq it bedrijf die een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Het is dus zaak om met ze in contact te treden. Vandaar business meetings e.d.
Hoe vaak gebeurt dat een ondernemer jarenlang niet eens visitekaartjes heeft? Ik kom het vaak genoeg tegen.
Een goede offline marketing strategie, met folder en cold calling kan wel werken. Wat je tegenkomt is dat 95% van de bedrijven voorzien is van een IT contact. Iemand die aangenomen is voor de IT, een klant van hun die ook hun website beheert. Dat soort dingen.
Bij grotere bedrijven is de "hechtingswaarde" wat minder dan met kleine bedrijven. Wat je moet doen is een klein "gaatje" maken.
BV bellen naar aanleiding van actueel lokaal nieuws, jezelf voordoen als geintresseerde klant vervolgens afhaken en zelf wat verkopen (sneaky hoor) of iets kleins aanbieden wat ze simpel weg niet kunnen weigeren. Zoals een gratis beveiligings audit, een nominatie in een wedstrijd etc etc, kennismakingsgesprek..
Terugkomend op het "potentiele klanten warm maken voor jouw bedrijf": als je koud belt; ga er dan vanuit dat 95% al voorzien is. Iemand direct een website of ander product/dienst verkopen is simpelweg te rigoreus.
Je kan bijvoorbeeld eerst vragen of je een folder mag sturen of dat je een kennismakingsgesprek wilt maken met ze om meer te weten te komen over elkaar.
Een welvarend persoon zei me eens: "we don't buy judges, we build courts" en dat is een zeer praktische mentaliteit.
Voor de mensen die dit te extreem vinden: de meeste succesvolle producten worden gelanceerd door eerst de vraag te creeren en dan pas de behoefte te vervullen.
Er is niets mis mee; een ondernemers eerst de voordelen en mogelijkheden van bijvoorbeeld online marketing laten proeven en pas daarna, je diensten aanbieden. Ergens ook wel een beetje logisch.