Marco Spoor

Senior
  • Aantal berichten

    33
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Marco
  • Achternaam
    Spoor

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Tiel
  • Branche
    Toerisme

Marco Spoor's trofeeën

  1. Ik heb recent voor mijn bedrijf gekeken naar Mailchimp, maar ik eigenlijk geen tijd gehad om het daadwerkelijk te koppelen. Zij bieden volgens mij wat je zoekt, maar dan wel via een API. Die koppeling zul je zelf moeten (laten) maken. Om er zeker van te zijn moet je ze misschien even mailen?
  2. Nog een voorbeeldje van SQL injection: Klikkerdeklik Zo te zien is je website gemaakt op basis van CodeIgniter. Kijk eens op deze pagina, daar staat beschreven hoe je binding kan toepassen en SQL injection kan voorkomen.
  3. Koppen of paginatitels zet je normaal gesproken tussen de HTML tags Titel hier. Daarnaast heb je hierin meerdere niveaus, zoals , etc. Vergelijk het met de koppen die je kunt gebruiken in Word.
  4. Ik heb tijdens mijn oriëntatie contact gehad met mijn huidige accountmanager en een business development manager (oid) die me hebben geholpen met de keuze. Wat ik waardeerde wat de eerlijkheid, al was dat af en toe ook wel even pijnlijk als je denkt dat je jezelf redelijk goed hebt ingelezen in de materie. V.w.b. de prijs, we hebben hier nog wel een korting op gekregen. Wederom niet gigantisch, maar dat heeft dan weer een iets positievere invloed op je ego ;D Mocht je mijn accountmanager willen spreken kan ik je haar e-mailadres/telefoonnummer wel geven, maar ik weet niet in hoeverre dit is toegestaan op HL.
  5. We hebben een tijdje geleden dedicated hosting gehad via Leaseweb, maar waren nogal ontevreden over de geboden service. Programmeren kan ik wel, maar server onderhoud, beveiliging etc weet ik (te) weinig van. Na een aantal discussies met deze partij hebben we de overeenkomst beëindigd. Ze konden simpelweg niet de ondersteuning bieden zoals ik die graag wilde hebben. Ondertussen was ik natuurlijk alvast aan het rondkijken naar andere opties en we zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Rackspace. Absoluut niet de goedkoopste, maar voor ons de beste keus vanwege de support. Gisterenavond ben ik nog met een probleem aan het rommelen geweest, en heb vervolgens maar een ticket ingestuurd. Ik had binnen een paar minuten een reactie (kan variëren, maar nog niet mee gemaakt dat de eerste reactie langer duurde dan een uur voor lage prioriteit vragen). Het probleem was na ongeveer een uurtje opgelost, maar wat voor mij het verschil maakte is dat ik er een uitleg bij kreeg hoe het volgende keer wel aan te pakken. Samengevat, top service maar de prijzen wel wat hoger. Het gaat overigens nu bij Rackspace om managed dedicated hosting. Mocht je meer informatie willen hebben over de snelheid of wat dank ook hoor ik het wel.
  6. Klopt, ik heb die fonts inderdaad geïnstalleerd. Klasse dat je dat hebt gezien!
  7. Hm, behoorlijk verschil. Zojuist nogmaals FF4 bekeken, zie screenshot. Wel vreemd, zou bijna denken dat het probleem bij mij ligt :)
  8. Ik vind je tekst een beetje wazig/slecht leesbaar. Misschien vanwege het aangepaste lettertype. Zelf gebruik ik de meeste recente versie van Chrome, maar het ziet er hetzelfde uit op Firefox 3.6 en Firefox 4.
  9. Op zich niks. Heb het nu op basis van jou eerdere suggestie gedaan, bevestiging en dan factuur. Bedankt voor de antwoorden!
  10. Indien ik het een pro-forma factuur zou noemen, hoef ik dit niet persé in de administratie te verwerken, toch? (daar gaat het namelijk om). En zou een opdrachtgever genoegen nemen met een proforma factuur om de betaling uit te voeren, waarna ze de normale factuur toegestuurd krijgen?
  11. Dank voor de snelle reactie. Het is via internet, dus de kans op loze aanmeldingen is waarschijnlijk wat groter. En op zich vind ik dat niet zo erg, deelnemers worden pas definitief ingeschreven na betaling. Echter, hoe ik het document met de specificatie van de kosten ga noemen is de vraag. Noem ik het een factuur en moet ik dus doornummeren, of iets anders (en stuur ik de factuur achteraf, uiteraard).
  12. Voor mijn bedrijf ben ik bezig om een inschrijvingssysteem voor cursussen te maken. Deze worden aangeboden aan zowel particulieren als bedrijven. Wat ik wil doen is klanten via de website hun cursisten laten aanmelden. Nu zit ik echter met een "probleem" waar ik tegenaan loop: Indien ik automatisch een factuur zou genereren en de opdrachtgever besluit er alsnog geen gebruik van te maken staat er een factuur die nooit betaald zal worden. De facturen nummeren automatisch door, en op die manier is de boekhouding wel erg omslachtig als ik allemaal facturen heb met bedrag 0. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Noem ik het een offerte met een apart nummer en verstrek ik de factuur achteraf, of noem ik het toch een factuur en moet ik "ongebruikte" factuurnummers voor lief nemen, of is er een andere manier om dit netjes te doen? Bij voorbaat dank!
  13. Kayako is een heel uitgebreid systeem. Er staat een demo op hun website.
  14. Een goede accountant had dit misschien verteld maar een slechte accountant is niet meteen verantwoordelijk voor deze kosten. Als het letterlijk in het overnamecontract stond opgenomen waarom heb je hier dan niks over opgemerkt? Als je het bedrijf niet had verkocht zou je die lasten alsnog hebben toch? Ik gok dat je een BV hebt gehad en de verplichtingen tot het voldoen van die gelden blijft op naam staan van de betreffende BV. Het is natuurlijk niet netjes maar aan de andere kant lag de informatie wel binnen jouw handbereik. Grt Feit dat het binnen handbereik ligt betekent natuurlijk niet dat topicstarter er daadwerkelijk iets mee kon. Niet iedereen is fiscaal/juridisch genoeg onderlegd om dergelijke "fouten" eruit te pikken en daarmee de situatie te voorkomen. Daarnaast heeft een accountant toch een zorgplicht jegens zijn client en kan van hem verwacht worden, wanneer duidelijk aangegeven, dat hij de opdracht zoals gegeven uitvoerd (lees: kostenneutraal uit kunnen stappen) ? Ik ben geenszins een expert op dit gebied, maar het lijkt me toch wanneer er een opdracht is en die door de accountant niet correct word uitgevoerd, hij hiervoor aansprakelijk gesteld kan worden?
  15. Ik heb het over een betrouwbaar bestaand bedrijf, niet iemand die net begint. Die zullen het goedkoper uitvoeren om de markt (proberen) te penetreren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.