Jump to content

Daan Walraven

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Je kan met de arabische google zoeken op termen die relevant zijn. De websites die dan verschijnen zijn waarschijnlijk goede sites om links van te krijgen. Deze kun je dus een mailtje sturen. En er zijn dan natuurlijk ook weer sites die naar die sites linken. Deze kun je ook een mailtje sturen. Je doet in grote lijnen dus eigenlijk hetzelfde als wat je in voor de nederlandse markt zou doen.
  2. Ik zou zelf niet adverteren in kranten. Ik denk dat het goed is (vooral omdat het een internet bedrijf is, en je mensen naar de website wilt trekken) om te kijken naar de mogelijkheden van internet. Je kan bijvoorbeeld advertenties plaatsen met Google Adwords (wat veel goedkoper is dan een advertentie in een krant).
  3. Adsense en andere advertenties werken natuurlijk goed, maar ze brengen over het algemeen geen grote bedragen op. Je kunt een fulltime salaris verdienen met een website, als je het op de juiste manier aanpakt. Ik zou adviseren om eens te kijken naar samenwerkingen met andere websites en organisaties. Je kan bijvoorbeeld een product van een ander aanprijzen (niet als advertentie, maar dat je aan je bezoekers uitlegt dat het een goed product is, met een link). Bedrijven zijn vaak bereid om een deel van de winst af te staan. Soms is dit wel 30% to 40% per bezoeker die doorgestuurd wordt en het product aanschaft. Zo zijn er nog een aantal mogelijkheden.
  4. Je kan natuurlijk ook soliciteren bij een seo of internet marketing bedrijf. De vraag is op dit moment groter dan het aanbod dus er zijn genoeg bedrijven die zitten te springen om talent.
  5. Om snel een gratis dienst bekend te maken gebruik je... de kracht van persberichten. Maak een goed en professioneel persbericht. Zoek naar nieuws sites (of blogs) die passen bij de doelgroep. Grote kans dat de sites een bericht plaatsen over de dienst. Dat het een gratis dienst is helpt.
  6. Het is ook belangrijk om te kijken hoe de webshop scoort. Hoe goed scoort de site in google op relevante trefwoorden? Wat zijn de bezoekers statistieken? Er is een grote kans dat de webshop een statistieken programma heeft draaien.. vraag naar deze gegevens en bestudeer deze eens. Hoe groot is bijvoorbeeld de lijst met nieuwsbrief aanmeldingen? Dit is een lijst met (potentiele) klanten! Ook kun je kijken naar bijvoorbeeld de pagerank van de pagina. Het voordeel van internet is dat bijna alles meetbaar is. :)
  7. Als je het goed aanpakt met Google adwords zou je juist een grote ROI (resulaat na een investering) moeten krijg. En verdien je de investering dus terug. Een google advertentie zou altijd naar een bepaald doel moeten leiden. Dit kan een verkoop zijn, maar ook het invullen van een forumulier. Veel bezoekers gaan namelijk niet gelijk over tot een koop. Het is dus handig om hun gegevens op een andere manier vast te leggen. Zodat je deze bezoekers later nog kan benaderen. Bij een goed opgezette adwords strategie klikken alleen die mensen op de advertenties die daarna ook de gewenste actie ondernemen. Waardoor adwords (wanneer goed toegepast) ontzettend effectief is.
  8. Oke. Dan zal ik een aantal de verbeterpunten hier toelichten. 1. De html code is te vol. Het is goed om voor alles css te gaan gebruiken, en deze in een apart bestand te zetten. Al de layout informatie en de tabellen maken de pagina minder goed leesbaar voor Google. De pagina zou zoveel mogelijk uit de echte tekst moeten bestaan. 2. Vanuit eigen ervaring met marketing op internet weet ik dat het niet goed is om gelijk tot de verkoop over te gaan. Een bezoeker moet een bepaald proces door gaan tot deze tot de verkoop over gaat. Waarschijnlijk klikken veel mensen de pagina gelijk weg nu ze te snel met een commerciele boodschap worden geconfronteerd. Mijn advies is dus om de hoofdpagina te gebruiken om de interesse van een bezoeker te krijgen. 3. De naam toiletkorrels is bijna uniek. De naam wordt door bijna niemand anders gebruikt. Het is logisch dat u hiervoor hoog scoort in Google. Maar er zoekt dan ook niemand op deze term. Een zoekterm als caravan artikelen brengt meer bezoekers binnen. Optimaliseer uw hoofdpagina voor deze term en de andere pagina's voor uw producten. Uw toiletkorrels worden dan net zo goed gevonden. En u krijgt ook mensen op uw site die nog nooit van toiletkorrels gehoord hebben. 4. Het probleem met de default.htm pagina is als volgt onstaan: Wie op de pagina hoofdpagina komt vanuit Google krijgt de url zonder default.htm. Dit is wat de provider automatisch voor u doet. Het probleem onstaat als u daarna van een andere pagina een link naar de hoofdpagina plaatst. U linkt naar default.htm. Beter is het om gewoon naar http://www.kemdirect.nl te linken. Als u dit bij al uw links naar de hoofdpagina doet is het probleem opgelost. 5. Zoekt u bij Google even op site:www.kemdirect.nl U ziet nu alle pagina's die Google heeft geindexeerd. Google gebruikt de meta tags om te bepalen hoe een site in de google resulaten eruit ziet. U bent bij veel pagina's vergeten een beschrijving toe te voegen. Bij pagina's als uw tankreiniger heeft u de beschrijving van de toiletkorrels. 6. U heeft alleen de hoofdpagina geoptimaliseerd. U verkoopt bijvoorbeeld polymeersschampoo. Deze term komt in de titel en andere onderdelen van de pagina niet voor. Het is goed om ook deze pagina's te optimaliseren. Een hoofdpagina hoeft niet per se beter te scoren dan een landpagina. Ik hoop dat u aan deze basis verbeterpunten wat hebt.
  9. Ik geef even wat advies rondom het hoog scoren in Google. De website scoort vooral hoog op termen waar weinig tot geen concurrentie is. Ik denk dat het goed is om na te denken over hoe het bedrijf zich op internet wil presenteren. Verplaats je in de klant. Is het niet beter om hoog te scoren op bijvoorbeeld caravan producten of caravan benodigheden? Ik heb even naar de website gekeken en er zijn nogal wat dingen die verbeterd moeten worden. Eigenlijk moet alles verbeterd worden :) De structuur van de website is niet geoptimaliseerd voor Google. -Er is geen home pagina. Ik zou de homepagina voor de algemene termen optimaliseren. En dan land pagina's maken voor toiletkorrels, tankreiniger etc. -http://www.kemdirect.nl/ en http://www.kemdirect.nl/default.htm is dezelfde (toiletkorrels) pagina. De waarde die Google geeft aan deze pagina wordt gedeeld door 2 url's. De site kan veel hoger scoren in Google! -Bezoekers komen niet alleen binnen via kemdirect.nl, de andere pagina's moeten ook worden geoptimaliseerd. Het is belangrijk om te focussen per pagina, daardoor scoor je hoog voor elk product. - De andere product pagina's hebben trouwens allemaal de meta tags van de toiletkorrels pagina. -Maar een klein deel van de waarde die een website krijgt (en daardoor de ranking voor een zoekterm) komt door de pagina zelf. Kijk ook eens naar de factoren buiten de website. Zoals het aantal inkomende links. Ik weet echt nog 20 verbeterpunten. De website heeft bijvoorbeeld geen structuur waardoor Google niet kan zien wat belangrijk is. Er staan veel overbodige dingen in de html etc. Nog even een tip: Veel webdesign bedrijven hebben geen flauw idee hoe ze een zoekmachine vriendelijke site moeten onwikkelen. Zoek naar een bedrijf dat hier wel rekening meer houdt. Als u nog vragen heeft kunt u altijd contact met me opnemen. Als ik even reclame voor mezelf mag maken, ik denk dat wij u heel goed kunnen helpen bij uw website. :)
  10. Voor adverteren op internet is op dit moment Google Adwords het voordeligst. Het voordeel daarvan is dat een advertentie alleen wordt getoond bij bepaalde zoektermen, en dat je alleen betaald als iemand op de advertentie klikt. Een fout die vaak gemaakt wordt bij Adwords is dat er lijsten met zoektermen ingevoerd worden, waardoor een advertentie aan een te groot publiek wordt getoond. Omdat er weinig mensen op de advertenties klikken, worden de advertenties slecht beoordeeld door Google, en gaat de prijs per klik omhoog. Adwords kan ontzettend effectief zijn. Al zijn er veel dingen waarover nagedacht moet worden. Er zit een heel systeem achter.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept