- Werknemer woonachtig en werkzaam in Duitsland, contract in Nederland
- Lastige situatie; Hoe betaling regelen?
-
Mijn perfectionisme nekt me!
Manon het komt overal voor, niet alleen bij websites. Ook als ik een nieuw product ontwikkeld heb, denk ik later : dat kan volgens mij nog beter. Maar het product voldoet, verkoopt goed. In een volgende versie zal ik dan de nieuwe inzichten wel weer verwerken. probeer geen perfectie na te streven, dan lanceer je het nooit. Groeten Peter
- 3 maanden niet werken voor oude werkgever (buitenland)
-
3 maanden niet werken voor oude werkgever (buitenland)
Ten tijde van het dienstverband had ik een contract in Belgie. Deed aldaar belastingaangifte (dat later in NL nog eens werd verrekend). Als ik zelf ga opstarten, wil ik dat doen in Nederland, en van daaruit de onderzoeken/consultancy factureren aan mijn voormalig werkgever, die vestigingen heeft in o.a. Be, NL
-
3 maanden niet werken voor oude werkgever (buitenland)
Het gaat hier niet om een concurrentiebeding. Maar om het feit dat ik dan als ondernemer werk aanneem van de organisatie waarbij ik eerst een contract had. Indien ik dat doe binnen de 3 maanden wordt dit gezien als een voortgezet dienstverband door de belastingdienst. Ik vroeg me alleen af of dit ook geldt als die werkgever zich in het buitenland bevindt
-
3 maanden niet werken voor oude werkgever (buitenland)
Hallo Na het doorlezen van dit forum weet ik intussen dat ik 3 maanden en 1 dag moet wachten om opdrachten van mijn oude werkgever aan te nemen (het gaat over een grote, langer durende opdracht), nadat ik vanwege reorganisatie ontslagen zal worden. Echter, mijn werkgever bevindt zich in het buitenland, en zal dus van de nederlandse belastingdienst geen controle krijgen..... Hoe zit het dan met deze regel??? Groeten Peter
-
De start van mijn bedrijf
Ik sluit me aan bij beide voorgaande commentaren : zorg voor goede foto's op de site, alhoewel ik ervan overtuigd ben dat actieve acquisitie (het is en blijft een kwestie van gunnen) meer op zal leveren. Contacten in de branche zijn en blijven het belangrijkste. Als laatste : als je een verwijzing 'referentie' opneemt, laat er dan ook meerdere referenties staan. Anders wachten totdat er referenties te geven zijn. Op deze manier levert het alleen maar twijfel op bij eventuele klanten. Succes Peter
- Productie uitbesteden in licentie
-
Productie uitbesteden in licentie
Thomas de winkelprijs is maar een klein deel van het plaatje. Wat kost het om het te maken, verpakken, transport, etc? Dan weet je de marge die je kunt verdelen. Met wie moet je die allemaal verdelen? Is er nazorg nodig, zoja wie levert die dan Dan pas kun je inschatten hoeveel je er zelf aan zou kunnen overhouden. Een winkelprijs alleen is te weinig. Zie ook de reactie van StefanO Groeten Peter
-
groot bedrijf interesse in uitvinding
Als ik me niet vergis hebben ze bij het wereldwijde patent (en zeker in USA) inderdaad vaker een handtekening nodig van de uitvinder. Zonder de handtekening kunnen ze het patent niet indienen en is al het werk voor niets geweest. Dan kan het later eenvoudig ongeldig worden verklaard. Ik heb dit bij het bedrijf waar ik werk ook meerdere malen moeten doen (daar is het overigens wel zo geregeld dat het patent eigendom wordt van het bedrijf). Ik zou het dus eerst eens goed laten uitzoeken door een deskundige, voordat je een handtekening zet. Succes Peter
-
Is een fax tegenwoordig nog noodzakelijk,alles gaat toch per email?
met Efax kun je toch ook sturen? is bovendien gratis. Voor noodgevallen kun je dan via de gewone lijn nog faxen. zo hou je de kosten laag en ben je van alle gemakken voorzien. Deze constructie denk ik ook toe te gaan passen groeten Peter Hartelijk dank voor de reaktie. Ik denk niet dat ik een fax op mijn telefoonlijn kan aansluiten,heb namelijk een abonnement van Ziggo.
-
De Grote Voorstel-Draad van HigherLevel : Welkom!
Hallo allemaal, ook ik zal me even voorstellen. Ik lees nu al enkele maanden mee, en sinds kort als geregistreerd lid. Aangezien ondernemen nog nieuw voor me is, heb ik vooralsnog alleen maar vragen, en kom ik op HL veel antwoorden tegen. Tegen de tijd dat ik echt van start kan, hoop ik meer te kunnen bijdragen. Ik ben momenteel (nog) in loondienst als chemicus en ontwikkel een grote verscheidenheid aan producten. Na de zomer wil ik me zelfstandig gaan vestigen en ben momenteel dus druk bezig om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Als er chemische vragen zijn, kan ik nu al helpen, voor overige vragen moet je nog even geduld hebben. Wel alle lof voor het forum. Een dergelijke bereidwilligheid te helpen kom je niet vaak meer tegen! Veel groeten Peter
-
Zie even door de bomenhet bos niet meer... starter ;)
Dag Jonkie bedankt voor de post. Hoe zit dit nu als je (zoals ik waarschijnlijk) midden in het jaar gaat opstarten? Dan zal het moeilijk worden om de 1225 uren nog te halen. Ik vermoed dat het eerst wat kleinschaliger gaat zijn, voordat ik meerdere klanten kan bedienen, zowel als consultant, maar ook door verkoop van eigen producten. Moet ik dan wachten totdat ik alle klanten aan boord heb, of is het zinvoller om direct al in te schrijven en aan te melden bij de kvk en belastingdienst? vriendelijke groet Peter
-
Verkopen van Houten Meubels - graag hulp
Beste starter, als ik je goed begrijp heb je in nederland geen contacten in de meubelbranche. Dan lijkt het me erg optimistisch om direct een groothandel te kunnen beginnen. Bouw eerst je contacten in die richting eens op en let op de reacties. Als je die al wel hebt : benader ze eens met je voorstellen? Persoonlijk vermoed ik dat het via marktplaats moeilijker zal zijn, gelet op de omzet die je wilt halen. Ik heb vorig jaar, toen ik nieuwe meubels zocht, meer foto's op marktplaats gezien die verdacht veel lijken op hetgeen je in je topicstart liet zien. Ik denk dat je niet de enige zult zijn Veel succes Peter
dukie8011
Junior
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht