Kodjo

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Kodjo's trofeeën

  1. Bedankt voor jullie reactie's! We zijn wel herkenbaar als leverancier van de spullen. De klanten van de webwinkel nemen het echter de webwinkel kwalijk en niet de fabrikanten (op te maken uit reacties op blogs e.d.) We hebben alle Zweedse klanten gebeld met de mededeling dat ze hun product niet zullen ontvangen. De webshop ziet er echt heel goed uit en werkt goed. Alle grote merken worden er aangeboden. Het contact ging eerst ook goed en de CoC registratie en BTW nummer kloppen. Veel verder ben ik niet gegaan met controleren van deze winkel. Ik zal eens kijken of ik contact kan krijgen met collega leveranciers over deze winkel.
  2. Hallo allemaal, Wij verkopen zelf ontworpen en geproduceerde producten, voornamelijk in NL. Nu hebben we ook 1 internetwinkel die zich vooral op Zweden richt. De eigenaar woont ook in Zweden. Onze producten op de site zetten ging vlot en afspraken maken over leveren en prijzen ook. Nu bestellen klanten producten en die bestelling wordt automatisch naar ons doorgestuurd. Wij willen bij internationaal zakendoen graag vooraf betaald worden en sturen dus een factuur. Die wordt echter nooit voldaan, de telefoon wordt niet opgenomen en de email niet beantwoord. De klanten hebben natuurlijk hun product al wel moeten betalen maar zullen hun product nooit ontvangen. wat nu? Ik kan onze producten niet meer van de Zweedse site halen en de bestellingen blijven binnenkomen. Op internet ook al de nodige klachten van klanten gevonden, heel vervelend allemaal. het liefst zou ik de site uit de lucht halen maar weet niet waar aan te kloppen. Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?
  3. Grappig. Beide sites bezocht en op een mac (met Safari) doen ze het beide, op precies dezelfde manier, beroerd. Tipje om daar wat aan te doen.. Trouwens ik kan nu even niet zien wat ik typ want d'r staat zon rottig reclamevenster zonder weg-klik-mogelijkheid..
  4. Of het KvK nuttig is of niet hangt ook van je eigen niveau af natuurlijk. Een echte Junior kan er misschien nog wel wat leren......
  5. Allemaal heel erg bedankt voor de reacties! Ik heb het ontwerp wel laten dateren door de belastingdienst maar verder heb ik geen rechten laten vastleggen. Uit alle reacties blijkt wat ik zelf ook vindt, de gelijkenis is sterk maar het is geen 1:1 kopie. Toch denk ik dat de mensen die mijn vuurkorf kennen (en dat is goed mogelijk, hij heeft veel publiciteit gekregen) in de Intratuin variant mijn handtekening herkennen. En dat is jammer, want met rommel (materiaal en detaillering) wil ik niet geassocieerd worden. Toch zal ik niet snel beslissen om het tot een zaak te laten komen. Niet omdat de middelen daartoe ontbreken maar omdat ik denk dat ik die middelen beter op een positieve manier kan inzetten. Het blijft natuurlijk een grote gok, een rechtsgang, met mogelijk zeer negatieve gevolgen voor mijn vermogen. Misschien dat een no cure - no pay advocaat in dit soort gevallen erg nuttig kan zijn.....
  6. Hallo allemaal, Ik ben ontwerper en heb een eigen bedrijf, Maandag meubels, zie ook mijn website. Nu heb ik 2 jaar een vuurkorf op de markt met een patroon uitgesneden in de zijkant. Vandaag kwam ik bij de Intratuin en daar kwam ik een vuurkorf tegen die wel erg op de mijne lijkt >:( De bruine is van mij, de zwarte van Intratuin. Gekopieerd zijn de contructie, pootvorm, handvatten en de maatvoering. Twee druppels water, alleen het patroon wijkt af. Is dit naar jullie idee een kopei en iets om werk van te maken? Kan je als klein bedrijf tegen de Intratuin op? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Kodjo
  7. Mij ook. Stockfotografie? :) Is verder niets mis mee, daar niet van. Volgens mij komt ie van FSC. Past wel bij het onderwerk :)
  8. Hallo, Ik ben van huis uit industrieel ontwerper. Nu ben ik begonnen met een bedrijf in producten voor buiten. Het ontwerpen doen we zelf, het produceren is in Nederland uitbesteed. Omdat we nogal duur (kleinere aantallen+Nederlandse productie) zijn proberen we alleen producten op de markt te zetten met een hoge uniciteit. En dat lukt aardig :) We verkopen onze producten via de detailhandel en internetwinkels. Zelf hebben we geen (internet) winkel (wel een site) om onze winkels niet in de weg te zitten (als iemand het hier grondig mee oneens is hoor ik het graag). Nu is mijn vraag: Aan de ene kant heb je de detailhandel. Marge meestal 100% op inkoopprijs + 19% BTW = consumentenprijs. Aan de andere kant heb je affiliatie programma's. De opbrengst voor affiliates is veel lager dan voor een detailhandel, ergens rond de 10% van de consumentenprijs (?) Nu vormen de internet winkels waarmee ik werk het midden tussen detailhandel en affiliatie; ze genereren een lead en cashen maar ik moet het product direct bij de klant afleveren. Gevolg is dat ik voorraad houdend ben en veel kleine pakketjes moet versturen. Hiervoor willen deze winkels wel dezelfde marge vangen als de ouderwetse detailhandel. Is dat fair? Waar zit het omslagpunt? Voorraad houden, is dat b.v. 10% marge waard? Welke leverbetrouwbaarheid stel je daar tegenover? Het directe klantencontact (en daarmee klachtenafhandeling, aanspraakelijkheid en al dat gedonder) ligt nu bij de internetwinkel cq detailhandel. Ook het genereren van trafic op hun site is een kostenpost. Beide wil ik niet graag naar mij toetrekken maar wel iets aan de marge-opbouw doen. Ik ben benieuwd naar de reacties!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.