Jump to content

Deventer1

Senior
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Vandaag heeft CCV shop, een aanbieder van webshop-software, een update doorgevoerd waarna o.a. de facturatie niet meer klopt. Eerst was het zo dat elke order automatisch opeenvolgend hetzelfde factuurnummer kreeg als het ordernummer, en was dus de factuur direct beschikbaar. Nu, na de update, zijn alle oude facturen niet meer beschikbaar, en moet je als een klant een kopie van de factuur wilt ontvangen dus een geheel nieuwe factuur aanmaken, met een nieuw nummer. Dit mag wettelijk gezien toch helemaal niet? Een oude bestelling van vorig jaar die is afgerond en een factuurnumme
  2. Dat is het hem juist, daaronder staat een andere vraag, Can I use Freepik's resources on printed products I intend to sell? (tshirts, posters, etc.) Dat mag wel, maar alleen als de afbeelding bewerkt wordt. Nu zie ik op Freepik echter veel bestanden als complete ansichtkaart aangeboden worden, die je dan op internet ook weer terug vind als complete ansichtkaart bij webwinkels, zonder dat de afbeelding dus bewerkt is.
  3. Wij zijn bezig om fysieke producten te maken voor de verkoop, denk aan shirts, posters, kaarten, etc. Nu zijn we hiervoor ook op zoek naar kant en klare afbeeldingen, die op bijvoorbeeld Freepik te vinden zijn. Ik weet dat ze commercieel gebruikt mogen worden met bron/auteur vermelding, dat is geen probleem, maar ik kom er niet echt uit of we ze nu kant en klaar kunnen afdrukken op producten die we verkopen, of dat dit niet toegestaan is. https://support.freepik.com/hc/en-us/articles/208978605-How-can-I-use-Freepik-s-resources-for-commercial-purposes- Hier staat dat de afbeelding gebruikt
  4. Bedankt voor jullie reacties. Dan wordt het als wij eruit komen een aankoop zonder huurder, we zullen een schriftelijke opzegging moeten eisen dan om ervoor te zorgen dat de huurder er ook daadwerkelijk uit is zoals de makelaar aangeeft. Ik hoor dat het daarbij regelmatig verkeerd gaat, en een huurder heeft veel rechten.. Een zakelijke hypotheek is volgens de adviseur niet nodig, omdat de woning groter is als de winkel. (maar daarover hoor ik inderdaad verschillende dingen) ???
  5. Ik ben op zoek naar een winkelruimte met woning, nu heb ik het volgende gevonden: Winkelpand met woning ernaast, echter de bovenverdieping van de woning is verhuurd als aparte woning. Het is de bedoeling dat de huurder daarvan eruit gaat als het pand verkocht wordt, maar kan het voor de hypotheek niet beter zijn om de huurder te laten blijven wonen? Ik heb immers maar 1 woongedeelte nodig en de huurder betaalt een flink bedrag per maand. Wat zou voor mij het beste zijn als ik het pand wil kopen? Met huurder of zonder huurder? Ik heb geen ervaring met huur/verhuur en weet dus niet
  6. Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, iDeal loopt via ING. Ik weet dat de koppeling ook automatisch kan, maar daarbij komt alsnog heel wat werk kijken. Dat is ook niet het probleem, ik weet dat alles goed moet zijn, maar volgens mij doen we het nu dubbel, namelijk de afschriften coderen EN de afschriften invoeren in exact. Is dat noodzakelijk? Of kunnen we in overleg met boekhouder kiezen wat voor ons het makkelijkste is? De batches doorlopen en de facturen erbij zoeken en vermelden op afschriften die daarbij horen is dus niet het probleem, dat werkt voor ons goed, het gaat ec
  7. Ik heb een vraag over mijn administratie van mijn webwinkel, die via Exact online bijgehouden wordt. Om een idee te geven van de grootte van de administratie: Elk jaar 8 tot 10 ordners met inkoop en verkoop bonnen. Ik zal proberen uit te leggen hoe alles bijgehouden wordt. -klanten betalen altijd vooraf, we doen niks met achterafbetalingen -klanten betalen altijd per bank/iDeal, geen contante ontvangsten/uitgaven. Alle inkoopfacturen worden ingeboekt in Exact op de juiste grootboekrekeningen (bijvoorbeeld omzet, autokosten, kantoorkosten, etc.), ze worden hier genummerd, deze
  8. Bedankt, 45% zou dat mogelijk kunnen zijn, of is dat hoe dan ook teveel? Ik heb nu een berekening ontvangen van het brutoloon maar daar kom ik aan 45% en daarin is de premiekorting arbeidsgehandicapten al meegenomen.
  9. Het zou inderdaad niet om een fulltime aanstelling gaan. Ik zou graag een idee hebben hoe hoog mijn werkgeverslasten inderdaad zouden worden. (geschat, ik snap dat dit van vele factoren afhankelijk is maar misschien kan iemand een gemiddelde geven?) (pensioen is mij al bekend, CAO is elecrotechnische detailhandel)
  10. Ik heb een vraag, hoe het precies zit met de loonheffing die ik moet betalen als ik iemand in dienst zou nemen die nu een uitkering heeft. (en ouder is dan 56 jaar) Ik wil graag weten hoeveel ik aan loonheffingen moet betalen in dat geval. Stel dat het netto loon 1000,00 euro per maand is, hoeveel zou ik dan bruto kwijt zijn als er rekening gehouden wordt met de premiekorting arbeidsgehandicapten en er geen loonheffingskorting van toepassing is (die wordt al bij de uitkering toegepast namelijk) sector electrotechnisch. Wie kan mij een schatting geven?
  11. Blijf het positief inzien hoe moeilijk het ook is. Krijg je ook opdrachten van mensen om bij hen te komen schilderen? Anders, maak hier werk van! Er valt genoeg geld te verdienen met het schilderen van huis en interieur. Maak op gratis manieren reclame, bijvoorbeeld door een facebookpagina waar je acties kunt houden, stel bijvoorbeeld interieurpakketten samen met behang en alles erbij. (wordt hier in de buurt gedaan en schijnt goed te lopen)
  12. Dank voor uw snelle reactie. Het is dan duidelijk. Besteld, orderbevestiging ontvangen, verzendbevestiging, producten en factuur ontvangen, factuur betaald.
  13. Sinds kort hebben we een nieuwe leverancier gevonden, we kunnen hier nu inkopen en zien dat de prijzen lager liggen als alle andere leveranciers (maar ook niet schrikbarend laag dat je denkt dat het een fout is) Nu hebben we dus producten besteld, via de site van de leverancier, en deze ook geleverd gekregen. Facturen zijn ook ontvangen, en betaald door ons. nu wilden we zojuist een nieuwe bestelling doen en worden we net teruggebeld dat er niet geleverd kan worden omdat de prijs te laag zou zijn, er zou een fout zitten in de prijsberekeningen op de site. Mijn vraag is nu:
  14. Voor een losse harde schijf betaal je ook heffing. ;) Fout, voor een losse interne harddisk hoeft geen heffing betaald te worden. Mensen die dus zelf een pc bouwen hoeven ook geen heffing te betalen. Dat is ook weer een punt wat bewijst dat deze heffing totaal niet klopt nu. [Mod edit: quotes hersteld, dubbele post verwijderd]
  15. Dat is weer een verhaal apart, waar ook al een aantal zaken over zijn geweest. Over zakelijke gebruikers moet gewoon heffing worden betaald, die deze gebruikers dan via de Stichting thuiskopie kunnen terugvorderen. (een hoop administratieve rompslomp dus) Het gekke is dat zakelijke gebruikers alleen kunnen terugvorderen als de winkel waar ze het product gekocht hebben, de thuiskopieheffing apart op de factuur hebben vermeld, wat wettelijk weer niet verplicht is. Er moet dus betaald worden, maar onlangs is door de rechter besloten dat er helemaal niet geheven mag worden op zakelijk ge
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept