Ik heb 4 jaar geleden een schoonmaakbedrijfje gekocht. Dat draaide goed maar om persoonlijke redenen heb ik dit afglopen jaar verkocht via een activa/passiva transactie.
De verkoopprijs heb ik mede gebaseerd op de verplichtingen die ik nog had om er geheel kostenneutraal weer uit te stappen.
De verkoopovereenkomst is door mijn accountant en zijn advocaat mede opgesteld en diverse malen aangepast.
Nu blijkt dat ik nog een eindafrekening van snipperuren en vakantiegeld moest doen naar de koper die het personeel ook mee over heeft genomen. Dat stond dus in de overenkomst. Ik ben geen expert en laat het bewust over aan de experts.
Mijn accountant heeft mij nooit gewezen op dit artikel en de consequentie ervan. Dit heeft mij dus erg veel geld gekost.
We praten echt over enkele tienduizenden euro's !
Mijn gevoel zegt mij dat mijn accountant mij daarop had moeten wijzen in het traject naar de verkoop en ondertekening en heeft dat niet gedaan.
Mijn vraag is dus ;
Kan ik mijn accountant aansprakelijk stellen voor de kosten/schade die ik hierdoor geleden heb.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gerritje
Gerritje
Heren,
Ik zou graag wat advies krijgen.
Ik heb 4 jaar geleden een schoonmaakbedrijfje gekocht. Dat draaide goed maar om persoonlijke redenen heb ik dit afglopen jaar verkocht via een activa/passiva transactie.
De verkoopprijs heb ik mede gebaseerd op de verplichtingen die ik nog had om er geheel kostenneutraal weer uit te stappen.
De verkoopovereenkomst is door mijn accountant en zijn advocaat mede opgesteld en diverse malen aangepast.
Nu blijkt dat ik nog een eindafrekening van snipperuren en vakantiegeld moest doen naar de koper die het personeel ook mee over heeft genomen. Dat stond dus in de overenkomst. Ik ben geen expert en laat het bewust over aan de experts.
Mijn accountant heeft mij nooit gewezen op dit artikel en de consequentie ervan. Dit heeft mij dus erg veel geld gekost.
We praten echt over enkele tienduizenden euro's !
Mijn gevoel zegt mij dat mijn accountant mij daarop had moeten wijzen in het traject naar de verkoop en ondertekening en heeft dat niet gedaan.
Mijn vraag is dus ;
Kan ik mijn accountant aansprakelijk stellen voor de kosten/schade die ik hierdoor geleden heb.
Zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Gerrit
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21297-geschil-met-accountant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag